6 مدل موی مردانه که هرگز قدیمی نمی‌شوند

انواع مدل‌ موهای مردانه که هیچ وقت از مد نمیوفتند
مجله سارابارا –  شاید تصور کنید مو تنها یک عضو معمولی از اعضای بدن انسان است. اما برای آقایان خوش استایل، مدل مو خیلی اهمیت دارد و نقش کلیدی در ظاهر و استایل آنها بازی می‌کند. مو یک بیانیه قدرتمند و دگرگون کننده است. شاید انواع مدل‌ موی مردانه‌ای که هرچند وقت یک بارمد می‌شوند برای مدتی کوتاه خوب به نظر برسند، اما هیچ مدی نمی‌تواند به اندازه مدل‌های کلاسیک دوام بیاورد. با ما همراه باشید تا در این مطلب چند مدل مو کلاسیک عالی را به شما معرفی کنیم که در طول زمان از مد نمی‌افتند.

 مدل فرنچ کراپ

دو نمونه از مدل موی فرنچ کراپ مدل موی فرنچ کراپ از دهه ۶۰ میلادی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. مدل موی فرنچ کراپ مدل بسیار مشهوری است و دلیل شهرت آن نیز، این است که بسیار ساده است. با این مدل، موهای شما توی صورتتان نمی‌افتد و به دلیل اینکه مینیمالیستی است در میان نسل‌های مختلف محبوبیت زیادی دارد. درست مثل مدل موی سزار، در مدل فرنچ کراپ هم موهای دو طرف سر کوتاه‌تر هستند و موی بالای سر هم کوتاه می‌شود. این یک مدل موی متعادل است چون تفاوت چندانی بین اندازه موهای دو طرف و بالای سر وجود ندارد. قبل از انتخاب این مدل باید جنس موهای خود را در نظر بگیرید. اگر موهای پرپشت و ضخیمی دارید از آرایشگر خود بخواهید انتهای موها را به شکل منظم‌تری کوتاه کند تا حجم بیشتری پیدا کنند. این نوع از مدل‌های موی مردانه برای چه نوع صورت‌هایی مناسب است؟ افرادی که صورت مستطیل شکل دارند. برای اینکه میزان بلندی صورت آن‌ها خیلی به چشم نیاید، باید از مدل موهای کوتاه‌تر استفاده کنند. بنابراین، این مدل برای صورت‌های مستطیل شکل عالی است. صورت‌های بیضی شکل و صورت‌ها الماسی شکل هم با این مدل مو سازگار هستند. شاید تنها نقطه ضعف این مدل مو این باشد که مرتب نیاز به کوتاه کردن موهای خودتان خواهید داشت. افراد شناخته شده‌ای از جمله‌ دیوید بکام، زک افرون، برد پیت و تیموتی شالامی در مقطعی موهای خود را به شکل فرنچ کلاپ اصلاح کرده بودند.

مدل Slick Back

مدل‌های موی اسلیک بک مردانه درست است که موهایی که به صورت یکدست به عقب برمی‌گردند (مدل Slick Back) صاف و براق هستند اما هنوز هم می‌توانیم آن‌ها را ازجمله مدل‌های کلاسیک به شمار بیاوریم. استفاده از این مدل، زمانی که موها بلند هستند راحت‌تر است. اما در صورت کوتاه بودن مو هم می‌توانیم به سادگی با یک آندرکات به این مدل برسیم. اگر فیلم «گریان» را دیده باشید می‌دانید که جانی دپ در این فیلم با چنین مدل مویی ظاهر شد. او نقش نوجوانی را بازی می‌کرد که موهای براقش را به سمت عقب شانه می‌کرد. اما قبل از استفاده از این نوع مدل‌های موی مردانه، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که این مدل برای همه انواع جنس مو مناسب نیست و بعضی موها ممکن است به راحتی به سمت عقب حالت نگیرند. افرادی که موی ضخیمی دارند ممکن است نتوانند به راحتی از این مدل استفاده کنند. اما مدل موی Slick Back برای افرادی که موی نازک دارند خیلی مناسب است. البته مو نباید آن‌قدر نازک باشد که نتواند به اندازه کافی مواد حالت دهنده مو را جذب کند. امروزه این مدل مو ۳ حالت مختلف دارد. اسلیک بک کلاسیک: در این حالت موها به طور کامل به سمت عقب شانه می‌شوند و معمولا هیچ پفی ندارند. اسلیک بک مدرن: در این حالت موها به سمت عقب شانه می‌شوند ولی کمی پف دارند. اسلیک بک آندرکات: در این حالت موهای کنار و پشت سر کمی کوتاه‌تر از بالای سر اصلاح می‌شوند. اما این مدل مو برای افرادی که صورت‌های گردی دارند ایده‌آل نیست. افراد معروفی مانند لئوناردو دی کاپریو، جورج کلونی و رایان رینولدز از این مدل مو استفاده کرده‌اند.

