ترندهای اصلی مد در سال ۲۰۲۴، طراحان مد چه خوابی برایمان دیده‌اند.

ترندهای اصلی لباس در سال ۲۰۲۴

دنیای مد و پوشاک دائما در حال تغییره و هر سال استایل و سبک جدیدی مد میشه.
 افراد خیلی زیادی هستن که همیشه دغدغه به روز بودن دارن و میخوان همیشه شیک به نظر برسن، البته وجود فضای مجازی هم تاثیر خیلی زیادی داره و به این موضوع شدت می‌بخشه.
هر سال ترندهای جدیدی شکل میگیره و استایل و ظاهر ما رو تحت تاثیر قرار میده.
سال ۲۰۲۴ هم، از این قاعده مستثنا نیست.
ما در این مقاله به یک سری از ترندهای پوشاک ۲۰۲۴ می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم، جدیدترین تیپ و استایل‌ رو برای سال جدید داشته باشین.

رنگ

رنگ سال ۲۰۲۴

در این بخش در مورد رنگ سال و همچنین سایر رنگ‌هایی که در سال ۲۰۲۴ مورد توجه قرار گرفتن صحبت می‌کنیم.

رنگ سال

طبق روال همیشه شرکت پنتون، هر سال در ماه دسامبر بر اساس روند و روحیات جامعه، رنگی رو به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کنه، که باعث میشه مردم در اون سال بیشتر از رنگ منتخب استفاده کنن.

در سال ۲۰۲۴ شرکت پنتون دو رنگ زرد آلویی و هلویی مخملی رو انتخاب کرد.

زرد آلویی: این رنگ تناژ گرم و پر انرژی از زرد و نارنجی همراه با حس سرزندگی و شادابی داره، زرد آلویی برای فصل بهار و تابستون کاربردیه.

هلویی مخملی، این رنگ تناژ ملایمی از رنگ صورتی و نارنجیهو حس لطافت و تازگی رو ایجاد می‌کنه و برای ما ایرانی‌ها که سال جدیدمون با نوروز شروع میشه، میتونه انتخاب زیبا و در عین حال بهاری باشه.

زرد آلویی و هلویی مخملی رو میتونین، در لباس، اکسسوری، کیف و کفش خودتون استفاده کنین و با سال جدید هماهنگ بشین.

میتونین از این رنگ‌های جذاب در دکوراسیون خونه، شرکت، طراحی وبسایت، گرافیک و بسته‌بندی استفاده کنین چون حس پویایی و به روز بودن رو میدن.

به کاربردن رنگ سال در آرایش صورت خانم‌ها، برای مثال: سایه، رژ لب و یا لاک ناخن هم انتخاب جذابیه.

توجه داشته باشین، استفاده از رنگ سال کاملاً سلیقه‌ایه و مهمه که فقط به خاطر مد بودن از اون‌ها استفاده نکنین، قبل از خریدن پوشاک هلویی یا آلویی رنگ، مطمئن بشین که به شما میاد و از همه مهمتر، خودتون اون رو دوست داشته باشین و باهاش احساس راحتی کنین.

اگه رنگ سال رو دوست ندارین و یا اون رنگ به شما نمیاد، از رنگ‌های دیگه‌ای هم میتونین برای استایلتون استفاده کنین.

رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های پاستلی آبی، سبز، صورتی و بنفش خیلی روشن، طرفدارهای زیادی داره و استایل شما رو زیبا نشون میده، استفاده از اون‌ها مخصوصا در فصل بهار انتخاب خوبیه.

رنگ‌های جیغ:

رنگ‌هایی مثل نارنجی، سرخابی و سبز زمردی به شما ظاهر جسورانه‌ای میده و باعث میشه که شما شاد و سرزنده به نظر برسین.

رنگ‌های خنثی

استفاده از رنگ‌های خنثی مثل طوسی، سفید، خاکستری، خاکی و… همیشه کاربردیه و هیچ وقت از مد نمیفته. در سال‌های اخیر هم استایل مینیمال که معمولا در اون از رنگ‌های خنثی استفاده میشه، طرفدارهای بیشتری پیدا کرده.

طرح

در سال ۲۰۲۴ هم طرح‌های خاصی ترند شدن که در این بخش در مورد هر کدوم توضیحاتی میدیم.

طرح های ترند شده در سال ۲۰۲۴

طرح هندسی

جدیداً پارچه‌هایی با طرح‌های هندسی زیاد دیده میشه و طرفدارهای خودش رو داره، این طرح‌ها میتونه استایل متفاوتی براتون بسازه.

طرح گلدار

طرح گلدار همیشه جز ترندهای محبوب بهار و تابستونه و ظرافت و تنوع جذابی داره. امسال هم خیلی از طراحان لباس از این طرح‌ها برای تولیدات خودشون استفاده میکنن.

