آشنایی با دنیای رنگارنگ انوع تیشرت چاپی

انواع تیشرت چاپی

امروزه تیشرت یکی از محبوب‌ترین لباس‌هاست. پوشیدن تیشرت در عین راحتی و آزادی عملی که به شما میده، با همه لباس‌هاتون هم ست میشه و در حالی که استایل ساده‌ای با تیشرت می‌سازین، همزمان شیک هم به نظر میرسین. 

تیشرت‌ها انواع مختلفی دارن که تیشرت چاپی یکی از محبوب‌ترین اون‌ها است.

ما در مقاله انواع تیشرت به طور مفصل در مورد مدل‌های مختلف تیشرت و نحوه ست کردنشون صحبت کردیم و در این مقاله می‌خوایم به تیشرت‌های چاپی بپردازیم.

تیشرت‌های چاپی به دلیل تنوع طرح و رنگ زیادی که دارن، خیلی مورد استقبال قرار میگیرن و تمام افراد با هر سلیقه و شخصیتی رو، راضی می‌کنن.

 میشه گفت معمولاً افراد میتونن سبک شخصیت و علاقه خودشون رو با طرح روی تیشرتشون نشون بدن و به نوعی اون تیشرت امضای اون‌ها باشه.

برخی از محبوب‌ترین طرح‌های تیشرت چاپی

محبوب ترین طرح های تیشرت های چاپی

تیشرت‌های گروه‌های موسیقی: پوشیدن این نوع تیشرت‌ها یک راه معمول برای نشون دادن حمایت شما از گروه موسیقی مورد علاقتونه.

تیشرت‌های ورزشی: میتونین تیشرت‌هایی با طرح‌های طرفداری تیم مورد علاقتون رو بپوشین.

تیشرت‌های گرافیکی: تیشرت‌هایی با طرح‌های خلاقانه و جالب هستن، که بسته به سلیقتون حتماً تیشرتی پیدا می‌کنین که دوستش داشته باشین.

خوبی این طرح‌های گرافیکی اینه که میتونن منحصر به فرد و خاص شما باشن.

تیشرت‌هایی با طرح طنز: بسته به شخصیتتون و مکان مورد استفاده از اون لباس میتونین از تیشرت‌هایی که تصاویر و جملات فان و خنده‌دار دارن، استفاده کنین.

اگر تیشرت چاپی مورد علاقه خودتون رو پیدا نکردین، امروزه با وجود فروشگاه‌های مختلفی که به صورت حضوری و آنلاین وجود داره، میتونین با استفاده از سلیقه و خلاقیت خودتون طرح مورد نظرتون رو سفارش بدین و روی تیشرتتون چاپ کنین.

همچنین بعضی وقت‌ها از تیشرت‌های چاپی نه فقط برای استفاده شخصی بلکه به عنوان آیتم تبلیغاتی هم استفاده میشه.

در این بخش به توضیحاتی در مورد تکنولوژی‌ها و روش‌های مختلفی که برای چاپ روی تیشرت وجود داره می‌پردازیم که میتونه در زمان خرید تیشرت به شما کمک کنه.

چاپ سیلک اسکرین روی تیشرت

چاپ سیلک بر روی تیشرت

در چاپ سیلک، یک شابلون یا همون کلیشه ساخته میشه و پیاده‌سازی طرح با استفاده از این شابلون صورت میگیره. به طوری که بر روی این کلیشه طرح مورد نظر برای چاپ طراحی و ساخته میشه و بعد با اضافه کردن رنگ، تیشرت‌ها چاپ میشن.

چاپ سیلک اسکرین یکی از بهترین روش‌های چاپ طرح روی تیشرته. این روش به دلیل کیفیت بالا، تنوع طرح و رنگ و قیمت مناسبی که در تعداد بالا داره، خیلی مورد استقبال قرار میگیره. اگر به دنبال چاپ طرح‌های زیبا و موندگار روی تیشرت هستین، چاپ سیلک اسکرین گزینه مناسبیه.

مزایای چاپ سیلک اسکرین

کیفیت بالا: چاپ سیلک اسکرین معمولاً کیفیت بالایی داره و طرح چاپ شده تا مدت‌ها روی تیشرت باقی میمونه و طول عمرش زیاده.

تنوع طرح: با استفاده از چاپ سیلک اسکرین، میتونین طرح‌های مختلفی رو روی تیشرت چاپ کنین.

