ترندهای پوشاک ۲۰۲۳

what's the trends of clothing in 2023 پوشاک ترند 2023

معمولا با نزدیک شدن به هر سال میلادی؛ پیش بینی‌های مختلفی در مورد ترندهای پوشاک در آن سال، صورت می‌گیرد. (مانند ترند های پوشاک 2023 ) این پیش بینی‌ها معمولا از سوی منابع مختلفی مانند مجله‌های مد و فشن، طراحان لباس، دنبال کنندگان حرفه‌ای صنعت مد، صاحبین برندهای پوشاک و … صورت می‌پذیرد. اغلب سرمایه‌گذاری‌ها در طراحی و تولید لباس‌های جدید معمولا با توجه به همین پیش‌بینی‌ها صورت می‌پذیرد.

با آغاز سال و بازخوردهایی که لباس‌های طراحی شده از مصرف کنندگان واقعی می‌گیرند؛ می‌توان تحلیل دقیق‌تری در مورد ترندهای اصلی هر سال گرفت. به همین جهت در حال حاضر و با گذشت چند ماه از آغاز سال میلادی تصمیم گرفتیم در مورد ترندهای پوشاک 2023 صحبت کنیم.

 

خودت را همانطور که هستی دوست داشته باش.

Everyone should accept and love themselves as they are

به طور کلی تم اصلی طراحی لباس در سال 2023 را می‌توان اینطور توضیح داد. دنیای مد بیشتر از هر زمان دیگری تفاوت میان افراد را پذیرفته و به آن احترام می‌گذارد.

حتی به شکل روزافزون کمپانی‌های بزرگ حاضر در صنعت، از مدل‌هایی که اندامی متفاوت از سوپرمدل‌های کلاسیک دارند؛ استفاده می‌کنند. در واقع این پیام که افراد ویژگی‌های جسمی و سلایق مختلفی دارند بیش از هر زمان دیگری شنیده می شود.

به همین جهت است که پوشاک شخصی دوزی شده و متناسب با ویژگی‌های منحصر به فرد افراد؛ روز به روز در حال محبوب‌تر شدن است.

اورسایز در حال محبوب شدن

loose and oversized  clothes are becoming more popular and trendy

نسل z  به شکل کم سابقه‌ای در حال کنار گذاشتن لباس‌های جذب و اسکینی و رو آوردن به لباس‌های سایز بزرگ و یا آنطور که در صنعت مد معروف است اور سایز است.

کت‌ها و تیشرت‌های اورسایز و حتی شلوار جین‌هایی که آزاد تر از قبل هستند روز به روز در شبکه‌های اجتماعی محبوب‌تر می‌شوند.

شلوارهای جین راسته یا پاچه گشاد نیزکه  فرد در آنها راحتی بیشتری حس می‌کند؛ از ترندهای اصلی پوشاک ۲۰۲۳ است. 

 

پارچه‌های شفاف

using Transparent fabrics in clothes and styles is becoming trendy.

یکی از ترندهای آوانگارد سال 2022؛ محبوب شدن پارچه‌های شفاف و توری بود؛ که در سال 2023 نیز همچنان ادامه دارد. مد شدن این پارچه‌ها اهمیت لباس زیر را نیز بیشتر از قبل کرده است.

از پارچه‌های شفاف به طور گسترده در تولید پیراهن، لباس‌شب و حتی بخشی از دامن استفاده می‌شود. از پارچه های شفاف وسبک همچنین در لباس های مخصوص فصل تابستان نیز استفاده می شود.

برش‌های جدید

the creative and innovative cuts in clothes are creating new trends.

یکی دیگر از ترندهای محبوب پوشاک 2023 برش‌های جدید و تاحدودی عجیب در لباس‌ها است. طراحان مد، دیگر کمتر به برش‌های قدیمی در بخش‌های مختلف لباس علاقه دارند.

برای مثال در طراحی تاپ‌ها و تیشرت‌های جدید معمولا برش‌های عجیبی در بخش‌های سینه و یا کمر لباس وجود دارد که قبل از این چندان معمول نبود.

لباس‌های مینیمال

minimal clothing is always trend. every year and every season

بسیاری از طراحان مد اعتقاد دارند دوره ی لباس‌های پر زرق و برق و پوشیده گذشته است. مخصوصا پوشاک زنانه امروز بیشتر به سمت لباس‌هایی مینیمال یا آنطور که در جهان مد معروف است minidress حرکت می‌کند.

از محبوبیت لباس‌های ماکسی روز به روز کم می‌شود و لباس شب‌های کوتاه، دامن‌‌های بسیار کوتاه یا micro skirts از مشخصه‌های این ترند جدید است.

بازگشت دوباره ترندهای سال 2000

The return of the trends of 2000 like returning jeans

ترندهای پوشاک در سال آغازین هزاره جدید، بسیار پیشرو و چالش برانگیز بود. اما با گذشت زمان، این ترندها با مدهای جدید جایگزین شد.

