چطور خوش پوش تر باشیم؟ ۱۰ راهنمایی کاربردی برای پوشاک آقایان

راهنمایی عملی برای خوش پوش بودن آقایان

مجله سارابارا – فارغ از اینکه مد چیه و یا اصلا به مد علاقه داری یا نه؛ ظاهر افراد همیشه مورد توجه بوده و خوش پوش بودن مهمه و ارزش تلاش رو داره.

واقعیت اینه که تعداد کمی هستن که برای همیشه به روز بودن؛ خودشون رو به زحمت میندازن.

هم از نظر روانی و هم از نظر جسمانی باید لباسی که به تن می کنیم رو دوست داشته باشیم و در اون احساس راحتی کنیم منظور این نیست که پیژامه و زیرپیراهن بپوشیم؛ منظور اینه که تفکر وسواس گونه هم نداشته باشیم.

خب درسته که مد همیشه تغییر میکنه که همین هم دلیل اصلی وجودشه. شاید رو مد بودن و متناسب با مد روز پیش رفتن کار سختی باشه ولی دلیل نمیشه که خوش استایل بودن هم کار سختی باشه.

قبل از اینکه به نکات کاربردی و تخصصی بپردازیم یک سری موارد کلی رو مطرح می کنیم.

اینکه یاد بگیریم چطور بهتر لباس بپوشیم نیازی به اینکه ذاتا فردی خوش پوش باشیم نداره. بلکه بیشتر تمرین و مهارت لازم داره.

درست مثل رانندگی و آشپزی.

خودت رو بشناس

خودت رو بشناس و بپذیر

در مسیر اینکه استایل بهتری برای خودت بسازی؛ مهم ترین نکته اینه که اول بدن خودت رو بپذیری و با خودت صادق باشی. تیپ بدنی؛ رنگ پوست؛ حتی حالت صورت و مدل موت رو به خوبی بشناس.

سبک خودت رو انتخاب کن

استایل خودت رو پیدا کن؛ تیپ و مدلی که دوست داشته باشی و بدونی که حالت با اون خوبه.

برای این موضوع؛ ۲ کار رو می تونی انجام بدی.

  • یک لیست از اشخاصی که همیشه به نظرت جذاب بودن بنویس. چه افراد معروف چه افراد غیر معروف. مهم اینه از نظرت جذاب و خوش پوش باشن و بعد می تونی سبک پوشش اونها رو دنبال کنی.
  • در فضای مجازی مثل اینستاگرام مدل هایی که به نظرت زیبا به نظر می رسن و خوش تیپ هستن رو دنبال کن. البته قبلش مطمئن باش که اون لباس ها رو برای تبلیغ کردن به تن نکردن. (یادت باشه در صرف وقت برای اینستاگرام و دنبال کردن آدم ها همیشه حد تعادل رو رعایت کنی)

مطمئن باش با افراد خوش پوش احاطه شدی

این رو به خاطر داشته باش که در بیشتر مواقع تیپ و استایلت ترکیبی از پوشش اطرافیان نزدیکته پس اگر اطرافیان خوش تیپی داری که چه بهتر در غیر این صورت هم می تونی با خوش تیپ ترها معاشرت کنی و اگر هم امکانش نیست (که خیلی از مواقع نیست)؛ حواست به این موضوع باشه که دیگران تاثیر منفی روی خوش پوشیت نداشته باشن.

به تاثیر خودت اهمیت بده

اینکه از استایلت چی می خوای رو با خودت مشخص کن. چارچوب خودت رو انتخاب کن و بعد با توجه به ترجیح و اولویتت سراغ جزئیات برو.

 لباسی که به تن داری در بیننده انتظار ایجاد میکنه. اگر لباس معمولی به تن داشته باشی به چشم دیگران فرد متوسطی هستی و اگر لباست شکیل تر و شیک تر باشه به همان تناسب انتظارات از شما بیشتر میشه.

البته این رو باید در نظر داشته باشی که در انتخاب هر لباس سعی کنی خودت باشی. اینکه شما لباسی رو به سختی تن کنی یا خودت در آن حس خوبی نداشته باشی برای همه مشخص می شه.

فقط به خاطر قشنگ بودن لباس یا چون خانم ها از این تیپ خوششان میاد لباسی رو که مدل خودت نیست انتخاب نکن.

۳ اصلی که کمکت میکنه

  • سعی کن تیپت با شخصیتی که هستی و دیگران ازت می شناسن؛ مطابقت داشته باشه. برای این کار جلوی آیینه بایست و ببین با خودت احساس غریبی می کنی یا نه.
  • ببین با این لباس مردانه راحتی یا باید مدام حواست به لباس تنت باشه و تنظیم و مرتبش کنی یا نه.
  • مهمه که در این لباس احساس خوشحالی می کنی یا فقط هیجان زده شدی.

۱۰ نکته ای که انجام دادنش خوش پوش ترت می کنه.

۱- مهم ترین نکته سایز مناسبه

اینکه سر شانه لباس دقیقا روی سرشانه خودت قرار بگیره بسیار مهمه و همینطور سایز دور سینه که باید بهش دقت کنی که نه لباس تنگ باشه و نه گشاد. درست فیت باشه.

سایز مناسب از عوامل اصلی خوش پوش بودن آقایان

 نکاتی برای افراد لاغر اندام: اگر لاغر اندام هستی با پوشیدن لباس های گشاد و اور سایز لاغر بودن خودت رو بیشتر نشون می دی. از لباس های سایز خودت استفاده کن.