مدل ساید پارت

مدل ساید پارت مو که در آن مو به بغل خوابانده می‌شود. مدل موی ساید پارت در تمام دهه‌های بیست، چهل، شصت و دوران معاصر محبوب بوده است و یکی از معروف‌ترین مدل‌های موی مردانه کلاسیک است که در همه دوره‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. این مدل مو برای تمام سنین مناسب است، ظاهر چشمگیری برای شما می‌سازد و در عین حال که باعث می‌شود بالغ به نظر برسید و همزمان یک مدل جوان پسند هم باشد. مدل موی ساید پارت از جمله مدل موهایی است که برای انواع استایل‌ها مناسب است. همه این موارد به نوع کوتاهی مو شما بستگی دارد. برای اینکه ظاهر مدرن‌تری پیدا کنید می‌توانید بالای موها را بلندتر بگذارید و بغل مو را بیشتر کوتاه کنید. اگر به دنبال چیزی هستید که نظم بیشتری داشته باشد؛ می‌توانید این مدل را با موی کوتاه هم امتحان کنید. فرقی ندارد صورت شما مستطیل شکل است یا الماسی، مربعی شکل یا گرد در هر صورت این مدل برای شکل صورت شما مناسب خواهد بود.

 مدل پمپادور

جاستین تیمبرلیک با موهای مدل پمپادور مدل مو پمپادور از قرن هجدهم در فرانسه دیده می‌شد و در این کشور هم میان مردان و هم در میان زنان محبوبیت زیادی پیدا کرده بود. در این مدل بیشتر قسمت بالایی مو به سمت بالا شانه زده می‌شود و بغل‌های مو هم به سمت دو طرف سر حالت داده می‌شوند و هیچ مویی نباید داخل صورت باشد. چند نفر از افراد معروفی که از این نوع مدل‌های موی مردانه استفاده می‌کنند جاستین تیمبرلیک و الویس پریسلی در دهه پنجاه هستند. فرقی ندارد در چه دوره‌ای هستیم در هر صورت این مدل مو هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. مدل موی پمپادور برای آقایانی با صورت بیضی شکل، مثلثی و گرد پیشنهاد می‌شود. این مدل مو بیشتر برای استفاده در محیط‌هایی با استایل رسمی مناسب است.

 مدل کوئیف

دو نمونه از مدل موی کوئیف مدل موی کلاسیک کوئیف در میان ورزشکاران، افراد سیاسی و در میان مردم عامه محبوب بوده است. درست مانند مدل موی پمپادور (که تفاوت زیادی بین حجم موهای بالای سر و بغل موها وجود دارد) برای درست کردن این مدل مو هم قبل یا بعد از سشوار کشیدن باید از حالت دهنده مو استفاده کنید. از جمله افراد معروفی که از این مدل مو استفاده کرده‌اند می‌توانیم به دون دراپر، مد من یا برونو مارس در فرش قرمز یکی از مراسم‌های گرمی اشاره کنیم. اگر صورت بیضی شکل، مربعی، قلبی شکل یا مستطیلی دارید می‌توانید با اعتمادبه‌نفس کامل از آرایشگر خود بخواهید موهایتان را مطابق این مدل کوتاه کند. مدل موی کوئیف، که به عنوان مدل موی پمپادور مدرن نیز شناخته می‌شود، یک مدل موی شیک و جذاب برای آقایان است که از دهه 50 میلادی محبوبیت داشته و تا به امروز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های این مدل مو توانایی استفاده از آن با انواع لباس‌های رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی است.  

