8 روش خلاقانه استفاده از بالکن کوچک

مجله سارابارا – در روزهای گرم و آفتابی و بعدازظهرهای آرامش بخش تابستان، تماشای بالکنی که مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرارگرفته است، منظره‌ی غمگینی است. اگر شما هم تنها استفاده‌ای که از بالکن خود می‌کنید، قرار دادن گیاهان خشک یا اثاثیه‌ی قدیمی در آن است، شاید بهتر باشد با روش های خلاقانه استفاده از بالکن آشنا شوید. ده‌ها ایده‌ی عالی برای تبدیل بالکن، به یک پاتوق فوق‌العاده برای سرگرمی و استراحت وجود دارد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا روش های خلاقانه استفاده از بالکن را باهم بررسی کنیم.

معرفی روش های خلاقانه استفاده از بالکن

اگر در حیاط خانه‌ی خود استخر و یا محل تفریحی دیگری ندارید، تنها با مقداری توجه، می‌توانید بالکن خود را به یک مکان شگفت‌انگیز برای استراحت تبدیل کنید. باید دقت داشته باشید، وسایلی که برای تزئین بالکن استفاده می‌کنید، خیلی اهمیت دارند و بهتر است اثاثیه‌ای را انتخاب کنید که بر اثر باد و باران خراب نشوند. در ادامه می‌توانید روش‌های خلاقانه استفاده از بالکن را مشاهده کنید.

مبلمان چندکاره و تغییر دکوراسیون کم‌هزینه

کف بالکن‌های معمولی، اغلب بتونی است، که جذابیت خاصی ندارد. شما می‌توانید به‌راحتی این کف بتونی را با کاشی‌های به‌هم‌پیوسته عوض کنید. نصب این کاشی‌ها بسیار آسان است و اگر مستأجر هستید هم لازم نیست نگران باشید، زیرا می‌توانید این کاشی‌ها را بعداً دوباره از کف بالکن جدا کنید. همچنین، می‌توانید از کف‌پوش‌های چوبی ارزان‌قیمت برای کف بالکن خود استفاده کنید و با کمترین هزینه، فضایی شیک بسازید. بعد از تغییر دکوراسیون، یکی دیگر از روش های خلاقانه استفاده از بالکن، خرید اثاثیه‌ی چندکاره است. برای مثال، می‌توانید از نیمکت‌های فانتزی، که هم برای نشستن مناسب هستند و هم می‌توانید وسایل خود را در آن‌ها بگذارید استفاده کنید. یا یک میز تاشو در بالکن قرار دهید.

8 روش خلاقانه استفاده از بالکن کوچک-چوب بامبو-مجله سارابارا
۸ روش خلاقانه استفاده از بالکن کوچک-چوب بامبو-مجله سارابارا

طراحی فضای بالکن با چوب بامبو

درست کردن فضایی خاص با به‌کارگیری خلاقیت و هنر خودمان، کاری لذت‌بخش است. یکی از روش های خلاقانه استفاده از بالکن، تزئین آن با استفاده از موادی مانند چوب بامبو است. برای ساخت یک فضای زیبا با استفاده از چوب بامبو، باید ابتدا هر قطعه چوب را به‌صورت جداگانه خریداری کنیم و بعد همه‌ی آن‌ها را با طناب به هم گره بزنیم. حالا شما یک فضای خصوصی در بالکن خود درست کرده‌اید و می‌توانید با استفاده از لامپ‌های رشته‌ای، آن را تزئین کنید.

تبدیل بالکن به یک واحه‌ی شهری

با استفاده از کمی هنر معماری، می‎توانید یکی از زیباترین روش های خلاقانه استفاده از بالکن را به کار بگیرید. ابتدا می‌توانید یک طاقچه‌ی کوچک در بالای دیوارهای بالکن خود نصب کنید، با این کار، فضایی برای قرار دادن گلدان و وسایل تزئینی ایجاد می‌کنید. سپس می‌توانید بخشی از بالکن خود را با استفاده از نی تزئین کنید. تهیه‌ی این رول‌های نی، خیلی دشوار نیست و می‌توان آن‌‌ها را از فروشگاه‌های لوازم‌خانگی، باقیمتی بسیار کم خریداری کرد. اگر می‌خواهید واحه‌ی شما تبدیل به یک فضای خصوصی شود، می‌توانید با نصب صفحه‌های مشبک، این کار را انجام دهید. در ادامه، دکوراسیون واحه کاملاً مطابق سلیقه‌ی شما خواهد بود.