قیمت مناسب: چاپ سیلک اسکرین برای تعداد بالای تیشرت در مقایسه با روش‌های دیگه چاپ، قیمت مناسب‌تری داره و مقرون به صرفه است.

معایب چاپ سیلک اسکرین

محدودیت در چاپ طرح‌های ظریف: چاپ سیلک اسکرین برای چاپ طرح‌های خیلی ظریف مناسب نیست و بیشتر برای طرح‌های معمولی ازش استفاده میشه.

نیاز به تخصص: چاپ سیلک اسکرین به تخصص و مهارت نیاز داره و بسته به مرکزی که این کار رو انجام میده، کیفیت طرح چاپی میتونه خیلی متفاوت باشه.

چاپ دیجیتال روی تیشرت

چاپ دیجیتال روی تیشرت، روشی نوین و محبوب برای چاپ طرح دلخواه شما بر روی انواع تیشرته. این روش به دلیل مزایای زیادی که داره تونسته خیلی پرکاربرد بشه.

مزایای چاپ دیجیتال روی تیشرت

کیفیت قابل قبول: چاپ دیجیتال با استفاده از جدیدترین و به‌روزترین تکنولوژی‌ها انجام میشه و کیفیت چاپ خوبی داره. طرح‌های چاپ شده با این روش، وضوح و رنگ‌های دقیق و زنده‌ای دارن و به همین دلیل هم طرفدارهای زیادی دارن.

تنوع طرح: در چاپ دیجیتال هیچ محدودیتی در تنوع طرح وجود نداره. و انواع طرح‌های مختلف رو میشه با این روش جدید چاپ کرد.

سرعت بالا: چاپ دیجیتال فرآیندی سریعه و در مدت زمان کوتاهی انجام میشه. این مزیت، چاپ دیجیتال رو به گزینه‌ای عالی برای چاپ تعداد کم تیشرت تبدیل کرده.

قیمت مناسب:  چاپ دیجیتال علاوه بر این مزایا، در مقایسه با روش‌های سنتی چاپ، قیمت مناسب‌تری داره. این موضوع، چاپ دیجیتال رو برای مصارف شخصی و اقتصادی مقرون به صرفه کرده.

قابلیت چاپ بر روی انواع تیشرت: چاپ دیجیتال رو میشه بر روی انواع تیشرت‌ها با جنس‌های مختلف انجام داد.

نیاز کمتر به تخصص: با توجه به اینکه چاپ دیجیتال توسط دستگاه‌های اتوماتیک انجام میشه، برای استفاده از این روش نیاز کمتری به تخصص وجود داره.

معایب چاپ دیجیتال روی تیشرت

محدودیت در چاپ طرح‌های بزرگ: با توجه به عرض دستگاه چاپ دیجیتال، این روش برای چاپ طرح‌های بزرگ خیلی مناسب نیست.

موندگاری کمتر: البته دستگاه‌های مختلف چاپ دیجیتال کیفیت‌های مختلفی ارائه میدن ولی به طور کلی معمولا طرح‌های چاپ شده با این روش، نسبت به چاپ با روش‌های سیلک و حرارتی موندگاری کمتری دارن.

چاپ انتقال حرارتی (سابلیمیشن) روی تیشرت

چاپ سابلیمیشن

چاپ انتقال حرارتی سابلیمیشن، روشی خاص و با کیفیت برای چاپ طرح روی تیشرته. در این روش اول طرح مورد نظر بر روی یک کاغذ خاص پرینت میشه و بعد طرح روی این کاغد با استفاده از یک پرس حرارتی روی تیشرت چاپ میشه.

این روش به دلیل مزایای زیادی که داره، در بسیاری از موارد انتخاب بهتریه. در ادامه با مزایا و معایب این روش بیشتر آشنا میشین.

مزایای روش سابلیمیشن

کیفیت بالا: چاپ سابلیمیشن کیفیت چاپ مناسبی داره. طرح‌های چاپ شده با این روش، وضوح و رنگ‌های دقیق و زنده‌ای دارن. اگرچه در این ویژگی، نسبت به چاپ سیلک و دیجیتال در رتبه‌ای پایین‌تر قرار میگیرن.

تنوع طرح: در چاپ سابلیمیشن هیچ محدودیتی در تنوع طرح وجود نداره. شما میتونین هر طرحی رو که میخواین، از عکس‌های شخصی گرفته تا طرح‌های گرافیکی پیچیده، بر روی تیشرت چاپ کنین.

