لباس ورزشی مناسب فصل تابستان

مردی جوان در لباس ورزشی مناسب فصل تابستان
مجله سارابارا – تابستان زمان خوبی برای ورزش کردن و رسیدن به اندام ایده‌آل است. افراد زیادی رفتن به باشگاه، کوهنوردی، پیاده روی‌های خانوادگی و ورزش کردن در پارک‌ها را جزو لیست کارهایی که می‌خواهند در تابستان انجام بدهند، می‌گنجانند. اما مزاحم همیشگی یعنی آفتاب سوزان تابستان اینجاست تا نقشه‌های ما برای تابستان را خراب بکند. گرمازدگی، تعریق زیاد بدن، عرق سوز شدن و حساسیت پوستی مشکلاتی هستند که اگر در تابستان هنگام فعالیت‌های ورزشی، از لباس ورزشی مناسب فصل تابستان استفاده نکنیم، سراغ ما می‌آیند. پس در تابستان حواستان به لباسی که برای ورزش کردن انتخاب می‌کنید، باشد. هنگام خرید لباس ورزشی باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهید تا بهترین لباس را خریداری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به نکات قابل توجه در زمان خرید لباس ورزشی مناسب فصل تابستان بپردازیم.

جنس لباس ورزشی مناسب فصل تابستان

پنبه

بدون شک بهترین پارچه برای لباس ورزشی مناسب فصل تابستان، پارچه‌های نخ پنبه یا به اختصار نخی هستند. الیاف پنبه مجموعه‌ای از خواص را دارا هستند که آن را برای استفاده در فصل تابستان مناسب می‌کنند. پارچه‌های نخ پنبه، تنفس پذیر هستند و هوا را در درون لباس به جریان می‌اندارند. از این رو در صورت پوشیدن لباس‌های نخی پوست شما کمتر عرق می‌کند و بو نمی‌گیرد. همچنین این پارچه‌ها بدلیل الیاف طبیعی که دارند ضد حساسیت بوده و از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌کنند.

فلامنت

گزینه ایده‌آل بعدی برای لباس ورزشی مناسب فصل تابستان پارچه‌های فلامنت هستند. فلامنت از الیاف پلی استر تهیه می‌شود و به خاطر خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری بالایی که دارد، مناسب لباس ورزشی می‌باشد. وزن سبک و خاصیت جذب تعریق این پارچه باعث می‌شود پوست شما هنگام فعالیت‌های ورزشی خشک و خنک باقی بماند. ترکیبی از دوام بالا، انعطاف پذیری و جذب تعریق بالا این پارچه را به گزینه مناسبی برای لباس ورزشی مناسب فصل تابستان تبدیل کرده است.

اسپندکس

اسپندکس یک الیاف مصنوعی است که اولین باردر دهه 1940 ساخته شد. این پارچه به راحتی و عمکرد خوبش شناخته شده است و خاصیت کشسانی فوق العاده‌ای دارد. این پارچه را می‌توان تا چند برابر طول اصلی خود کشاند و پس از آزاد شدن به شکل اولیه خود بازخواهد گشت. همین انعطاف پذیری باعث شده این پارچه برای تولید لباس‌های ورزشی گزینه‌ای مناسب باشد. اسپندکس اغلب در شلوارهای ساق، لباس‌ یوگا و لباس مخصوص شنا استفاده می‌شود.

سایز لباس ورزشی مناسب فصل تابستان

مردی در حال دویدن در جاده با لباس ورزشی تابستانی درست است که تا حرف از سایز مناسب لباس ورزشی می‌شود، همه یاد آن دسته از لباس‌های تنگی می‌افتیم که ورزشکاران حرفه‌ای می‌پوشند تا اندام آنها را به خوبی و واضح نشان بدهد. اما این نکته نباید ما را هنگام انتخاب سایز لباس به اشتباه بیندازد. برای خرید لباس ورزشی مناسب فصل تابستان دقت کنید که حتما در اندازه بدنتان، لباس را خریداری بکنید. لباس‌های خیلی تنگ آزادی عمل را هنگام حرکت دست و پا از شما می‌گیرند و احساس محبوس شدن در لباس را به شما می‌دهند. همچنین لباس‌های تنگ باعث کشیدن شدن پارچه لباس به قسمت‌هایی از پوست شما در نقاطی مانند پشت آرنج، پشت زانو و زیر بغل می‌شود که عرق سوز شدن و مشکلات پوستی را برای شما به ارمغان می‌آورد. لباس‌های خیلی گشاد نیز دست و پا گیر هستند و می‌توانند خطر آفرین باشند. گیر کردن آستین لباس به لوازم ورزشی باشگاه‌ها یا زمین خوردن از جمله اتفاقاتی است که هنگام پوشیدن لباس خیلی گشاد برای شما اتفاق می‌افتد. همچنین هنگام ورزش کردن در فضای باز در فصل تابستان، از تیشرت‌های آستین بلند استفاده کنید تا پوست دستان شما کمتر در معرض تابش آفتاب قرار بگیرد.

