ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت ایرانیان

مجله سارابارا – درست است که مقاصد لوکس و گران قیمت برای گردشگران جذابیت خاصی دارد؛ ولی بیایید با هم روراست باشیم، هرچه هزینه‌های مقصدی که برای سفر انتخاب می‌کنید بیش‌تر باشد، مجبور می‌شوید با احتیاط بیش‌تری در مورد مدت زمان سفر و سایر فعالیت‌های خود تصمیم بگیرید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم ارزانترین کشورهای جهان برای مسافرت را معرفی کنیم، مقصدهای ارزانی که در آنجا هزینه‌ی اقامت در یک هتل خوب با هزینه‌ی رزرو یک اتاق ساده در شهرهای گرانتر یکسان است. برای آشنا شدن با ارزانترین کشورهای جهان برای مسافرت با ما همراه باشید.

دانمارک، ارزانترین کشور اسکاندیناوی برای مسافرت

کشورهای اسکاندیناوی به عنوان گرانترین مقاصد گردشگری در اروپا شناخته می‌شوند. اما اگر واقعا دوست دارید به اروپای شمالی سفر کنید، روش‌هایی برای انجام این کار بدون صرف هزینه‌های گزاف وجود دارد. اولین مقصد در لیست ارزانترین کشورهای جهان برای مسافرت، ارزانترین کشور اسکاندیناوی، یعنی دانمارک است. برای کاهش هزینه‌های سفر خود باید از خیر سفر در تابستان و احتمالا فصل بهار بگذرید، چون هوای گرم و مطبوع به معنی گردشگران زیادتر و قیمت‌های بالاتر است. اگر بین ماه‌های سپتامبر و نوامبر و درست بعد از رفتن گردشگران تابستانی و قبل از فرارسیدن هوای سرد به دانمارک سفر کنید، می‌توانید حدود ۴۰ درصد در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. یکی دیگر از دلایلی که دانمارک را به یک مقصد ارزان برای سفر تبدیل کرده، جاذبه‌های گردشگری این کشور است که اغلب آن‌ها رایگان هستند و یا هزینه‌های بازدید از آن‌ها بسیار کم است.

بلغارستان، ارزانترین کشور اروپای شرقی برای سفر

یکی دیگر از ارزانترین کشورهای جهان برای مسافرت، بلغارستان است. کشورهای خیلی کمی در اروپا هستند که می‌توانند از نظر هزینه‌های کم سفر با بلغارستان رقابت کنند. در تابستان گردشگران از کشورهای همسایه به بلغارستان سفر می‌کنند تا با هزینه‌ای بسیار کم از دریای سیاه لذت ببرند. اما در بقیه‌ی فصول سال این کشور آرام و خلوت است. یعنی می‌توانید با سفر به بلغارستان در این زمان هم از شلوغی و سروصدای گردشگران در امان بمانید و هم نیازی نیست هزینه‌های زیادی برای اقامت، غذا و بازدید از جاذبه‌های گردشگری پرداخت کنید. درواقع برای بازدید از جالب‌ترین جاذبه‌ی بلغارستان لازم نیست هیچ هزینه‌ای بپردازید! صوفیه، شهری قدیمی است که پایتخت این کشور محسوب می‌شود و در آن می‌توانید نشانه‌های حضور ترک‌ها و رومیان را مشاهده کنید، ولی جاذبه‌ی اصلی بلغارستان در حومه‌ی شهرهای آن نهفته است. روستاهای باستانی که در کنار قلعه‌های روی کوه‌ها جای گرفته‌اند. در بلغارستان مسیرهای پیاده‌روی وجود دارد که به صورت رایگان شما را تا قله‌های آلپ بالا می‌برند.

کامبوج، ارزانترین کشور جنوب شرقی آسیا برای مسافرت

کامبوج سومین مقصد در لیست ارزانترین کشورهای جهان برای مسافرت است که شهرت آن به خاطر بزرگترین بنای تاریخی جهان یعنی آنگکور وات است. با وجود شهرت جاذبه‌های تاریخی کامبوج، هزینه‌های سفر به این کشور برای گردشگران بسیار مقرون به صرفه است. مثلا می‌توانید برای بازدید از معابد کامبوج از توک توک یا تاکسی موتوری‌های روباز استفاده کنید. برای این کار می‌توانید یک راننده‌ی توک توک را برای یک روز استخدام کنید، بلیط ورود به معابد را از ورودی اولین معبد خریداری کنید و سپس با خیال راحت به گشت و گذار در معابد مختلف بپردازید. هزینه‌ی استخدام راننده‌ی توک توک برای یک روز، معادل هزینه‌ی ۱۵ دقیقه سواری در تاکسی‌های نیویورک است.