8 روش خلاقانه استفاده از بالکن کوچک-مبلمان چندکاره-مجله سارابارا
اتاق دنج در فضای باز

ساخت یک اتاق دنج در فضای باز

هدف از به کار بردن این مورد از روش های خلاقانه استفاده از بالکن، ایجاد فضایی راحت مانند داخل خانه است. برای این کار، باید از اثاثیه‌ی مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی مختلف استفاده کنید. برای کف بالکن، می‌توانید از یک فرش پرنقش‌ونگار استفاده کنید که کف بتونی بالکن را بپوشاند. در مورد اثاثیه هم، مبلمان حصیری و صندلی‌های تاشو در کنار یک میز کوچک، ترکیب خوبی را ایجاد خواهد کرد.

ساخت یک منظره‌ی خوب برای بالکن

اگر بالکن شما رو به منظره‌ی خوبی قرار ندارد و برای همین هم از آن استفاده نمی‌کنید، بهتر است در این مورد تجدیدنظر کنید. شما می‌توانید با به کار بردن یکی از روش های خلاقانه استفاده از بالکن، فضای بالکن خود را به شکلی تغییر دهید که منظره‌ای فانتزی و مدرن در آن ایجاد شود. برای این کار، می‌توانید گلدان‌های خدو را به شکلی آویزان کنید، که منظره‌ی بیرونی بالکن را بپوشانند. همچنین، با قرار دادن یک صندلی آکاپولکو، فرشی قابل شستشو و یک میز کوچک تاشو در بالکن، می‌توانید فضایی دلپذیر برای استراحت ایجاد کنید.

8 روش خلاقانه استفاده از بالکن کوچک-مبلمان پالتی-مجله سارابارا
منظره جذاب برای بالکن

استفاده از اثاثیه‌ی بتونی در فضای بالکن

یکی از روش های خلاقانه استفاده از بالکن، تزئین آن با وسایلی مانند اثاثیه‌ی بتونی است. لازم نیست تمام وسایلی که در بالکن خود قرار می‌دهید، از بتون ساخته‌شده باشند. برای مثال، می‌توانید از یک میز بتونی در کنار صندلی‌های راحتی حصیری استفاده کنید. این وسایل بتونی، ظاهر بسیار زیبایی دارند و فضای شیک و چشم‌نوازی برای بالکن شما می‌سازند.

استفاده از مبلمان پالتی در فضای باز

همانطور که در بخش‌های قبل ذکر کردیم، برای لذت بردن از فضای بالکن خود، نیازی به یک منظره‌ی زیبا ندارید و تنها با به کار بردن روش های خلاقانه استفاده از بالکن، می‌توانید مکانی آرامش بخش برای خود بسازید. می‌توانید بالکن کوچک خود را با استفاده از یک مبل پالتی، به یک پاتوق دنج تبدیل کنید. در این مورد هم برای تزئین فضای بالکن، امکان استفاده از رول‌های نی وجود دارد. اگر لامپ‌های رشته‌ای هم در بالکن نصب کنید، پاتوق دنج شما با تاریک شدن هوا، زیباتر خواهد شد. همچنین، برای جلوگیری از عبور نور آفتاب، می‌توانید از یک چتر مخصوص فضای باز استفاده کنید.

8 روش خلاقانه استفاده از بالکن کوچک-مبلمان خلاقانه بالکن-مجله سارابارا
مبلمان خلاقانه بالکن

فرار از خورشید، با یک سایبان پارچه‎ای

یکی دیگر از روش های خلاقانه استفاده از بالکن، نصب پارچه‌ای برای ساخت یک سایبان در بالکن است. به این صورت، در طول روز، بالکن شما از تابش نور شدید خورشید در امان خواهد بود و یک فضای زیبا هم برای استراحت در فضای باز در خانه‌ی شما ایجاد می‌شود. در هنگام شب هم می‌توانید با اضافه کردن چراغ‌های رشته‎ای یا یک نور ملایم، فضایی دل‌انگیز برای خود بسازید. در این حالت، هم در طول روز و هم در شب‌ها، می‌توانید از بالکن خود به‌راحتی استفاده کنید.

جمع‌بندی

روش‌های زیادی برای استفاده‌ی خلاقانه از بالکن وجود دارد، که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حتی اگر نمی‌خواهید به‌صورت کامل یکی از این ۸ روش نام‌برده شده را به کار ببرید، می‌توانید نکات موردعلاقه‌ی خود در مورد هر یک از این روش‌ها را باهم ترکیب کنید و بالکن موردنظر خود را بسازید. البته همیشه می‌توانید روش‌های خلاقانه‌ی مخصوص به خود را اختراع کنید و یک فضای جدید و دنج برای استراحت در بالکن ایجاد کنید.

منبع: thespruce