رنگ لباس ورزشی مناسب فصل تابستان

لباس رنگ سفید مناسب برای ورزش در فضای باز با توجه به اینکه در فصل تابستان هوا گرم است و آفتاب با شدت بیشتری می‌تابد، بهتر است هنگام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز از لباس‌های رنگ روشن استفاده کنید تا دمای بدن شما کنترل شود. اما اگر از لباس‌های مشکی استفاده می‌کنید نباید زیاد از حد زیر آفتاب بمانید و تعداد زمان‌های استراحت بین ورزش را افزایش بدهید. (استفاده از لباس مشکی در فصل تابستان نکات مهمی دارد که می‌توانید اینجا بخواهید) اما هنگام ورزش کردن در فضای بسته و خنک استفاده از هر رنگی ایراد ندارد و می‌توانید بر اساس سلیقه خود رنگ مورد علاقه خود را بپوشید. این را هم بدانید که مشکی شما را لاغرتر و جذاب تر نشان می‌دهد. پس اگر می‌خواهید هم جذاب‌تر بنظر برسید و هم انگیزه ورزش کردن داشته باشید، در مکان‌های سرپوشیده از ست‌های ورزشی مشکی استفاده کنید.

انواع مهم لباس ورزشی مناسب فصل تابستان 

کفش ورزشی

دو مدل کفش ورزشی سفید مناسب باشگاه مهمترین لباس ورزشی مناسب فصل تابستان، کفش شما است. کفش‌های ورزشی انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به نوع فعالیتی که دارید مناسب شما می‌باشند. پس استفاده از کفش‌های ورزشی را سرسری نگیرید و هنگام خرید آنها به نکات زیر توجه کنید: اگر به پیاده روی می‌روید یا قرار است زمان زیادی را بر روی تردمیل بمانید، باید کفش‌های مخصوص دویدن را خریداری کنید. این کفش‌ها در قسمت میانی نرم‌تر و انعطاف پذیرتر هستند اما در پاشنه و پنجه محکم‌تر می‌مانند. این کفش‌ها برای کمک به کاهش فشار طولانی مدت بر روی پاهای شما طراحی شده‌اند. کفش‌های خیلی تنگ باعث می‌شوند پنجه پای شما آسیب ببیند. هنگام خرید کفش سایز مناسب آن‌را خریداری کنید و موقع پوشیدن آن، بند کفش را بیش از حد محکم نبندید.

تاب‌، لباس آستین حلقه‌ای

انواع استین حلقه‌ای ورزشی تابستانی ستون فقرات کمد لباس هر ورزشکاری است. این لباس‌های بدون آستین آزادی حرکت زیادی را به شما می‌دهند و به بازوان شما این اجازه را می‌دهند که به راحتی باز یا خم بشوند. باز بودن این لباس‌ها باعث خشک شدن سریع عرق بدن می‌شوند و پوست شما را خشک و خنک نگه می‌دارند.

شلوارک و شورت ورزشی

دو مدل شورت ورزشی دارای جیب برای نگهداری گوشی انتخاب شورت ورزشی مناسب، انعطاف پذیری و عملکرد را در اولویت قرار می‌دهد. شورت‌های ورزشی را بپوشید که از مواد سبک وزن و کشسان ساخته شده باشند تا بتوانید بدون مانع به انجام حرکات ورزشی بپردازید. انواع شلوارک‌ مردانه که دارای جیب هستند گزینه مناسبی برای زمان کوهنوردی یا ورزش در فضای باز برای آقایان می‌باشد و شما می‌توانید وسایل ضروری خود را مانند گوشی تلفن، انواع کارت‌ها و کلید را درون این شلوارک‌ها بگذارید و خیالتان از بابت گم شدن آنها راحت باشد.

نکات بهداشتی برای رسیدگی به لباس‌های ورزشی

  • هنگام ورزش کردن، لباس ورزشی مناسبی بپوشید و از لباس‌های قدیمی یا معمولی خود استفاده نکنید.
  • پس از اتمام ورزش به سرعت لباس خود را عوض کرده و لباس‌های ورزشی خود را بشویید. به دلیل تعریق زیاد بدن هنگام ورزش کردن، این لباس‌ها زودتر کثیف شده و به مکانی مناسب برای رشد انواع باکتری‌ها تبدیل می‌شوند.
  • پس از اتمام کارتان در باشگاه‌ها جوراب خود را نیز همراه کفشتان عوض کنید و یک جفت جوراب اضافه برای بعد از تمربن داشته باشید.
  • بعد از ورزش حتما دوش بگیرید، سپس لباس‌های غیر ورزشی بپوشید.
  • در زمان ورزش از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید زیرا هنگام تعریق زیاد، این مواد از طریق منافذ پوست وارد پوست می‌شوند و باعث ایجاد نقطه‌های سیاه بر روی آن می‌شود.

کلام آخر

ورزش کردن می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد اگر لباس اشتباهی به تن کنید! پس هوشمندانه اقدام به خرید لباس ورزشی مناسب فصل تابستان بکنید و با تلاش و پشتکار در تابستان، به اندام زیبا و مورد نظر خود دست پیدا کنید. تا همیشه شاد، سلامت و تندرست باشید.