9 ترفند برای خداحافظی با بوی بد عرق در تابستان

مردی در حال بو کردن زیر بغل خود همراه با نوشته رهایی از بوی بد عرق در تابستان در کنار او
مجله سارابارا – فرض کنید به یک میهمانی رسمی رفته‌اید یا در اتاق انتظار شرکتی منتظر هستید تا نوبت به مصاحبه کاری شما برسد. اما بوی بد عرق بدنتان رو اعصاب شما راه می‌رود و اعتماد به نفس شما را در این موقعیت های مهم از شما می‌گیرد. اتفاقی که ممکن است ما را در روزهای گرم تابستان به چالش بکشاند. عرق کردن در تابستان موضوعی نیست که بتوانید از آن فرار کنید و برای همه اتفاق می‌افتد. پس به جای پاک کردن صورت مسئله باید راه حل‌هایی برای رهایی از بوی بد عرق پیدا کنید. خوشبختانه قبل از شما افرادی دیگری روی مشکل بوی بد عرق کار کرده و راه حل هایی برای آن پیدا کرده اند. پس اگر شما نیز از بوی بد عرق بدنتان در تابستان رنج می‌برید، با ما همراه باشید تا به بررسی راه‌های رهایی از بوی بد عرق در فصل تابستان بپردازیم.

استحمام روزانه

مردی عریان در حال خشک کردن موهای خود با حوله سفید به طور کلی تعداد دفعاتی که باید در طول هفته به حمام بروید بستگی به نوع کار و شرایطی که در آن زندگی می‌کنید دارد. طبق توصیه پزشکاه میزان استحمام مناسب برای افراد به طور میانگین یک روز در میان تا دو بار در هفته می‌باشد. حال اگر فکر می‌کنید در فصل تابستان بیشتر عرق می‌کنید و بوی بد عرق برای شما مشکل ایجاد  می‌کند، ساده ترین راه برای شما استحمام روزانه است. هر روز به مدت 10 الی 15 دقیقه دوش بگیرید و از آب ولرم استفاده کنید تا پوست شما رطوبت مورد نظر خود را از دست ندهد. این اولین قدم برای رهایی از بوی بد عرق است.

بعد از حمام بلافاصله عطر بزنید

از حمام که بیرون آمدید بلافاصله به خود عطر بزنید. بخارآب منافذ پوستی را باز می‌کند و در نتیجه منافذ پوستی عطر را به خود جذب می‌کنند و باعث افزایش ماندگاری بوی عطر بر روی بدنتان می‌شود. همچنین رطوبت نیز در افزایش ماندگاری عطرها بر روی بدن موثر است.

از مرطوب کننده استفاده کنید

رطوبت بدن تاثیر بسزایی در افزایش ماندگاری عطرها دارد. هنگامی که از مرطوب کننده‌ها استفاده می‌کنید، رطوبت بدن کمک می‌کند تا عطر به پوست بدنتان بچسبد. همچنین بعنوان یک لایه محافظتی عمل کرده و از پوست شما در برابر تحرکات ناشی از الکل موجود در عطرها محافظت می‌کند.

سری به داروخانه بزنید

امروزه محصولات بهداشتی بسیاری برای رهایی از بوی بد عرق تن مخصوصا در تابستان تولید شده و در دسترس مردم قرار دارد. شما می‌توانید با استفاده از آنها به راحتی مشکل بوی بد را حل کنید. این محصولات هم در دسته‌ی مواد آرایشی و هم در دسته‌ی مواد دارویی قرار می‌گیرند که در ادامه به بررسی چند مورد از پر استفاده‌ترین آنها می‌پردازیم.

مام

مام ها جزو خانواده محصولات ضد تعریق می‌باشند. از مام‌ برای جلوگیری از ترشح عرق استفاده می‌شود. در مواد تشکیل دهنده مام‌ها آلومینیوم فعال موجود می‌باشد که هنگام استفاده به حالت ژل در می‌آید. این ژل‌ها منافذ ترشح عرق را بصورت موقت مسدود کرده و باعث جلوگیری از تعریق بدن می‌شوند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که بیش از حد عرق می‌کنند به طوری که لباستان از شدت عرق خیش می‌شود، انواع مام‌ها برای شما مناسب می‌باشد. زمان مناسب استفاده از مام‌ها بعد از دوش گرفتن است و مدت ماندگاری آن 12 تا 48 ساعت می‌باشد. پس با خیالت راحت قبل از رفتن به جایی دوش بگیرید و از مام استفاده کنید تا خیالتان از بابت عرق کردن در تابستان راحت باشد.

اسپری ضد عرق

مدل دیگر از انواع ضد تعریض‌ها، مدل اسپری آن است. این محصولات از نمک‌های آلومینیوم و زیرکونیوم درست می‌شوند. وظیفه آنها نیز مانند مام‌ها جلوگیزی از تعریق بدن و مسدود کردن منافذ پوست است. تفاوت اسپری زیر بغل با مام‌ تنها در مدل استفاده آنها است. مام‌ بر روی بدن غلتانده یا کشیده می‌شود و ردی از ژل یا مایع را باقی می‌گذارد اما اسپری ضد عرق همانطور که از نامش پیداست بر روی بدن اسپری می‌شود. هر دو مدل اسپری ضد عرق و مام به دلیل نوع عملکردشان یعنی بستن منافذ پوستی در دسته محصولات دارویی قرار می‌گیرند.

