راهنمای خرید و انتخاب استایل بهاری مردانه

راهنمای انتخاب و خرید استایل مردانه بهاری

حالا که دیگه فصل زمستون و سرما تموم شده و قراره که کاپشن‌ها، ژاکت‌ها و لباس‌های گرمی که داریم رو کنار بذاریم، بیشتر به این فکر می‌کنیم که، چی بپوشیم؟ 

 تا قبل از شروع بهار هر لباسی می‌پوشیدیم به واسطه کاپشن کمتر دیده میشد، ولی در بهار و تابستون هر تیشرت یا پیراهنی که بپوشیم، بیشتر به چشم میاد، به همین دلیل هم انتخاب استایل مناسب، اهمیت بیشتری داره.

انتخاب استایل‌های مناسب فصل‌های گرم در عین خنکی، راحتی و تنوع زیادی که دارن، چالش برانگیزه و مهمه که شیک و جذاب باشن و درست و اصولی ست بشن.

ما در این مقاله به نکاتی اشاره می‌کنیم که به آقایون برای داشتن استایل بهاری شیک و راحت کمک میکنه.

نکات انتخاب لباس بهاری مناسب

نکاتی برای انتخاب مناسب استایل بهاری برای آقایان

در این بخش تعدادی فاکتور برای انتخاب و خرید لباس مردانه متناسب با استایل بهاری برای آقایون ارائه میدیم.

جنس پارچه

پارچه‌های خنک و تنفس پذیر: برای فصل‌های گرم، لباس‌هایی با پارچه‌های خنک و لطیف مثل: کتان، لینن، پنبه و حریر مناسبن. یکی دیگه از ویژگی‌های مهم پارچه‌های مناسب این فصل‌، تنفس پذیر بودنشونه، پارچه‌های تنفس‌پذیر باعث ایجاد گردش هوا میشن و از تعریق بیش از حد شما جلوگیری می‌کنن.

پوشیدن لباس‌هایی از این جنس حس بهتری بهتون میده.

رنگ

رنگ‌های روشن: استفاده از رنگ‌های روشن مثل: سفید، کرم، آبی روشن، طوسی روشن و رنگ‌های پاستلی، به خنک‌تر موندن شما در هوای گرم کمک می‌کنه، رنگ‌های تیره گرما رو بیشتر جذب می‌کنن و در بهار و تابستون انتخاب مناسبی نیستن.

رنگ‌های شاد: بهار و تابستون بهترین فصل برای استفاده از رنگ‌های شاد و جسورانه است. میتونین از رنگ‌های اصلی مثل زرد، قرمز، آبی و سبز در استایل خودتون استفاده کنین و شاد و سرزنده به نظر برسین.

رنگ‌های خنثی: رنگ‌های خنثی مثل سفید، طوسی، خاکستری و خاکی در تمام فصل‌ها کاربرد دارن و به راحتی با بقیه رنگ‌ها ست میشن.

ترکیب رنگ‌ها: برای جذاب‌تر و خاص‌تر شدن استایل بهاری خودتون، میتونین رنگ‌های مختلف رو باهم ترکیب کنین، به عنوان مثال، میتونین یک پیراهن کرم رو با یک شلوار جین مردانه آبی روشن و کفش‌های سفید ست کنین.

نکاتی برای انتخاب رنگ لباس

نکاتی در مورد انتخاب رنگ لباس

به رنگ پوستتون توجه کنین: اگر پوستتون روشنه، از رنگ های روشن و پاستلی و شاد استفاده کنین. اگر پوست تیره‌ای دارین، بهتره از رنگ های کرم و خاکی و خنثی استفاده کنین.

مناسبت رو در نظر بگیرین: اگر برای رفتن به یک مکان رسمی آماده میشین، بهتره از رنگ های خنثی و عمومی‌تر مثل سفید، آبی، طوسی و خاکستری استفاده کنین.

 اگر میخواین به یک مکان غیر رسمی برین، میتونین از رنگ های روشن، پاستلی، شاد و جیغ استفاده کنین و جسورانه‌ترین رنگی که دوست دارین رو بپوشین و محدودیتی براش نداشته باشین.

از خلاقیت خودتون استفاده کنین: سعی کنین رنگ لباس‌هاتون رو با هم ست کنین و استایل خودتون رو بسازین.

طرح‌ها

خیلی از افراد سادگی رو میپسندن، اما تنوع زیادی از طرح‌های مختلف هست، که بسته به سلیقه شما میتونه انتخاب بشه.

چند نمونه از طرح‌های بهاری محبوب که همیشه مورد استقبال قرار میگیره: 

طرح‌های چهارخونه: طرح‌های چهارخونه هیچوقت از مد نمیفتن و قدیمی نمیشن، میتونین از پیراهن‌های چهارخونه درشت برای استایل اسپرت و از پیراهن‌های چهارخونه ریز برای استایل رسمی استفاده کنین.