موندگاری بالا: طرح‌های چاپ شده با روش سابلیمیشن، بیشترین موندگاری رو دارن و در برابر شستشو و نور خورشید مقاوم هستن.

سرعت بالا: چاپ سابلیمیشن فرآیندی سریعه و در مدت زمان کوتاهی انجام میشه.

قیمت مناسب: چاپ سابلیمیشن در مقایسه با بقیه روش‌های چاپ روش ارزون‌تریه.

معایب چاپ انتقال حرارتی سابلیمیشن روی تیشرت

نیاز به تخصص: چاپ سابلیمیشن به تخصص و مهارت نیاز داره و باید توسط افراد متخصص انجام بشه.

محدودیت در چاپ طرح‌های بزرگ: چاپ سابلیمیشن برای چاپ طرح‌های خیلی بزرگ مناسب نیست. اگرچه در این ویژگی، از چاپ دیجیتال شرایط بهتری داره ولی باز هم در رتبه‌ای پایین‌تر از چاپ سیلک قرار میگیره.

عدم امکان چاپ روی تیشرت ۱۰۰٪ پنبه: روش سابلیمیشن امکان استفاده بر روی تیشرت‌های ۱۰۰درصد پنبه یا سایر الیاف کاملا طبیعی رو نداره. اگر اصرار به استفاده از تیشرت‌های پنبه دارین باید از روش‌های چاپ دیجیتال و سیلک استفاده کنین.

اما به طور کلی اینکه کدوم روش چاپ برای تیشرت بهتره به عوامل مختلفی بستگی داره که در ادامه به بررسی اون‌ها می‌پردازیم.

یک تیشرت چاپی مشکی رنگ

تعداد

اگر می‌خواین تعداد کمی تیشرت چاپ کنین، چاپ دیجیتال یا چاپ انتقال حرارتی، گزینه‌های مناسب‌تری هستن.

ولی اگر نیاز به تعداد زیادی تیشرت چاپی دارین، چاپ سیلک اسکرین گزینه مقرون به صرفه‌تر و انتخاب بهتریه.

طرح

برای چاپ طرح‌های ساده، بهتره از چاپ سیلک استفاده کنین. ولی برای چاپ طرح‌های پیچیده و عکس‌ها، چاپ دیجیتال و انتقال حرارتی انتخاب‌های بهتری هستن.

جنس

چاپ سیلک اسکرین و چاپ دیجیتال برای تیشرت‌های پنبه‌ای مناسب هستن و چاپ انتقال حرارتی بیشتر برای تیشرت‌های پلی استر استفاده میشه.

بودجه

چاپ سیلک اسکرین برای چاپ تعداد زیاد تیشرت، چاپ انتقال حرارتی برای چاپ بر روی تیشرت‌های پلی استر و چاپ دیجیتال برای چاپ طرح‌های پیچیده و تعداد کم تیشرت، مقرون به صرفه هستن.

کیفیت

چاپ دیجیتال و چاپ سیلک اسکرین رنگ‌های زنده‌تری نسبت به چاپ انتقال حرارتی دارن ولی چاپ انتقال حرارتی معمولا موندگاری بیشتری داره.

زمان

 چاپ دیجیتال و چاپ انتقال حرارتی سریع‌تر از چاپ سیلک اسکرین هستن و اگر زمان زیادی ندارین، میتونین از این روش‌ها استفاده کنین.

البته امروزه تیشرت‌های چاپی با طرح‌های خیلی متنوعی به شکل آماده وجود دارن که میتونین طرح مورد علاقه خودتون رو از بین اون‌ها انتخاب کنین. شما میتونین با کلیک روی لینک تیشرت چاپی، تیشرت مورد نظرتون رو انتخاب و خریداری کنین.

و در آخر اینکه ساده‌ترین راه برای خرید تیشرت چاپی، انتخاب از بین طرح‌های آماده و موجود هستش. ولی اگر اصرار به خرید تیشرت با طرح دلخواه خودتون دارین، میتونین یکی از روش‌های سیلک، سابلیمیشن و یا دیجیتال رو انتخاب کنین. در مورد مزایا و معایب هر روش به طور مفصل صحبت شد تا بتونین بهترین انتخاب رو داشته باشین.