استایل کژوال: چگونه با لباس‌های ساده، شیک پوش باشیم؟

استایل کژوال چیست؟

در دنیای امروز استایل راحت و آزاد بیشتر مورد استقبال مردم قرار میگیره و داشتن احساس راحتی و آزادی عمل اولویت بیشتری نسبت به قبل داره.

به همین دلیل دنیای مد به سمتی رفته که این نوع لباس‌ها بیشتر ترند شدن. یکی از مرسوم‌ترین استایل‌های امروزی که راحتی و آزادی عمل زیادی به افراد میده، استایل کژواله.
استایل کژوال در عین اینکه به شما احساس راحتی میده، شیک و زیبا و به روز هم هست.

استایل کژوال چیه:

استایل کژوال سبکی از لباس پوشیدن برای موقعیت‌های روزمره است. استایل کژوال بیشتر برای موقعیت‌های غیررسمی و روزمره انتخاب میشه و در مقابل استایل‌های رسمی قرار میگیره.
در این استایل دست شما برای انتخاب لباس بازه و میتونین از خلاقیت خودتون استفاده کنین، برخلاف تصور بیشتر افراد، استایل کژوال نه ‌تنها استایل شلخته و نامرتبی نیست، بلکه باید با دقت و ظرافت انتخاب بشه، فقط محدودیت‌های استایل‌های رسمی رو نداره.

اصول کلیدی استایل کژوال

اصول کلیدی استایل کژوال

راحتی: مهم‌ترین اصل تیپ کژوال اینه که در اون احساس راحتی و آزادی عمل داشته باشین، این لباس‌ها باید به اندازه‌ای راحت باشن که شما به سادگی بتونین فعالیت‌های روزمره خودتون رو انجام بدین.

تناسب: تناسب لباس با اندام شما در استایلتون تاثیر زیادی داره. انتخاب لباس‌هایی که متناسب با فرم بدن شماست، ظاهر زیباتری براتون میسازه، لباس‌هایی که میپوشین نباید خیلی تنگ و یا گشاد باشه.

کیفیت: همیشه موقع خرید به کیفیت پارچه و دوخت لباس دقت کنین، با کیفیت بودن لباس علاوه بر اینکه باعث موندگاری و عمر طولانی اون میشه، استایل شما رو هم زیباتر و شیک‌تر نشون میده.

رنگ: تنوع رنگ در استایل‌های کژوال خیلی مهمه به جز رنگ‌های خنثی مثل: مشکی، سفید، طوسی و خاکستری و.. که هیچ وقت قدیمی نمیشه و همیشه شیکه، جسارت استفاده از رنگ‌های جیغ و شاد رو هم در استایلتون داشته باشین.
حتی میتونین رنگ‌ها رو با هم ترکیب کنین و ظاهر متفاوت‌تری بسازین، فقط دقت داشته باشین که یکی از اصول ست کردن رنگ‌ها اینه که، بیشتر از سه رنگ در استایلتون استفاده نکنین، چون ظاهرتون رو شلوغ و ناهماهنگ نشون میده.

طرح: استفاده از طرح‌های متنوع و گوناگون در استایل کژوال، جذابه و ظاهر شما رو از سادگی در میاره، حتی میتونین از طرح‌های مختلفی مثل: گل‌دار، راه راه، خال‌خالی و طرح‌های هندسی استفاده کنین.
در این مورد میتونین برای طرح لباستون از خلاقیت خودتون هم استفاده کنین، یادتون باشه که از چند طرح متفاوت در استایلتون استفاده نکنین، برای مثال:اگر پیراهن طرح‌دار پوشیدین، شلوار ساده به تن کنین.

خلاقیت: استایل کژوال فرصتیه که از خلاقیت و ابتکارتون استفاده کنین و از ترکیب طرح‌ها و رنگ‌های مختلف نترسین، با ست کردن لباس‌های متفاوت، استایل شخصی خودتون رو خلق کنین و خاص به نظر برسین.

اکسسوری: اکبسوری‌ها میتونن به استایل شما شخصیت و ظاهری منحصر به فرد ببخشن، از انواع زیورآلات، کیف، کفش و کمربند متناسب با استایل خودتون استفاده کنین و تیپتون رو کامل‌تر کنین.

