8 قانون مهم برای خرید لباس بچه‌ گانه

کودکی ایستاده در کنار دسته‌ای لباس همراه نوشته خرید لباس بچه گانه در کنارش
مجله سارابارا – خرید لباس بچه گانه یکی از شیرین‌ترین تجربه‌هایی است که هر پدر و مادری می‌تواند آن را تجربه کند. زمانی که لباس‌های کوچک و لطیف را در دست خود می‌گیرید و کودک یا نوزاد خود را درون آن تصور می‌کنید. اما خرید لباس بچه گانه علاوه بر اینکه خیلی شیرین است، مسئله‌ای مهم و پیچیده نیز می‌باشد. اینطور نیست که وارد فروشگاه بشوید و لباسی که از همه بیشتر خوشتان آمد را بگیرید و از فروشگاه بیرون بیایید. خرید لباس بچه گانه نکات مهمی دارد که باید آن را رعایت کنید. رعایت این نکات باعث می‌شود کودک شما در لباس خود احساس راحتی بکند و مشکلاتی که مادرهای با تجربه در مورد خرید‌های اشتباه لباس بچه گانه تعریف می‌کنند، برای شما اتفاق نیفتد.

جنس لباس بچه گانه

معمولا اولین معیاری که باید برای خرید لباس بچه گانه در نظر بگیرید جنس آن لباس است. کودکان پوست لطیف و حساسی دارند. برای همین پوست آنها خیلی زود دچار مشکلاتی مانند سوزش، قرمزی و انواع دیگر حساسیت‌های پوستی می‌شود. از این رو بهتر است برای کودکان خود سراغ پارچه‌های طبیعی مانند پنبه و کتان بروید. پنبه بهترین انتخاب برای خرید لباس بچه گانه است. پارچه نخ پنبه ضد حساسیت می‌باشد و از نرمی و لطافت کافی برخوردار می‌باشد که مناسب پوست کودکان است.

سایز لباس بچه گانه

مادر و دختری در حال انتخاب لباسی سفید برای دختر بیشتر مادران ترجیح می‌دهند بدون کودکان خود به خرید لباس بروند یا از فروشگاه‌های اینترنتی لباس اقدام به خرید لباس بچه گانه بکنند. زیرا گشتن در پاساژ و فروشگاه‌ها همراه کودکان هم آنها را کلافه می‌کند و هم تمرکز مادران برای انجام خریدی مناسب را می‌گیرد. پس قبل از خرید لباس برای کودکان، سایز آنها را بگیرید تا هنگام خرید دچار مشکل یا خطا در انتخاب سایز مناسب نشوید.

کیفیت لباس بچه گانه

درست است هر کسی دلش می‌خواهد کودک خود را با لباس‌های زیبا و مد ببیند. اما برای خرید لباس بچه گانه، کیفیت بر زیبایی و مد ترجیح داده می‌شود. کودکان معمولا لباس خود را زود به زود کثیف می‌کنند و در نتیجه لباس کودکان زیاد شسته می‌شود. هنگام خرید لباس بچه گانه به کیفیت لباس‌‌ها توجه ویژه ای کنید و لباس‌هایی بخرید که پس از چند بار شست و شو خراب نشوند. همچنین لباس‌هایی بخرید که راحت شست و شو بشوند و جنس آنها طوری باشد که لکه‌ها به سختی بر روی آن نچسبند. همچنین کودکان تحرک زیادی دارند و زمان‌ زیادی را صرف بازی در مکان‌های مختلفی می‌کنند، از این رو لباس ‌آنها بیشتر در معرض خراب شدن است و در نتیجه باید کیفیت خوبی داشته باشند.

