10 نکته ی تاثیرگذار برای اینکه چطور مثل یک جنتلمن لباس بپوشیم.

Ten suggested tips to have style like gentlemen

چطور مثل یک جنتلمن لباس بپوشیم؟

شیوه ی لباس پوشیدن مثل یک جنتلمن، معیار و ویژگی های خاص خودش را دارد.در گذشته‌های نه چندان دور، معیارهای مختلفی مانند جایگاه اجتماعی، شغل، شرایط اقتصادی و فرهنگی فرد تا حد زیادی استاندارهای پوشش افراد را مشخص می‌کردند. برای مثال فردی از یک خانواده ثروتمند به ندرت با لباس اسپرت و یا حتی نیمه رسمی در اجتماع ظاهر می‌شد. اما امروزه بیشتر از قبل، افراد به دنبال ترند های پوشاک هستند و استایل‌های مختلف را تجربه می‌کنند.

برای مثال امروزه شما اساتید دانشگاهی را می‌بینید که با لباس‌های نیمه رسمی و راحت در محیط دانشگاه ظاهر می‌شوند؛ امری که شاید تا چند دهه قبل حتی فکر کردن به آن هم سخت بود.

اما این نکته بر کسی پوشیده نیست که همچنان انواع استایل‌ها کارکرد خاص خود را دارند. در بسیاری از مواقع پوشش و استایل اولین پیامی است که افراد با حضور در جمع به دیگران می‌دهند.

در این نوشتار قصد داریم در مورد پوشش رسمی یا به طور عامیانه تر لباس پوشیدن مثل یک جنتلمن صحبت کنیم. این که با رعایت چه نکاتی می‌توان پوشش مناسب محیط‌های رسمی برای آقایان داشت تا بیشترین تاثیر مثبت را بر تلقی افراد از خود در اینگونه محیط‌ ها ایجاد کنیم.

کت و شلوار به عنوان اصلی‌ترین لباس محیط‌های رسمی پیش فرض اکثر استایل‌های رسمی مردانه است که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

در ادامه به ۱۰ نکته مهم در پوشیدن کت و شلوار رسمی اشاره می‌کنیم.

1. سایز مناسب را انتخاب کنید.

Make sure the clothes you wear are your size

سایز مناسب را انتخاب کنید؛‌ همینقدر بدیهی و البته مهم. کت و شلوارهایی که در سال‌های گذشته خریداری شده‌اند در بسیاری مواقع به دلیل تغییرات سایز ما، دیگر مناسب نیستند. اگر میخواهید لباس پوشیدن مثل یک جنتلمن را تجربه کنید از این نکته به هیچ وجه چشم پوشی نکنید.

همچنین گاهی ما به دلیل علاقه‌ای که به یک کت و شلوار پیدا کرده‌ایم؛ دیگر تغییرات سایز را در نظر نگرفته و آن را برای مدت‌ها استفاده می‌کنیم. شاید این موضوع برای ما خیلی مهم نباشد اما تاثیرات مهمی روی دیگران دارد.

در هنگام خرید یا بررسی کت و شلوار، کاملا به مکان قرارگیری سرشانه‌ها دقت کنید؛ نباید بزرگ و یا کوچک باشند.

همچنین قد کت بسیار مهم است. اگر در هنگام بالاگرفتن دست‌ها، پایین کت از کمربند شما بالاتر‌ می‌آید یعنی این کت برای شما کوتاه است.

و اگر کت برای شما بلند باشد قد شما را کوتاه نشان می‌دهد.

2. برای لباس پوشیدن مثل یک جنتلمن وسایل اضافی با خود حمل نکنید.

It is not recommended to carry too many extra items with yourself

یکی از اشتباهات رایجی که در هنگام پوشیدن کت به وفور دیده می‌شود؛ پر کردن جیب‌های آن با لوازم غیر ضروری است. اگر می‌خواهید مانند یک جنتلمن به نظر برسید، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید رعایت کنید؛ همراه داشتن کیف است تا وسایل خود را در داخل آن قرار دهید.

اما اگر این امکان وجود ندارد، می‌توانید کیف کتی خود را در یکی از جیب‌های داخل کت و گوشی موبایل را در دیگر جیب داخلی قرار دهید.

تا جای ممکن در جیب‌های بیرونی کت چیزی قرار ندهید.

3 – دکمه‌های کت را چطور ببندیم؟

We must know how to fasten the coat buttons

برای اینکه کت به بهترین شکل خود در تن شما دیده شود و تمام اصول لباس پوشیدن مثل یک جنتلمن را رعایت کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

اگر کت ۳ دکمه است دکمه وسط را همیشه ببندید. دکمه پایین را همیشه باز بگذارید و دکمه بالا تا حد زیادی اختیاری است که توصیه ما این است که آن را هم ببندید.

اگر کت شما دو دکمه است؛ فقط دکمه بالا را ببندید.

و اگر کت شما تک دکمه است؛ آن را بسته نگه دارید.