طرح‌ حیوانات

یک سری از افراد هستن که از طرح‌های حیوانات مثل: پلنگی، ماری، زرافه‌ای و… استقبال می‌کنن.
همین طور میتونین از طرح‌های چهارخونه، راه راه، خالخالی و… هم استفاده کنین، که لباستون رو خاص‌تر کنه و ظاهر متفاوتی به شما بده.

بسته به خلاقیت خودتون میتونین، طرح‌های مختلفی روی لباستون چاپ کنین و استایل خاص‌تری داشته باشین.

در زمان استفاده از لباس‌های طرح‌دار، توجه داشته باشین که دو طرح متفاوت رو در تیپتون به کار نبرین، برای مثال اگر تیشرت شما طرح‌داره، از شلوار ساده استفاده کنین.
معمولا بهتره، یک آیتم از لباستون رو طرح‌دار انتخاب کنین تا ظاهرتون شلوغ به نظر نیاد.

جنس پارچه

در این قسمت به این سوال که چه پارچه‌هایی در سال ۲۰۲۴ ترند شدن پاسخ میدیم.

جنس پارجه های ترندی شده در سال ۲۰۲۴

پارچه ساتن و ابریشم

در سال ۲۰۲۴ استفاده از پارچه‌های براق بسیار ترند شدن، میتونین پارچه‌های ساتن و ابریشم رو، برای لباس‌هاتون به‌کار ببرین.

پارچه نخی

خنک و لطیف بودن پارچه نخی، برای بهار و تابستون همیشه جذاب و کاربردی بوده و هست.

پارچه کتان

به دلیل استحکام و تنوع زیاد رنگی که پارچه کتان داره، همیشه در بیشتر فصل‌ها مورد استقبال قرار میگیره.

پارچه حریر

استفاده از پارچه حریر، ظاهر شیک و مجلسی براتون میسازه ضمن اینکه این پارچه تنوع رنگ و ظرافت جذابی داره.

چرم

چرم همیشه طرفداران خاص خودش رو داره و برای استایل پاییز و زمستون انتخاب خیلی خوبیه. در سال‌های اخیر هم استفاده از چرم در تولید لباس، روز به روز پرطرفدارتر شده.

ترند‌های لباس ۲۰۲۴

لباس‌های ترند شده در سال ۲۰۲۴ شامل موارد زیر میشن.

مانتو

مانتوهای ترند شده

مانتو به عنوان بخش اصلی پوشش خانم‌ها در جامعه ما حضور داره. در این بخش به انواع مانتو ترند شده در این سال می‌پردازیم

مانتو کتی

مانتوهای کوتاه و کتی در سال ۲۰۲۴ بسیار ترند هستن و به دلیل تنوع زیادی که در طرح  و رنگ دارن، خیلی پرطرفداران.

مانتو اورسایز

انواع لباس‌های اورسایز از جمله مانتو امسال هم ترند هستن و بهترین گزینه برای خانم‌هایی هستن که دنبال استایل آزاد و راحتن.

مانتو طرح‌دار

مانتو با پارچه‌های طرح‌دار، استایل شما رو از سادگی در میاره، برای مثال مانتوهای گلدار در عین شاد بودن، به ظاهر شما تنوع و زیبایی می‌بخشن.

پیراهن بلند

پیراهن های ترند شده سال ۲۰۲۴

یکی دیگه از ترندهای امسال پیراهن‌های بلندی هستن که جایگزین مانتو میشن و بسته به طرح و رنگی که دارن، میتونن برای استفاده روزمره و یا در موقعیت‌های رسمی و مجلسی استفاده بشن.

کت و شلوار چهارخونه

کت شلوار چهارخانه ترند شده

در سال ۲۰۲۴ کت شلوارهای چهارخونه برای آقایون بسیار ترند شدن که با پوشیدن اون‌ها، میتونین ظاهر و استایل شیک و آراسته‌ای داشته باشین.

پیراهن مردانه اورسایز

پیراهن مردانه اور سایز

پیراهن‌های مردانه یقه‌دار هیچوقت از مد نمیفتن، البته که امسال پیراهن‌های اورسایز همچنان ترند هستن و مورد استقبال افرادی که به استایل راحت و آزاد علاقه دارن، قرار میگیرن.

لباس جین

لباس جین ترند شده در سال ۲۰۲۴

کت، پیراهن و شلوار جین، همیشه ترند هستن و در سال ۲۰۲۴ هم همچنان محبوبن.
آقایون و خانم‌ها به راحتی میتونن لباس‌های جینشون رو ست کنن و با ترکیب اون‌ها استایل‌های متفاوتی برای موقعیت‌های مختلف بسازن.

ترنج کت

ترنج کت

ترنج کت‌ها، کت‌های کلاسیکی هستن که از قدیم جذابیت خودشون رو حفظ کردن و امروزه هم بسیار مورد استقبال قرار گرفتن و طرفدارهای زیادی دارن.
این کت‌های شیک و جذاب، بسته به فصل، جنس‌های مختلفی دارن که استفاده از اون‌ها در تمام سال کارسازه.