استایل کژوال:

استایل کژوال دسته‌های مختلفی داره که هر کدوم برای موقعیت‌های خاصی مناسبه.

استایل کژوال روزمره:

استایل کژوال روزمره

این سبک برای فعالیت‌های روزمره مناسبه، در این سبک میتونین از لباس‌های ساده و راحت استفاده کنین.
به عنوان مثال:
 تیشرت ساده+ شلوار جین مردانه + کتونی
 پیراهن مردانه نخی+ شلوار کتان+ صندل
 هودی+ شلوار اسلش+ کفش اسپرت

استایل کژوال شیک:

استایل کژوال شیک

برای موقعیت‌های نیمه رسمی مثل: مهمونی‌های دوستانه یا قرار ملاقات میتونین استایل کژوال شیک‌تری داشته باشین و تیپ و ظاهر شکیل و آراسته‌‌تری برای خودتون بسازین.
به عنوان مثال:
پیراهن آستین بلند+ شلوار کتان+ کفش کالج 
بلوز+ شلوار پارچه‌ای+ کت تک+ کفش رسمی
تیشرت+ کت شلوار اسپرت+ کتونی

استایل کژوال اسپرت

استایل کژوال اسپرت

برای داشتن ظاهر اسپرت‌تر قابل استفاده در فعالیت‌های ورزشی و تفریحی مثل: پیاده‌روی، دوچرخه سواری و رفتن به باشگاه میتونین از این استایل استفاده کنین.
به عنوان مثال:
شلوار ورزشی+ تیشرت ورزشی+ کفش ورزشی
تاپ ورزشی+ لگ ورزشی+ کتونی
لباس ورزشی یکسره+ کفش ورزشی

ست کژوال ساحلی:

استایل کژوال ساحلی

این ست برای رفتن به ساحل و انجام فعالیت‌های ساحلی مثل: شنا، آفتاب گرفتن و… مناسبه.
به عنوان مثال:
مایو+ شلوارک ساحلی+ صندل
 تاپ+ دامن حریر+ کلاه حصیری
 پیراهن ساحلی بلند+ سارافون

ست کژوال زمستونی:

ست کژوال زمستونی

این ست برای فصل زمستون و گرم نگه‌داشتن بدن و فعالیت‌های زمستونی مثل: اسکی، مناسب وکاربردیه.
چند نمونه از ست کژوال زمستونی:

ست کژوال روزمره:
 کاپشن پافر+ شلوار جین + پلیور+ بوت
 هودی + شلوار اسلش + جوراب ضخیم + چکمه 
 پیراهن نخی + شلوار کتان + ژاکت + کتونی

ست کژوال شیک:
 پالتو+ شلوار پارچه‌ای+ پیراهن آستین بلند+ بوت 
 کت تک+ بلوز یقه اسکی+ شلوار کتان+ چکمه 
کت شلوار اسپرت پشمی+ تیشرت آستین بلند+ نیم بوت

ست کژوال اسپرت:
 شلوار ورزشی+ تیشرت ورزشی+ کاپشن ورزشی+ کفش ورزشی
 تاپ ورزشی+ لگ ورزشی+ کاپشن ورزشی+ کتونی 
لباس ورزشی یکسره+ کاپشن ورزشی+ بوت

اصول کلیدی ست کژوال زمستونی:

لایه لایه لباس پوشیدن: یکی از اصول انتخاب ست کژوال زمستونی استفاده از تکنیک لایه لایه لباس پوشیدنه، این تکنیک بهتون کمک می‌کنه با توجه به تغییرات دمایی به راحتی لباس‌های خودتون رو کم و زیاد کنین.

انتخاب لباس‌های گرم: در فصل زمستون، به گرم بودن لباس‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشین و از جنس‌های گرم مثل: پشم، خز، مخمل و… استفاده کنین.

رنگ مناسب فصل: رنگ‌های گرم و خنثی مثل: قهوه‌ای، کرم، طوسی، مشکی و سرمه‌ای و … برای ست کژوال زمستونی مناسب‌ترن.

استفاده از اکسسوری‌های مناسب: اکسسوری‌هایی مثل: کلاه، شال گردن، دستکش و… در عین اینکه به گرم نگه داشتن شما در این فصل کمک می‌کنه، استایلتون رو هم کامل و جذاب‌تر نشون میده.