از لباس هایی با پارچه های سبک و نازک استفاده نکن و هر چه وزن و جنس پارچه مستحکم تر باشه در تن شما بهتر می شه.

بهترین انتخاب برای افراد لاغر استفاده از کت است؛ چه به صورت تک و چه به صورت ست کت شلوار. این لباس به بدن فردی که هیکل ظریفی داره ساختار می ده.

نکاتی برای افراد درشت اندام: اگر درشت اندام هستی هم؛ لباس های گشاد درشت تر نشونت می ده و لباس تنگ هم زیبایی نداره و در هر حالتی بهتره سایز متناسب خودت رو بپوشی.

از لباس هایی حجیم و جنس های سنگین مثل بافت های پشمی و … کمتر استفاده کن و بیشتر لباس های نازک و سبک بپوش.

لباس های تک رنگ و ساده بیشتر به تن کن و از پارچه های اضافی که به لباس متصله یا لباس هایی با طرح های مختلف دوری کن.

در انتخاب لباس به قد آستین و قد شلوار دقت کن که اندازه درستی داشته باشند چون چه کوتاه و چه بلند بودنشون باعث شلخته نشون دادنت می شه.

۲- استایل همیشه شیک

استایل همیشه شیک

بهترین راه برای همیشه زیبا به نظر رسیدن اینه که هیچ وقت استایل کلاسیک رو نادیده نگیری. تیپ کلاسیک در همه زمان ها عالی بوده و هست.

شلوار جین تیره؛ کت چرم و بوت همیشه کار ساز بوده.

کت شلوار سرمه ای یا ذغالی دو دکمه و یا تک دکمه؛ حتی پیراهن دکمه دار در هر زمانی بهترین انتخاب بوده و هیچ وقت ازش سیر نمیشی و خسته کننده نیست.

۳- از رنگ غلبه پذیر استفاده کن

از رنگ های خنثی استفاده کن

لباس هایی با رنگ خنثی؛ رنگ هایی که به راحتی ست می شن و به تنهایی هم بسیار شیک و زیبا هستن مثل طوسی؛ سرمه ای؛ کرم؛ زیتونی؛ مشکی و سفید.

وقتی از این رنگ ها لباس های مختلفی داشته باشی؛ دیگه نیاز به نگرانی برای ست کردن نیست و علاوه بر این؛ این رنگ ها شخصیت جدی و قابل اعتمادی برات می سازن.

۴- هر چه ساده تر بهتر

هر چه ساده تر بهتر

هر چه لباس ساده تر باشه و از چاپ و لوگوی کمتری استفاده شده باشه بالغ تر نشونت میده. به بیان دیگر اجازه بده شوخ طبعیت رو از خودت تشخیص بدن و نه از روی لباست.

۵- نقش غیر قابل انکار اکسسوری

اکسسوری آقایان

بعضی وقت ها انقدری که ساعت و کمربند و کراوات و عینک و دیگر اکسسوری ها به چشم میاد ممکنه لباست دیده نشه.

لباس شما پس زمینه اکسسوری هست که ازش استفاده می کنی پس اهمیتش رو دست کم نگیر.

۶- کیفیت را فدای کمیت نکن

کیفیت لباس مهم ترین آیتم است

لباس با کیفیت علاوه بر اینکه در تنت بسیار شیک به نظر میاد؛ ماندگاری بیشتری هم داره و نشون دهنده ارزشیه که برای خودت قائلی.

۷- تار و پودی که حس میکنی

پارچه پشمی

جنس هایی هستن که ناخودآگاه حس بهتری به بیننده می دن مثل ابریشم؛ جیر؛ مخمل؛ پشم و … که با استفاده ازشون می تونی در مخاطب خود تاثیر بهتری بگذاری و خوش پوش تر بشی.

۸- کفش به استایل شخصیت می ده

اهمیت کفش را دست کم نگیر

کفش به تنهایی به لباس های تنت استایل می ده و بسیار مهمه. در این حد که می تونی قشنگ ترین لباس ها رو با پوشیدن یک کفش نامناسب خراب کنی.

۹- تمیز و مرتب

تمیز و مرتب نگه داشتن لباس

حتی اگر لباس شما قدیمی هم باشه؛ مرتب و تمیز بودن؛ جلوه ی دیگه ای بهشون می ده. پس همیشه به تمیزی دوخت و اتوکشیدگی لباس ها و تمیز بودن کفش هات توجه کن.

۱۰- به جزئیات دقت کن

به جزییات دقت کن

در نظر گرفتن جزئیات در استایل خیلی مهم تر از چیزی است که به نظر می رسه.

برای مثال همیشه جوراب خود را با شلوارت ست کن و نه با کفشت.

و دیگه اینکه دقت کن که کفش و کمربندت با هم ست باشن.

و …

و در آخر اعتماد به نفسی که خوش استایل شدن و خوش پوش بودن بهت می ده قابل وصف نیست.

حتما تجربه کردی که روزهایی که بیشتر به خودت رسیدی و جلوی آیینه از خودت خوشت اومده روزت رو خیلی بهتر شروع کردی و در طول روز خوش انرژی تر بودی؛ صاف تر و با قدرت قدم برداشتی.

این اعتماد به نفس و حس خوشایندت حتی اگر تنها نتیجه خوش استایل شدنت باشه هم ارزشش رو داره که براش تلاش کنی.