در ترند های پوشاک 2023 بسیاری از انواع لباس‌هایی که در آن زمان محبوب بود؛ دوباره در حال بازگشت به دنیای مد است.

یکی از مهم‌ترین‌های آنها شلوارهای فاق کوتاه است. شلوارهای فاق کوتاه دوباره در حال گرفتن جای شلوارهای با فاق متوسط و بلند است.

یکی دیگر از ترندهای آن دوران که در حال بازگشت است؛ ست‌های جین یا به انگلیسی dubble denim است. ست‌هایی که شامل یک سرهمی یا یک پیراهن و یک شلوار جین است.

لباس‌های طرح نظامی

Military styles are becoming popular like kargo styles

یکی دیگر از ترند های پوشاک 2023، شلوار کارگو یا آنطور که ما ایرانی‌ها بیشتر به آن عادت داریم؛ شلوار شش جیب که با الهام از لباس‌های ارتشی طراحی شده است می باشد. که از ترندهای اصلی شلوار در سال 2023 خواهد بود.

اواخر سال گذشته بلا حدید، بلاگر معروف دنیای مد، با پوشیدن این شلوار آن را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. در بهار سال 2023 نیز بسیاری از برندها مانند دیزل دوباره شلوار کارگو را به لیست لباس‌های خود بازگرداندند.

سبک کابوی

cowboy styles are getting more trendy this year. it could be just like a cowboy belt

سبک پوشش کابوی که مشخصه‌های متفاوتی مانند بوت‌های بلند و نیم بوت با طرح‌های کابوی، کلاه‌های بزرگ، کمربندهای چرمی طرح‌دار و شلوارهای آزاد دارد؛ در سال جدید در حال محبوب شدن است.

برای استفاده از این استایل نیازی نیست که شما تمام المان‌های پوشش کابوی را داشته باشید. بسیاری اوقات شما فقط با استفاده از یک بوت و یا کمربند می‌توانید این استایل را تقلید کنید.

استایل بالرین

Ballerina shoes and skirts used in styles are getting trendy

شاید اغلب ما به خوش اندامی بالرین‌ها نباشیم. اما لباس‌های آنها را احتمالا دوست داریم. در ترند های پوشاک 2023 دو المان اصلی پوشش بالرین‌ها در حال محبوب شدن دوباره هستند.

کفش‌های تخت: این کفش‌های که کفش‌های باله معروف هستند تقریبا هیچ پاشنه‌ای ندارند و استایل آنها نیز بسیار ساده است.

دامن‌های چین‌دار: دامن‌های چین دار( البته نه به اندازه اصلی لباس بالرین‌های حرفه‌ای ) در حال مد شدن است.

Revenege heel

Revenege heel new and trendy heels in styles can make a simple style a unique one.

معمولا در دنیای مد به پاشنه‌های بلند؛ تیز و دارای لبه‌های متقاطع، Revenege heel گفته می‌شود. این کفش‌ها که معمولا برای استفاده در مهمانی‌ها و مراسم‌های خاص طراحی و تولید‌ می‌شوند از جدیدترین ترند های پوشاک 2023 هستند.

همچنین این کفش‌ها معمولا در رنگ‌های شارپ و درخشان مانند انواع رنگ‌های خانواده قرمز استفاده می‌شوند.

بازگشت با شکوه دهه ۹۰

90s syles and items are getting trendy this year. boots and coats like 90's makes syles nice

نگاه به گذشته و الهام گرفتن از ترندهای دهه‌های قبلی یکی از کارهای همیشگی طراحان مد است. درترند های پوشاک 2023 نیز طرح‌های دهه 90 میلادی که معمولا با استایل چرم ( شبیه به استایل‌های فیلم ماتریکس ) و لباس‌های فیت شناخته می‌شود؛ دوباره محبوب شده است.

تم دیسکو

disco items are trend this year

لباس‌های پرزرق و برق، بدلیجات با رنگ‌های براق، پارچه‌های شب رنگ و به طور کلی لباس‌هایی که حداکثر المان‌ها در آن‌ها به کار رفته است همگی زیرمجموعه تم دیسکو هستند.

این تم در سال‌های اخیر به محبوبیت دوباره‌ای دست پیدا کرده و اینطور به نظر می‌رسد که در سال 2023 به اوج خود رسیده است.

سخن پایانی

مد و صنعت فشن یکی از صنایعی است که خود را با شرایط فرهنگی، آب و هوایی و اقتصادی کشورهای مختلف تطبیق می دهد. همچنین سبک‌های مختلف کمپانی‌های شاغل در این صنعت نقش مهمی در ارایه طرح‌های جدید دارد.

در این نوشتار سعی شد ترندهای کلی محبوب پوشاک 2023 که عمومیت بیشتری دارند معرفی شوند.