و نکته آخر: فقط در هنگام نشستن دکمه کت خود را باز کنید.

4 – به قد شلوار دقت کنید.

The length of the pants should be enough to show our style nice

در لباس پوشیدن مثل یک جنتلمن باید به قد شلواردقت کنید. قد شلوار باید به اندازه‌ای باشد که تا وسط بخش پشتی کفش را بپوشاند؛ نه بیشتر و نه کمتر. اینکه مچ پای شما دیده شود و یا اینکه پایین شلوار به نزدیکی زمین رسیده باشد اصلا مناسب یک استایل رسمی برای یک جنتلمن نیست.

5 – چگونه پیراهن زیر کت را بپوشیم؟

How to wear a shirt under a coat is very influential in how the style looks

انتخاب پیراهن مناسب زیر کت یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید در لباس پوشیدن مثل یک جنتلمن، در نظر بگیرید. در این زمینه به ۳ توصیه ساده زیر دقت کنید:

  • آستین پیراهن باید در حدود ۶ تا ۸ دهم سانتی متر از زیر کت بیرون بماند.
  • نوک یقه باید روی پیراهن بنشیند و از آن جدا نباشد.
  • متریال به کار رفته در تولید پیراهن باید با کیفیت باشد. این نکته حتی از روی کت هم کاملا مشخص است.

6 – کروات

ties are the main and well-known feature of formal styles

اینکه برای لباس پوشیدن مثل یک جنتلمن، کروات انتخاب شما باشد یا خیر، کاملا اختیاری است. بسیاری از افراد کروات را برای فضاهای رسمی بسیار می‌پسندند.

اما اگر تصمیم به استفاده از کروات گرفتید حتما موارد زیر را رعایت کنید.

  • به جنس کروات بسیار اهمیت دهید. کروات‌هایی که از متریال بهتر تولید شده‌اند بسیار استایل بهتری به شما می‌دهند.
  • رنگ کروات اهمیت بسیار زیادی دارد. ست کردن رنگ کروات با کت و شلوار بسیار مهم است که برای انجام این کار؛ راهنماهای بسیاری در اینترنت وجود دارد.
  • هرگز کروات را شل نبندید. یکی از کارهایی که استایل رسمی شما را می‌تواند به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد؛‌ شل بستن کروات است. پس کروات را طوری گره بزنید که کاملا به یقه لباس بچسبد و بالای آن معلوم نباشد.
  • کروات را بلند یا کوتاه نبندید. به این منظور بهتر است بدانید طول مناسب و استاندارد برای کروات به این ترتیب است که پایین‌ترین بخش کروات تا روی کمربند ادامه داشته باشد.

7 – به جزییات توجه کنید.

Attention to detail in the style makes the style stylish and special

اگر می‌خواهید استانداردهای خود در پوشش رسمی را یک سطح بالا ببرید و مثل یک جنتلمن لباس بپوشید، جزییاتی مانند سنجاق کروات فلزی و پوشت همرنگ کروات به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند.

8 – کیفیت را در اولویت قرار دهید.

The high quality of clothing and clothing fabric has priority over other principles

پوشاک با کیفیت علاوه بر اینکه عمر مفید طولانی‌تری دارند؛ تاثیر مهمی بر خوش‌پوشی افراد نیز می‌گذارند. به طور کلی، ما با پوشیدن پوشاک با کیفیت احساس اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهیم داشت. می توان گفت این نکته یکی از اصلی ترین المان های لباس پوشیدن مثل یک جنتلمن می باشد.

9 – کفش و جوراب

You should know which shoes and socks are suitable for formal styles

برای لباس پوشیدن مثل یک جنتلمن باید دقت کنید که کفشی که به همراه کت و شلوار رسمی می‌پوشید باید کفش مردانه کلاسیک رسمی و یا نیمه رسمی و ترجیحا چرمی باشد.

واکس زدن کفش‌ها نیز باید به شکل روزانه صورت بگیرد تا بیشترین میزان درخشندگی را داشته باشد.

همچنین توصیه می‌کنیم یک قالب مخصوص در انتهای هر روز در داخل کفش قرار داده شود تا کفش شکل اصلی خود را از دست ندهد.

در مورد جوراب نیز توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید.

  • طول جوراب باید به اندازه‌ای باشد که پا در هیچ حالتی دیده نشود.
  • رنگ جوراب باید با رنگ شلوار همخوانی داشته باشد و دقیقا رنگ کفش نباشد.

10 – نگهداری از لباس‌ها را جدی بگیرید.

Sensibility to spend in the care of clothes is one of the ethics of gentlemen

نگهداری از لباس‌ها به منظور استفاده طولانی مدت بسیار مهم است. برای این منظور در نظر داشته باشید که هر بار که از یک لباس استفاده می‌کنید در صورت نیاز به شستشو، بلافاصله قبل از تغییر لباس باید آنها را بشویید تا رنگ و کیفیت خود را از دست ندهند.