دئودورانت

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که لباستان بعد از عرق کردن خیس آب نمی‌شود و کمتر عرق می‌کنید، دئودورانت گزینه مناسب تری برای شما است. دئودورانت ها جلوی تعریق بدن را نمی‌گیرند اما از ایجاد بوی بد جلوگیری می‌کنند. وظیفه اصلی دئودورانت‌ها خوشبو کردن بدن است که این وظیفه را به دو روش انجام می‌دهند. یکی با از بین بردن باکتری‌ها و دیگری با استفاده از اسانس و رایحه‌های مختلف. مقصر اصلی بوی بد بدن باکتری‌هایی هستند که بر روی پوست رشد می‌کنند. هنگام تعریق، شرایط برای رشد این باکتری‌ها یعنی رطوبت، گرما و تاریکی مهیا است. دئودورانت‌ها با جلوگیری از تجمع باکتری‌ها، از بوی بد بدن جلوگیری می‌کنند. دئودورانت‌ها در خانواده محصولات آرایشی و بهداشتی قرار می‌گیرند و بصورت اسپری بر روی بدن استفاده می‌شوند. اینفوگرافی تفاوت کارایی دئودورانت و مام در برابر عرق زیر بغل

پارچه‌های طبیعی بپوشید

جنس لباسی که می‌پوشید نقش تعیین کننده‌ای در بوی بدن شما دارد. پارچه‌های طبیعی به خاطر نوع بافتی که دارند بین منافذ آنها فاصله است. از این رو هوا به درون لباس‌ها جریان پیدا می‌کند و عرق بدن شما زودتر خشک می‌شود. در نتیجه هم بوی بد نمی‌گیرید و هم بدن شما در گرمای تابستان خنک می‌ماند. لباس‌های نخ پنبه و کتان از بهترین پارچه‌های طبیعی هستند که می‌توانید برای خرید لباس تابستانی مد نظر قرار بدهید.

در کمد لباس‌های خود یک صابون معطر بگذارید

صابون‌های معطر، بوی ملایمی و خوشی دارند. با گذاشتن یک عدد از این صابون‌ها در کمد لباس‌های خود به مرور زمان بوی صابون‌ها به لباس‌هایتان منتقل می‌شود. این بو ماندگاری بیشتری نسبت به بوی عطرها دارد و برای زمان بیشتری بر روی لباس‌های شما می‌مانند. ترفندی عالی برای زمان‌هایی که می‌خواهید به مدت طولانی در بیرون از خانه باشید. مانند کوهنوردی یا رفتن به مسافرت!

به برس خود عطر بزنید

برای خوشبو ماندن در تابستان از موهای خود کمک بگیرید. یکی از نقاطی که رایحه عطرها بر روی آن به خوبی می‌مانند موها هستند. بر روی برس خود عطر بزنید یا اسپری کنید، سپس با آن موهای خود را شانه کنید تا عطرها در لای موهای شما قرار بگیرند و موهای شما را خوشبو کنند. از اسپری کردن مستقیم عطر به موها خودداری کنید زیرا الکل موجود در عطرها باعث خشکی پوست سر شما می‌شوند. همچنین هیچ چیز مانند برس نمی‌تواند عطر را به خوبی درون موهای شما پخش کند.

عطرهای خود را در یخچال نگهداری کنید

شاید کمی عجیب بنظر برسد اما بله! اینبار قوانین فیزیک به کمک ما می‌آیند تا از شر بوی بد عرق خلاص شویم. عطرهای خود را در یخچال نگهداری کنید. عوامل زیادی مانند گرمای تابستان، گرمی رادیاتورها و غیره باعث آسیب رساندن به عطرهای گران قیمت ما می‌شوند. اما با نگهداری عطرها در فضای خنک و تاریک یخچال‌ها، نه تنها آنها را پایدارتر بلکه تاثیر آن را ماندگارتر بکنید. جدای از تاثیری که دمای پایین یخچال بر روی ترکیب شیمیایی عطرها می‌گذارد، این دمای پایین باعث کاهش جنبش مولکولی عطر می‌شود و آنها را تنبل می‌کند. در نتیجه دیرتر از روی لباس شما می‌پرند. اگر نگران خراب شدن عطر خود هستید و نمیخواهید آنها را برای همیشه درون یخچال بگذارید، می‌توانید تنها چند دقیقه قبل از مصرف آن را داخل یخچال بگذارید.

رهایی از بوی بد عرق با نوشیدن آب کافی 

زوج جوان در حال نوشیدن آب در فضای باز هیدراته بودن به بدن کمک شما می‌کند تا از شر بوی بد خلاص شوید. آب، سموم بدن را دفع می‌کند و زمانی که سموم از بین می‌روند، از بوی بد عرق خلاص می‌شوید. زیرا سموم بدن یکی دیگر از عوامل ایجاد بوی بد هستند. علاوه بر این اگر عرق می‌کنید نوشیدن آب برای اطمینان از عملکرد طبیعی بدن شما اهمیت حیاتی دارد.

کلام آخر

خوشبو ماندن در فصل تابستان و رهایی از بوی بد عرق نیاز به مراقبت و رسیدگی مداوم دارد. عرق کردن امری اجتناب ناپذیر است و با خود بوی بد می‌آورد. با ترفندهای بالا می‌توانید برای همیشه از شر بوی بد عرق در تابستان خلاص بشوید و تابستانی خوشبو را تجربه کنید.