4 مدل لباس بارداری که زنان باردار پیشنهاد می‌کنند

انواع مختلف لباس بارداری خانم‌ها

مجله سارابارا– با شروع دوران بارداری و سپری شدن ماه‌های آن، به مرور پوشیدن لباس‌های همیشگی خود سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. اتفاقی که باعث روی ‌آوردن خانم‌های باردار به انواع مختلف لباس‌ بارداری می‌شود. لباس‌هایی که علاوه بر راحتی که برای ما به ارمغان می‌آورند، در آینده نیز می‌توانند یادآور دوران بارداری و خاطرات آن باشند.

پس نمی‌توان به راحتی از کنار این لباس‌ها گذشت و خرید آن‌ها را سرسری گرفت. برای خرید لباس بارداری مناسب، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که هنگام خرید به شما کمک می‌کنند. در ادامه با ما باشید تا نکات مهم مربوط به لباس‌های دوران بارداری را به شما بگوییم.

چه زمانی باید پوشیدن لباس‌های مدل بارداری را آغاز کرد؟

اکثر خانم‌ها تا سه ماه اول بارداری نیازی به پوشیدن این مدل لباس‌ها ندارند. اما پس از حدود ۴ تا ۵ ماه به انواع لباس‌های بارداری احتیاج خواهید داشت و تقریبا همه خانم‌ها، ۶ ماه پس از آغاز دوره بارداری در حال استفاده از لباس‌های بارداری هستند.

به چه مدل لباس بارداری احتیاج خواهید داشت؟

مدل‌های لباس بارداری بسیار زیاد هستند اما برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید روی چند مدل لباس کلیدی تمرکز کنید و حواستان به فصل‌های پیش رو هم باشد. چراکه ممکن است فروشگاه‌ها روی برخی از محصولاتی که فصلشان گذشته است، تخفیف های خوبی در نظر بگیرند. این را هم مد نظر داشته باشید که پس از اتمام بارداری هم برای مدتی باید همچنان از مدل لباس های بارداری استفاده بکنید.

برخی از لباس‌های عادی شما مانند ژاکت‌ها در تمام مدت بارداری قابل استفاده هستند اما لباس‌های دیگری مانند لباس زیر، زودتر از بقیه باید عوض شوند و مدت بیشتری هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه به پنج مدل لباسی می‌پردازیم که مادرها، پس از گذراندن دوران بارداری پیشنهاد کرده‌اند.

دامن‌های گشاد

دو نمونه دامن اور سایز برای خانم‌های باردار

یکی از پیشنهادهای مدل لباس بارداری، دامن‌های گشاد هستند. دامن‌هایی که بخاطر سایز خود، راحتی نسبتا زیادی دارند و برای استفاده از سرویس بهداشتی یا مراجعه به ماما پیشنهاد می‌شوند.

اگر در حالت عادی از لباس‌های سایز بزرگ استفاده می‌کردید، احتمالا پیدا کردن مدل لباس بارداری اندازه شما کمی سخت می‌بود. بهترین راهکار استفاده از دامن‌های پنبه‌ای است که یک یا دو سایز بزرگ‌تر باشند. زنان باردار معمولا بیشتر از حالت عادی عرق می‌کنند و به همین دلیل استفاده از لباس‌های پنبه‌ای که اجازه عبور هوا را می‌دهند، بیشتر از بقیه به کارتان می آید. 

لباس‌های اورسایز

دو نمونه لباس بارداری گشاد با رنگ‌های سفید و کرم

در انتخاب مدل لباس بارداری، راحتی از همه مهم‌تر است و حرف اول را می زند. برخی از لباس‌های دوران بارداری را ممکن است هیچوقت قبل یا بعد از بارداری نپوشید اما در این دوران راحتی مهم ترین موضوع است و لباس‌های اورسایز راحتی خوبی را ارائه می‌دهند. اما در نظر داشته باشید که این لباس ها باید دست‌ها و پاهایتان را هم بپوشانند تا پوستتان از اشعه خورشید به دور باشد. همچنین این لباس‌های اورسایز طوری اند که اجازه می‌دهند هوا درون لباس جریان پیدا بکند.

لباس‌های بافتنی به همراه پیراهن‌های مردانه

لباس‌های بافتنی گشاد مخصوص دوران بارداری

پیشنهاد بعدی برای فصل‌های سرد سال: سری به کمد لباس‌های همسرتان بزنید و لباس‌های مردانه او را قرض بگیرید. ست کردن لباس‌های بافتنی به همراه یک پیراهن مردانه، یک مدل لباس بارداری شیک است. علاوه بر لباس‌های بافتنی، ژاکت هم پیشنهاد می‌شود و برای پایین تنه هم شلوار‌های استرچ و شلوار‌های فری سایز کشی پیشنهاد می‌شود.

کفش‌های راحت

پیشنهاد بعدی استفاده از کفش‌هایی است که پوشیدن و در آوردن آنها راحت باشد. در دوران بارداری پوشیدن کفش کمی سخت‌تر از حالت عادی است و چه بهتر که کفش‌هایی داشته باشید که در این زمینه راحت باشند. 

لباس‌های عادی

در دوران بارداری لزومی بر استفاده از مدل لباس بارداری نیست و اتفاقا بعضی از زنان باردار به دلایل متعددی ترجیح می‌دهند که از لباس‌های دوران بارداری استفاده نکنند. با استفاده از لباس‌های عادی در این دوران، میزان قابل توجهی از هزینه‌های شما کاسته می‌شود و پس از اتمام دوران بارداری، همچنان می‌توانید این لباس‌ها را بپوشید.

مدل لباس‌های بارداری ممکن است خیلی شیک به نظر نرسند. به همین دلیل بسیاری از زنان باردار ترجیح می‌دهند از لباس‌های شیکی که دوستشان دارند استفاده کنند و استایلی داشته باشند که در آن حس خوبی می‌گیرند.

حالا  که با مدل‌های مختلف لباس بارداری آشنا شدید، زمان آن رسیده تا سری به فروشگاه ‌های خرید لباس بزنید و لباس مخصوص دوران بارداری خود را خریداری کنید.

منابع: repellerpregnancybirthbaby