لباس‌های چین‌دار

لباس های چین دار نرند شده

لباس‌های چین‌دار استایل زنانه و رمانتیک و در عین حال زیبایی رو براتون میسازن و شما با پوشیدن لباس‌های چین‌دار خاص و متفاوت دیده میشین.

لباس‌هایی با برش نامتقارن

جدیداً لباس‌هایی با برش‌هایی نامتقارن،  ترند شدن و تیپ و استایل شما رو خاص نشون میدن، البته این سبک از لباس‌ها خیلی سلیقه‌ای هستن و طرفدارهای خودشون رو دارن.

ترندهای اکسسوری ۲۰۲۴

استفاده از اکسسوری برای تکمیل کردن تیپ و استایلتون بسیار مهمه و به ظاهر شما تنوع و زیبایی می‌بخشه، ترندهای اکسسوری سال ۲۰۲۴ به تنهایی میتونه شما رو شیک و به‌روز نشون بده.

کیف

کیف های ترند شده سال ۲۰۲۴

کیف‌های دستی بزرگ: امسال این مدل کیف‌ها ترند هستن و شما میتونین به راحتی رنگ اون‌ها رو با لباستون ست کنین، همچنین بزرگ بودن این کیف‌ها، به شما کمک می‌کنه که تمام وسایل خودتون رو به راحتی حمل کنین.

کیف کج: این مدل کیف‌ها معمولاً ابعاد کوچک‌تری دارن و به صورت کج انداخته میشن، اگرچه وسایل کمتری رو در خود جا میدن اما استفاده از اون‌ها بسیار راحت و کاربردیه.

عینک آفتابی

عینک های افتابی ترند شده سال ۲۰۲۴

عینک آفتابی با فریم بزرگ: در سال ۲۰۲۴ عینک‌هایی با فریم بزرگ، ترند هستن، البته قبل ازخرید این عینک‌ها دقت کنین که این مدل به صورت شما بیاد و با اون حس راحتی داشته باشین.

عینک‌های آفتابی رنگی: انتخاب عینک‌های رنگی و ست کردن اون‌ها با تیپ و استایلتون خیلی جذابه، و چی از این بهتر که ترند سال هم هستن.

کلاه

کلاه های ترند شده سال ۲۰۲۴

کلاه های بزرگ امسال ترند هستن و استایل خاصی برای شما میسازن، بسته به فصل میتونین از کلاه‌های بافتنی، با طرح و رنگ‌های مختلف استفاده کنین.

جواهرات

جواهرات ترند شده سال ۲۰۲۴

گردنبندهای چند لایه: این مدل گردنبندها در سال ۲۰۲۴ ترند شدن، که میتونن به صورت مروارید مصنوعی، طبیعی و یا سنگ‌های رنگی مثل یاقوت، زمرد و… باشن و رنگ و لعاب جذابی به استایلتون ببخشن.

گوشواره‌های بزرگ: گوشواره‌های بزرگ و پر زرق و برق و رنگی از جمله ترندهای امسال هستن، اگرچه، استفاده از این مدل گوشواره‌ها جسارت میخواد اما به ظاهر شما جلوه‌ی جذابی میده که ارزشش رو داره.

انگشترهای بزرگ: انگشترهای بزرگ و رنگی بسیار ترند هستن و تنوع زیادی دارن، که بسته به سلیقتون میتونین اون‌ها رو انتخاب کنین واستایلتون رو کامل کنین.

همونطور که گفته شد مد و پوشاک به صنعت بزرگی تبدیل شده که هر ساله، طراحان مد و برندهای مختلف در سراسر جهان، به دنبال ایجاد ترندهای جدیدی هستن که توجه مردم رو به خودشون جلب کنن و رسانه‌های اجتماعی هم نقش مهمی در ترویج این ترند‌های جدید دارن.
در سال ۲۰۲۴ ترندهایی مثل به کاربردن رنگ هلویی در تیپ و ظاهر، استفاده از اکسسوری‌های بزرگ و رنگی و پوشیدن لباس‌هایی با پارچه‌های براق مثل ساتن و ابریشم مد هستن که ما در این مقاله به اون‌ها پرداختیم.

به طور کلی میشه گفت امسال آیتم‌هایی مد شدن که توجه‌ها رو خیلی به سمت خودشون جلب می‌کنن.
شما با به کار بردن ترندهای جدید در تیپ و استایلتون میتونین به روز و شیک به نظر برسین، اما یادتون باشه که ترندهای پوشاک دائم در حال تغییره و مهم اینه که شما به دنبال استایل مناسب خودتون باشین که مطمئن هستین، بهتون میاد و در اون لباس احساس راحتی می‌کنین.