 مدل  Buzz Cut

مدل موی بسیار کوتاه باز کات این مدل مو حتی از مدل فرنچ کراپ هم کوتاه‌تر است و چندین دهه است که محبوبیت دارد زیرا با استفاده از آن مطمئن می‌شوید که صورت شما در مرکز توجه قرار می‌گیرد. بسیاری از آقایان به راحتی می‌توانند این نوع از مدل‌های موی مردانه را تشخیص دهند و به شما بگویند که برای این مدل، موها باید خیلی کوتاه باشند. به شکلی که بیشتر موی سر با تیغ تراشیده می‌شود. این مدل در میان سربازان ارتش رواج دارد. اگر می‌خواهید این مدل مو را امتحان کنید باید ابتدا شکل صورت خود را در نظر بگیرید. این مدل مو برای آقایانی که صورت مربعی یا بیضی شکل دارند مناسب است.

مدل موی جاستینی

مدل موی جاستینی جاستین بیبر خواننده مطرح کانادایی یکی از شناخته‌شده‌ترین سلبریتی‌های یک دهه اخیر در سراسر جهان است. این خواننده در سال‌ها و مقاطع مختلف مدل موهای کاملا متفاوتی را تجربه کرده است. در واقع او یکی از سلبریتی‌هایی است که از تجربه‌های جدید واهمه‌ای ندارد و به طور مداوم استایل خود را تغییر می‌دهد. جاستین بیبر در ۱۰ سال اخیر انواع مدل موهای مختلف را تجربه کرده که از بین آنها می‌شود به مدل موی چتری، شگی، پلاتینی، دردلاکس، باز و … اشاره کرد.اما معروف‌ترین مدل موی بیبر که اصطلاحا به آن مدل موی جاستینی هم گفته می‌شود، نوعی مدل موی شگی بلند است. در این مدل جلوی موها کمی بلندتر است و کمی به سمت عقب حالت داده می‌شود، دور موها هم تا حدودی کوتاه است. این مدل مو برای صورت‌های بیضی بسیار مناسب است.

مدل موی سزار

سزار مدل مو این مدل مو که قدمتی چند هزار ساله دارد به نام جولیوس سزار امپراطور روم شناخته می‌شود. مدل موی سزار نوعی مدل موی کوتاه است که طول مو در آن به ۲ الی ۵ سانتی متر می‌رسد. بخش جلویی مو چتری صاف خواهد داشت و بالای مو هم به جلو، شانه خواهد شد. مدل موی سزار چهره‌ای کلاسیک برای آقایان ایجاد خواهد کرد و برای انواع موی صاف، مجعد و وز مناسب است. این مدل مو نیز مانند مدل موی فرنچ کراپ نیازمند اصلاح و کوتاه کردن مرتب است و برای صورت‌های بیضی شکل و گرد ایده‌آل است.

مدل موی کرو کات

مدل موی curve cut در این مدل مو که تا حدی مدرن‌تر از مدل‌های قبلی است، موهای پشت و کنار سر تا حد زیادی اصلاح می‌شوند، ولی موهای وسط سر بلند تر خواهد بود. بسیاری از آرایشگران این مدل مو را نوع خاصی از مدل باز کات می‌دانند، با این تفاوت که حجم موی وسط سر در این مدل مو کمی بیشتر است. در هر دو مدل باز کات و کرو کات به دلیل کوتاه بودن موها، معمولا نیازی به شانه کردن و حالت دادن به آنها نیست و به همین جهت نگهداری از آنها بسیار ساده است. فقط کافی است متناسب با میزان رشد موهای خود هر چند وقت یکبار آنها را اصلاح کنید. مدل کرو کات بیشتر با استایل‌های اسپرت و مدرن همخوانی داشته و برای انواع مدل صورت، مخصوصا صورت‌های کشیده مناسب است. در این مطلب ۶ مدل موی مردانه‌ای که با گذشت زمان قدیمی نشده‌اند را بررسی کردیم. اگر قصد دارید هر یک از این مدل‌ها را امتحان کنید ابتدا بهتر است شکل صورت خود را در نظر بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.