برای آشنایی با انواع پارچه‌ها و طرح‌های چهارخانه بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنین.

طرح‌های راه راه: طرح‌های راه راه هم از مدل‌های محبوبی هستن که ظاهر شما رو از سادگی درمیارن، بسته به نوع اندامتون میتونین طرح‌های راه‌ راه رو انتخاب کنین، به این صورت که اگر درشت اندام هستین، بهتره که از راه‌ راه عمودی استفاده کنین، که شما رو بلندتر و لاغرتر نشون میده و اگر اندام لاغری دارین، میتونین با استفاده از پیراهن‌هایی با راه راه‌های افقی، درشت‌تر دیده بشین. پس در زمان خرید پیراهن مردانه برای ساختن یک استایل بهاری جذاب، انتخاب طرح مناسب رو در اولویت قرار بدین.

طرح‌های گلدار: طرح‌های گلدار برای فصل بهار و تابستون خیلی جذاب و مناسبن. پیراهن‌های گلدار با رنگ‌های روشن معمولا به دلیل هماهنگی که با فصل دارن، خیلی مورد استقبال قرار میگیرن به عنوان طرح‌های بهاری شناخته میشن.

اندازه: لباس‌هاتون رو متناسب با سایز خودتون انتخاب کنین، لباس‌های تنگ و جذب در فصل گرم سال باعث ایجاد گرما و تعریق میشن.

خیلی از افراد در این فصل بیشتر از لباس‌های آزاد و گشاد استفاده میکنن تا احساس راحتی بیشتری داشته باشن، به همین دلیل لباس‌های اورسایز در فصل بهار و تابستون محبوبیت بیشتری دارن.

کیفیت: سعی کنین لباس‌های باکیفیت و بادوام رو انتخاب کنین. لباس‌های بی‌کیفیت علاوه‌ بر اینکه به سرعت خراب میشن و نیاز به تعویض دارن، روی استایل شما هم تاثیر میذارن و باعث میشن ظاهر زیبایی نداشته باشین.

همچنین با توجه به تعریق بیشتر ما در فصل‌های گرم، معمولا بیشتر لباس‌هامون رو در این فصل میشوریم. پس اگر جنس بی‌کیفیتی داشته باشن خیلی زودتر آسیب میبینن.

مدل لباس

لباس‌های گشاد: لباس‌های گشاد به عبور جریان هوا در فصل گرم کمک می‌کنن و باعث میشن خنک‌تر بمونین و آزادی عمل بیشتری داشته باشین.

لایه‌های نازک: با توجه به نوسانات دما در فصل بهار، به جای پوشیدن یک لباس ضخیم، میتونین چند لایه نازک روی هم بپوشین. این کار به شما این امکان رو میده که با توجه به گرمی یا سردی هوا، به راحتی لباس‌های خودتون رو کم یا زیاد کنین.

چند نمونه از لباس‌های مناسب برای فصل بهار و تابستان

چند مثال از استایل مردانه بهاری

تیشرت: تیشرت یکی از لباس‌های ضروری برای فصل بهار و تابستونه. میتونین از تیشرت‌های ساده یا طرح‌دار استفاده کنین.

برای خرید تیشرت مردانه میتونین از لینک آبی رنگ استفاده کنین.

پولوشرت: پولوشرت مردانه یک لباس نیمه‌رسمیه که برای موقعیت‌های مختلف مناسبه ولی به راحتی تیشرت نیست، و ظاهر رسمی‌تری داره.

پیراهن آستین کوتاه: پیراهن آستین کوتاه یک لباس خنک و راحته که برای فصل بهار و تابستون خیلی کاربردیه. علاوه بر پیراهن‌های آستین کوتاه ساده، برای فصل بهار و تابستون پیراهن‌های هاوایی هم خیلی جذابه و طرفدارهای زیادی داره.

ما به طور مفصل در مورد پیراهن‌های هاوایی صحبت کردیم که اگه تمایل داشته باشین، میتونین مقاله‌اش رو از طریق لینک آبی بخونین.

شلوار کتان و لینن: شلوار کتان یا لینن بهترین انتخاب برای فصل گرم به حساب میان، خنک و راحتن و برای موقعیت‌های مختلف کاربردی و مناسبن.

شلوارک: شلوارک یه لباس خنک و مناسب برای روزهای گرم تابستونه، مخصوصا در سال‌های اخیر در سفرهای تابستونی و ساحلی، خیلی مورد استقبال قرار میگیره.

کفش: در فصل بهار و تابستون، جنس کفش باید طوری باشه که به عبور جریان هوا کمک کنه و باعث تعریق پا نشه، بهتره از کفش‌های روباز مثل صندل یا کتونی‌های راحت استفاده کنین.