نوع دوخت لباس بچه گانه

نکته مهم دیگر نوع دوخت لباس بچه گانه است که باید به آن توجه کنید. راحتی کودک شما درون لباس بسیار مهم است، از این رو لباس‌هایی بخرید که راحت پوشیده و راحت در آورده  بشوند. لباس‌های بدون دکمه، بند و لباس‌های یکسره گزینه‌های مناسبی برای خرید لباس بچه گانه می‌باشند. همچنین به درز لباس‌ها نیز توجه بیشتری داشته باشید. لباسی که درز آن محکم نباشد و خوب دوخته نشده باشد، پس از چند بار شست و شو ممکن است به راحتی پاره شود. لباس‌های دارای تور، پارچه‌های براق و گلدوزی‌های زبر باعث ایجاد خارش و سوزش پوست کودکان می‌‎شود. برای همین تا جای ممکن از خرید این نوع لباس‌ها نیز پرهیز کنید.

ایمنی لباس بچه گانه

دختر بچه‌ای در حال تا کردن لباس‌های خود وقتی حرف از ایمنی لباس می‌زنیم منظورمان دکمه یا چیز‌های اضافی لباس است که ممکن است کنده شود و کودکان آنهارا درون دهان خود بگذارند. نوزادان برای کنجکاوی و شناخت محیط اطراف خود، اجسام را درون دهان خود می‌گذارند تا بافت و طعم آنها را درک کنند. برای همین دکمه، زیپ و اکسسوری‌های اضافی چیز‌هایی هستند که نباید در لباس کودکان وجود داشته باشد. لباس‌های ریش دار و بند دار را نیز برای کودکان خود نخرید. ممکن است این بندها دور گردن آنها بپیچد و برای آنها خطرآفرین باشد.

رنگ لباس بچه گانه

“سفید زود کثیف می‌شود” جمله‌ای که همه‌ی ما بیش از صد بار شنیده ایم و البته که جمله‌ای درست است. کودکان بهانه‌های زیادی برای کثیف کردن لباس خود دارند. مثل مالیدن انواع خوراکی به لباس مانند شکلات، بستنی و… زمین خوردن و خاکی شدن لباس، مالیدن آبرنگ، گواش و ماژیک و کلی اتفاقات دیگر. در نتیجه رنگ سفید رنگ مناسبی برای لباس کودکان نیست و بهتر است از لباس‌های طرح دار استفاده کنید تا لکه‌ها را پنهان بکند.

یک سایز بزرگ‌تر بگیرید

پسر بچه‌ای در یک پولیور گشاد قهوه ای کودکان به سرعت بزرگ می‌شوند و رشد میکنند. ازاین رو هگام خرید لباس بهتر است یک یا چند سایز بزرگ تر بگیرید. لباس‌های فصلی نیز چند ماه استفاده می‌شوند و با تمام شدن فصل آنها، استفاده نمی‌شوند تا سال بعد و تا سال بعد هیچ ایده‌ای ندارید که کودکتان چقدر کرده است. پس لباس‌های کودکان را بزرگ تر از آنچه هستند بگیرید و آستین یا پاچه شلوارشان را تا بزنید تا زمانی که کاملا اندازه‌شان شود. اینطوری هم کمتر به خرج می‌افتید و هم مجبور نیستید هر ماه یکبار به خرید لباس بروید.

استایل راحت کودک

لباس‌هایی که دست و پای کودکان را می‌گیرد و آنها را محدود می‌کند تنها باعث کلافگی آنها می‌شود. برای همین سعی کنید استایل راحتی را برای آنها انتخاب کنید که زیاد پیچیده و لایه لایه نباشد و کودک شما بتواند به راحتی در آن حرکت و بازی بکند.

کلام آخر

خرید لباس بچه گانه شاید کاری ساده بنظر برسد اما نکات مهمی دارد که باید برای حفظ سلامت  و راحتی کودک خود آنها را رعایت کنید. نکاتی که در بالا خواندید تمام آنچیزی بود که باید قبل از خرید لباس بچه گانه به آنها توجه کنید تا خیالتان از بابت مشکلاتی که ممکن است برای کودکتان از حساسیت‌های پوستی گرفته تا خطرات اجسام ریز لباس راحت باشد.