10 نکته اساسی برای اینکه یک بک پکر حرفه‌ای باشیم

مجله سارابارا – اخیرا دانشجویان و به طور کلی جوانان زیادی به بک پکینگ رو آورده‌اند. این شیوه از مسافرت هزینه‌ها را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد و می‎‌تواند هیجان‎ها و چالش‌های جدیدی را به همراه داشته باشد که در مسافرت‌های عادی هیچوقت تجربه نخواهید کرد.

در ادامه نکته‌ها و روش های مهمی قرار گرفته است که حاصل تجربه بک پکر های حرفه‌ای (ایرانی و خارجی) بوده و می تواند به شما در راستای تجربه یک سفر ارزان اما هیجان انگیز کمک زیادی بکند.

اطلاعاتتان را در سرور های کلود (ابر) ذخیره کنید

ذخیره اطلاعات در گوگل درایو
ذخیره اطلاعات در گوگل درایو

بک پکر حرفه ای قبل از شروع سفر نقشه راه را مشخص کرده و برنامه سفر را تعیین می کند و این به نقشه ها و کتاب های زیادی احتیاج دارد. در سفر های این چنینی، هیشه احتمال گم شدن یا حتی به سرقت رفتن لوازم وجود دارد و به همین دلیل پیشنهاد می شود که از تمام نقشه ها و کتاب هایی که به کار می برید، یک ذخیره هم در کلود خود داشته باشید تا اگر مشکلی به وجود آمد، به راحتی بتوانید اطلاعاتتان را بازیابی کنید.

به یاد داشته باشید که اگر به یک سفر خارجی می‌روید، حتما یک اسکن از پاسپورت و شناسنامه خود داشته باشید. اگر احیانا در اثر باران مدارک شما خیس شد یا در یک کوهنوردی طولانی پاسپورتتان را گم کردید، داشتن کپی از این اطلاعات در کلود می‌تواند دردسرهای احتمالی را به صورت چشمگیری کاهش دهد.

اگر با کلود آشنایی ندارید، متن زومیت درباره کلود تمام مواردی که باید بدانید را با شما در میان می‌گذارد.

اصلی‌ترین وسیله بک پکر حرفه‌ای ، کوله پشتی

جیب مخفی در کوله پشتی به بک پکر حرفه ای کمک می کند وسایل مهمش را در جای امنی بگذارد

انتخاب کوله پشتی با سبک سفر شما و مدت زمانی که به مسافرت می‌روید ارتباط دارد. اما کوله پشتی انتخابی شما حتما باید ضدآب باشد و از موادی ساخته شده باشد که مقاومت بالایی دارند. کوله پشتی یک بک پکر حرفه ای از مقومت بالایی برخوردار است اما تا حد ممکن سبک است تا جابه‌جا کردن آن راحت‌تر باشد.

در خرید کوله پشتی به این نکته توجه کنید که شما در طول سفر به جیب‌های زیادی احتیاج پیدا می‌کنید و از همه مهم‌تر، وجود جیب های مخفی برای قراردادن وسایل مهم از جمله پاسپورت و پول نقد است. (سعی کنید پول نقد خود را در مکان‌های مختلفی قرار دهید)

نمونه‌های مختلف کوله پشتی را می توانید در دیجیکالا مشاهده کنید.

بک پکر حرفه ای با دو دست لباس سفر می‌کند

قانون اصلی بک پکرها در مورد لباس این است که “یکی را بپوش و دیگری را بشور”. این به آن معنی است که شما در نهایت به دو دست لباس احتیاج دارید تا وزن کوله را کاهش دهید. یک دست را در طول روز بپوشید و قبل از خواب آن را بشورید و دیگری را به تن کنید.

تمام بک پکر های حرفه ای روی این موضوع تاکید دارند و بارهای بار ثابت کرده‌اند که با انجام چنین کاری فضای زیادی ذخیره می‌شود.

اما اگر برای یک بازه طولانی – مثلا یک ماه – به مسافرت می‌روید و احساس می‌کنید که به لباس‌های بیشتری احتیاج دارید، بهتر است که تمامی لباس‌ها را از یک طیف رنگی انتخاب کنید تا لباس‌هایتان با هم ست شوند. شما به مکان ها جدید سفر می کنید؛ به همین دلیل تا حد ممکن از پوشیدن تیشرت های طرحدار (سیاسی یا مذهبی) خودداری کنید.

لباس‌های مورد علاقه‌تان را از سارابارا بخرید!

بک پکر های حرفه ای کفش‌های با کیفیت می‌خرند

بک پکر های حرفه ای پول زیادی بابت کفش هایشان خرج می‌کنند. مهم نیست که کفش‌ها چه قدر سنگین باشند چراکه در تمام طول سفر از آن‌ها استفاده می‌کنید و اگر کفش‌ها حس خوبی نداشته باشند، کل سفر را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

جوراب

علاوه بر کفش، جورابی که استفاده می‌کنید هم از اهمیت زیادی برخوردار است. لازم نیست جوراب‌ها حتما ضخیم باشند و بهتر است که جوراب مورد استفاده حجم مناسبی داشته باشد.

از وسایل گران قیمت استفاده نکنید

استفاده از تلفن های ارزان قیمت برای کاهش ریسک دزدی توسط بک پکر حرفه ای
تلفن های ارزان قیمت مناسب بک پکینگ

استرس نگهداری از وسایل گران قیمت می‌تواند هیجان چنین سفری را کمتر کند. مثلا داشتن یک تلفن گران قیمت احتمال دزدی را افزایش می‌دهد و بهتر است از آوردن آن خودداری کنید. یک تلفن ساده جهت برقراری تماس هم کفایت می‌کند.

از وسایلی استفاده کنید که توانایی باز خرید آن‌ها را داشته باشید. در طول سفر احتمال گم یا دزدیده شدن وسایلتان وجود دارد.

کمک‌های اولیه را در کیفتان بگنجانید

کمک های اولیه را به همراه داشته باشید اما تا حد ممکن سبک سفر کنید

بهتر است که یکسری لوازم کمک های اولیه را در کوله پشتیتان بگنجانید تا در مواقعی که مشکلی پیش می‌آید، لوازم ضروری را در اختیار داشته باشید. اما زیاده‌روی نکنید و تا حد ممکن از وزن وسایل بکاهید.

چند نکته در رابطه با بک پکینگ حرفه ای

کوله پشتی یک بک پکر حرفه ای می تواند اندازه های مختلفی داشته باشد
اندازه های مختلف کیف بک پکر حرفه ای
  • کوله پشتی بک پکر حرفه ای می‌تواند اندازه های مختلفی داشته باشد.
  • سعی کنید در زمان پیاده روی سرعت ثابتی داشته باشید.
  • مرتبا وسایلتان را جابه‌جا کنید و همه وزن را در کیفتان قرار ندهید تا شانه هایتان خسته نشوند.
  • همیشه تغذیه مناسبی داشته باشید و آب مورد نیازتان را به همراه داشته باشید.
  • سعی کنید بدنتان را خشک نگه دارید.

منابع: vulcanpostbackpacker