نکاتی برای انتخاب لباس کژوال:

موقعیت و مکان: مکان و موقعیت شاید مهم‌ترین عاملی باشه که در انتخاب استایل مورد توجه قرار میگیره.

فصل و کاربرد: با توجه به فصل و کاربرد، جنس و ضخامت لباستون رو انتخاب کنین و دقت کنین که با پوشیدنش احساس راحتی داشته باشین.

سلیقه شخصی: مهمه که طرح و رنگی که انتخاب میکنین به چهره و رنگ موی شما بیاد و خودتون اون رنگ رو دوست داشته باشین و در نهایت به شما حس خوبی بده.

مزایای استایل کژوال:

مزایای استایل کژوال

استایل کژوال به دلیل تنوع و انعطاف پذیری بالا، مزایای زیادی داره که در ادامه بهشون می‌پردازیم.

راحتی: اولین و مهم‌ترین مزیت استایل کژوال راحتی اونه، اینکه لباسی که میپوشین احساس راحتی و آزادی داشته باشه، اهمیت خیلی زیادی داره و بهترین مزیت این استایل همینه.

آزادی عمل: این استایل بهتون آزادی عمل میده تا از خلاقیتتون در انتخاب لباس‌ها استفاده کنین و اون‌ها رو با سلیقتون ترکیب کنین و استایل شخصی خودتون رو داشته باشین.

تنوع: استایل کژوال تنوع زیادی داره و شما میتونین از طرح و رنگ‌های مختلف استفاده کنین و ظاهر متفاوتی بسازین.

مناسب برای موقعیت‌های مختلف: درست مثل ست‌های کژوال ، می‌تونین درموقعیت‌های مختلف از جمله، فعالیت‌های روزمره، مهمونی‌های دوستانه و حتی فعالیت‌های ورزشی از استایل کژوال استفاده کنین.

مقرون به صرفه: یکی دیگه از مزیت‌های استایل کژوال مقرون به صرفه بودن اونه، شما برای داشتن استایل رسمی باید هزینه بیشتری رو متحمل بشین، در صورتی که با هزینه کمتر و استفاده از لباس‌های ساده و ارزون قیمت، میتونین استایل شیک و جذابی داشته باشین.

مناسب برای همه سنین: افراد در هر سنی میتونن از سبک کژوال استفاده کنن، یکی از دلایل محبوبیت این استایل اینه که برای هر سن و سالی مناسبه.

مناسب برای خانم‌ها و آقایون: هم خانم‌ها هم آقایون از تیپ‌های کژوال استقبال می‌کنن. خوبی این سبک اینه که یونیسکسه و محدودیت جنسی نداره.

عدم نیاز به اتوکشی: اکثر لباس‌های کژوال نیازی به اتوکشی ندارن و همین مزیت هم باعث میشه، در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی بشه و بتونین راحت‌تر از لباس‌هاتون استفاده کنین.

شیک پوشی در عین راحتی: استایل کژوال به شما این امکان رو میده که در عین راحتی و آزادی، ظاهر شیک و آراسته‌ای داشته باشین.
در مجموع استایل کژوال انتخاب ایده‌آلی برای افرادیه که به دنبال شیک پوشی و در عین حال راحتی هستن.

 علاوه بر مزایایی که گفتیم شما با داشتن استایل کژوال استرس کمتری دارین، چون در این لباس‌ها محدود نیستین و همچنان تمرکز و تحرک کافی دارین، چون احساس راحتی می‌کنین و آزادی عمل دارین.

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، استایل کژوال به دلیل مزایای زیادی که داره، انتخابی ایده‌آل برای افراد در هر سن و سال و با هر نوع اندام و سلیقه‌ایه.
 این سبک لباس پوشیدن براتون آزادی عمل و خلاقیت به ارمغان میاره و بهتون این امکان رو میده که در عین به روز بودن و شیک پوشی، حس خوب و راحتی داشته باشین.

استایل کژوال با توجه به تناسب با سبک زندگی امروزی ما روز به روز در حال محبوب‌تر شدنه و به یکی از اصلی‌ترین ترندهای دنیای مد تبدیل شده.