البته جذابیت‌های کامبوج تنها محدود به معابد باستانی آن نمی‌شود. در پنوم پن که پایتخت کامبوج محسوب می‌شود، می‌توانید معماری زیبای بناهای استعماری فرانسه، نانوایی‌های ارزان‌ قیمت فرانسوی که برای صرف صبحانه و میان وعده مناسب هستند و معابد زیادی که بازدید از آن‌ها رایگان است را مشاهده کنید.

نپال، ارزانترین کشور آسیا برای مسافرت

نپال نه تنها یکی از ارزانترین کشورهای آسیا برای مسافرت است، بلکه در صورتی‌که قصد ندارید یک سفر کامل به اورست داشته باشید، یکی از ارزانترین کشورهای جهان برای مسافرت هم محسوب می‌شود. البته می‌توانید از مسیرهای راه‌نوردی متعدد و حتی کوهنوردی در محل‌های ارزان قیمت هم لذت ببرید. حتی سفرهای طولانی راه‌نوردی مانند راه‌نوردی یازده روزه در دره‌ی لانگتانگ هم با هزینه‌ی مقرون به صرفه در دسترس گردشگران قرار دارد، هزینه‌ی این سفر تنها یک چهارم سفر به کمپ اصلی اورست تمام می‌شود. بازدید از نپال در فصل‌هایی که گردشگران کمتری به این کشور سفر می‌کنند، کار سختی است. چون از اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر بارندگی‌های زیاد، احتمال وقوع سیل و گاهی رانش زمین وجود دارد و همین باعث مسدود شدن مسیرها می‌شود و در نتیجه امکان راه‌نوردی در این زمان وجود ندارد. علاوه بر این‌ها، در این ماه‌ها هوا ابری و مه آلود است و نمی‌توانید از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید.

مراکش، ارزانترین کشور شمال آفریقا برای سفر

مراکش یکی از آن کشورهایی است که بر اساس انتخاب‌هایی که می‌کنید می‌تواند هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کند و یا به شکلی باورنکردنی برایتان ارزان تمام شود. از این رو، مراکش را هم به عنوان یکی از مقاصد ارزان در لیست ارزانترین کشورهای جهان برای مسافرت قرار داده‌ایم. برای مثال بازدید از بازار معروف مراکش ممکن است برایتان گران تمام شود، به ویژه اگر قصد خرید فرش‌های دستباف یا شیشه‌های رنگی داشته باشید. ولی اگر یاد بگیرید جوری چانه بزنید انگار جانتان به آن وابسته است، می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید!

هزینه‌ی رفت و آمد با قطار درجه یک بین شهری مراکش تقریبا مانند همان هزینه‌ای است که برای مترو در کشورهای غربی پرداخت می‌کنید. از دیگر دلایلی که مراکش را به عنوان یکی از ارزانترین کشورهای جهان برای مسافرت انتخاب کرده‌ایم این است که گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری نیازی به راهنما ندارند و می‌توانند بدون صرف هزینه برای راهنماهای گردشگری، به تنهایی و یا با تهیه‎ی‌ یک راهنمای صوتی به زبان انگلیسی که هزینه‌ی آن روی بلیط ورودی دریافت می‌شود، از مکان‌های دیدنی مراکش بازدید کنند. اگر در فصل‌هایی غیر از زمان اوج سفر به مراکش بروید هم می‌توانید در هزینه‌های خود بیشتر صرفه جویی کنید.

جمع بندی

پنج مقصدی که ذکر شد، از جمله ارزانترین کشورهای جهان برای مسافرت هستند و گردشگران می‌توانند با توجه به بودجه‌ی سفر خود برای سفر به این مقاصد جذاب، مشهور و در عین حال ارزان قیمت برنامه ریزی کنند.

منبع: planetware