نکاتی برای انتخاب اکسسوری

انتخاب اکسسوری برای استایل بهاره

کلاه: کلاه‌های آفتابی از تابش مستقیم نور خورشید به سر شما جلوگیری می‌کنن و در واقع محافظی در برابر گرمازدگی و آفتاب‌سوختگی پوست شما در فصل‌های گرم به حساب میان.

عینک آفتابی: عینک آفتابی از چشمان شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنه و علاوه بر این به عنوان یک اکسسوری کاربردی نقش مهمی در استایل شما میتونه داشته باشه.

دستمال گردن: استفاده از دستمال گردن یا اسکارف درعین جذابیتی که داره، از گردن شما در برابر آفتاب محافظت می‌کنه.

مثال‌هایی از استایل رسمی برای آقایان در بهار و تابستان

استایل رسمی مردانه بهاره

در فصل‌های گرم سال، انتخاب استایل روزمره که هم خنک و راحت باشه و هم شیک و جذاب به نظر برسه، اهمیت زیادی پیدا می‌کنه.

در ادامه به چند ایده برای استایل روزمره آقایان در بهار و تابستون می‌پردازیم:

کت و شلوار: کت و شلوارهای خنک و سبک با رنگ‌های روشن مثل خاکستری روشن، آبی روشن و کرم برای بهار و تابستون مناسبن. جنس‌های کتان، لینن و نخ پنبه انتخاب‌های مناسبی برای این فصل هستن.

تیشرت و شلوار جین: این یکی از ساده‌ترین و در عین حال شیک‌ترین استایل‌های روزمره برای آقایونه. میتونین از تیشرت‌های ساده یا طرح‌دار با رنگ‌های روشن استفاده کنین.

برای شلوار جین، مدل‌های راسته یا مام مناسبن، معمولا از شلوار مدل اسکینی، برای فصل گرم استفاده نمی‌کنن و از مدل‌های آزاد و راسته بیشتر استقبال میشه.

برای تکمیل این استایل میتونین از یک جفت کتونی یا صندل استفاده کنین.

پیراهن آستین کوتاه و شلوار کتان: این استایل کمی رسمی‌تر از تیشرت و شلوار جینه و برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی هم مناسبه.

میتونین پیراهن‌های آستین کوتاه با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بپوشین.

برای شلوار کتان مردانه، رنگ‌های خاکی و روشن مانند سفید، کرم و بژ انتخاب‌های بهتری هستن.

برای تکمیل این استایل میتونین از یک جفت کفش کالج استفاده کنین.

شلوارک و تیشرت: این استایل برای روزهای گرم تابستون بسیار خنک و راحته، میتونین شلوارک‌های کتان یا جین با رنگ‌های روشن بپوشین.

برای تیشرت، طرح‌ها و رنگ‌های شاد و متنوع رو انتخاب کنین.

و در آخر از یک جفت صندل یا دمپایی‌، برای کامل شدن استایلتون استفاده کنین.

ست ورزشی: اگر به ورزش علاقه دارین، تنوع زیادی ازست‌های ورزشی وجود داره که میتونین به شکل روزمره از‌اون‌ها استفاده کنین.

ست‌های ورزشی شامل تیشرت یا رکابی، شلوار یا شلوارک و کفش ورزشی هستن.

چند نمونه استایل ساحلی برای آقایان:

تیشرت آستین کوتاه + شلوارک + صندل

پیراهن هاوایی + شلوارک + کلاه

مایو + عینک آفتابی + کلاه

چند نمونه استایل کژوال برای آقایان:

تیشرت آستین کوتاه + شلوار جین + کفش کتونی

پیراهن آستین کوتاه + شلوار کتان + صندل

شلوارک + تی‌شرت + کلاه

چند نمونه استایل رسمی برای آقایان:

کت و شلوار خاکستری روشن + پیراهن آبی روشن + کراوات راه راه + کفش مشکی

کت و شلوار لینن کرم + پیراهن سفید + کراوات طرح دار + کفش قهوه‌ای 

نکات کلی:

لباس‌های خودتون رو با توجه به فرم بدنتون انتخاب کنین. برای شناخت انواع فرم بدن میتونین از مقاله مربوطه استفاده کنین.

به آب ‌و هوای محل زندگی خودتون توجه کنین، اگر در منطقه‌ای با آب ‌و هوای گرم و مرطوب زندگی می‌کنین، از لباس‌هایی با جنس‌های خنک و تنفس‌پذیر استفاده کنین.

مهم‌تر از همه سلیقه شخصی خودتونه، لباسی رو انتخاب کنین که بهتون میاد و دوستش دارین و در اون‌ احساس راحتی و اعتماد به نفس می‌کنین.

در این مقاله سعی کردیم با عنوان کردن نکاتی مثل جنس، مدل، رنگ و طرح مناسب فصل و همچنین مثال زدن از استایل‌های مختلفی که برای فصل بهار و تابستون کاربردی و جذابن، کمکی به انتخاب بهتر آقایون کرده باشیم.