۴ روش راحت و جدید برای تا زدن آستین پیراهن مردانه

4 روش تا زدن آستین پیراهن مردانه

مجله سارابارا – تا زدن آستین پیراهن مردانه به نظر کار راحتی است اما تا زدن نامناسب یا نامنظم آستین به ست شما آسیب می‌زند و حتی شیک ترین لباس‌های شما را هم بد حالت می‌کند. از طرف دیگر، تا کردن آستین با نظم و قاعده مناسب استایل خاص و منحصر به فردی به شما می‌دهد.

فرقی نمی‌کند اگر تابش نور آفتاب شما را اذیت کرده باشد یا محل کارتان گرم باشد؛ استفاده از تکنیک مناسب برای تا زدن آستین پیراهن مردانه مهم ترین موضوعی است که باید به آن توجه بکنید. مورد مهم بعدی مکانی است که باید در آن حاضر بشوید. تا زدن آستین پیراهن برای رفتن به پارک تفاوت زیادی با رفتن به یک ملاقات کاری دارد.

یادگیری چنین روش‌هایی دلایل زیادی دارد. به عنوان مثال، پارچه‌های کتان نازک به راحتی چروک می‌شوند، اما اگر در تا کردن آستین پیراهن‌تان حوصله به خرج بدهید، این چین و چروک به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. یا مثلا برای افراد خوش استایلی که نگرانند با تا زدن آستین ، ست‌شان عادی و کژوال جلوه بکند، استفاده از این قواعد نشان دهنده منحصر به فرد بودن ست آن‌ها است.

پس اگر می‌خواهید ستی منحصر به فرد داشته باشید که آستین‌های جذابی داشته باشد، همراه ما باشید تا شما را با چهار روش راحت و جدید تا زدن استین پیراهن مردانه آشنا کنیم.

تا زدن آستین پیراهن مردانه به روش ارتشی

تا زدن آستین پیراهن مردانه به روش ارتشی با لباس سبز و شلوار جین

با وجود قدیمی بودن این روش و حالت کلاسیک آن، تا زدن آستین پیراهن مردانه به روش ارتشی یک تکنیک ساده برای رسیدن به یک ست شیک و مرتب است. این روش پیچیدگی خاصی ندارد. اما نسبت به بقیه روش‌ها کمی منحصر به فرد جلوه می‌کند. اگر داخل آستین پیراهن شما طرح دار باشد یا پارچه آن رنگ متفاوتی داشته باشد، با این روش می‌توان آن را نشان داد.

مراحل

  1. دکمه آستین را باز بکنید و چین و چروک احتمالی را صاف بکنید.
  2. آستین را تا آرنج بالا بکشید. سر آستین باید به اندازه دو برابر خودش با آرنج فاصله داشته باشد.
  3. از پایین تا زدن را شروع بکنید و تا رسیدن به سر آستین به تا کردن ادامه دهید اما اجازه دهید قسمتی از سر آستین بیرون بماند.
  4. برای باز کردن، قسمت بالایی سر آستین را بکشید.

تا زدن آستین پیراهن مردانه تا ساعد

تا زدن آستین پیراهن مردانه تا ساعد با پیراهن سبز و شلوار جین آبی تیره

این روش راحت‌ترین و کژوال‌ترین روش است که اکثرا برای اوقاتی مناسب است که می‌خواهید سریعا آستین‌ها را بالا بزنید و مشغول به کار خاصی شوید! این تکنیک میزان کمتری از دست شما را به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل برای قرار گرفتن مقابل نور خورشید هم مناسب‌تر است. این روش به هیچ وجه برای مکان‌های رسمی مناسب نیست.

مراحل

  1. دکمه آستین را باز بکنید و چین و چروک احتمالی را صاف بکنید.
  2. آستین را یکبار به اندازه سر آستین تا بکنید.
  3. آستین را یکبار دیگر هم به اندازه سر آستین تا بکنید.
  4. یکبار دستتان را دور تا دور آن بکشید تا آستین به اندازه لازم باز و شل بشود.

تا زدن آستین پیراهن مردانه تا بالای آرنج

تا زدن آستین پیراهن مردانه تا بالای آرنج و با پیراهن سبز و شلوار جین
رول آستین تا بالای آرنج

تا زدن آستین پیراهن مردانه با این روش بیشتر در مواقعی مناسب است که نمی‌خواهید پیراهن یا سر آستین مزاحم‌تان باشد. بر خلاف تصور اکثر آقایان، این تکنیک اصلا برای مهمانی‌ها مناسب نیست. همچنین برای حضور در مکان‌های رسمی هم توصیه نمی‌شود. 

مراحل

  1. آستین را به اندازه سر آستین تا بکنید.
  2. قدم اول را آنقدر تکرار بکنید تا سر آستین کاملا مخفی بشود.
  3. دو بار دیگر هم آستین را تا بکنید تا به بالای آرنج برسید.

ساده ترین نوع از تا زدن آستین پیراهن مردانه

رول آستین پیراهن به ساده ترین روش با شلوار جین آبی تیره و پیراهن سبز

ساده‌ترین تکنیک احتمالا همان روشی است که قبل از خواندن این متن هم به صورت روزانه از آن استفاده می‌کردید. این روش تا زدن پیراهن مردانه، هم ساده است و هم با اکثر مدل‌های پیراهن هم‌خوانی دارد. این روش برای دستان پهن مناسب است و از بقیه روش‌ها راحت‌تر است.

مراحل

  1. آستین را به اندازه سر آستین تا بکنید.
  2. دستتان را دور تا دور آستین بکشید تا صاف و آزاد بشود.
  3. تا زدن را ادامه بدهید تا به پایین آرنج برسید و آستین با داخل آرنج تماس داشته باشد.

بایدها و نباید

  • ماهیت تا زدن آستین مربوط به زمانی است که بخواهید کار خاصی را انجام بدهید یا مشغول کار فیزیکی باشید. به همین دلیل این تکنیک‌ها با پیراهن‌های جین زیباتر به نظر می‌رسند.
  • برای هر دو آستین فقط از یک روش استفاده بکنید.
  • به غیر از سر آستین‌های فرانسوی، همیشه آستین‌ها را حداقل دو بار تا بکنید.
  • در انتخاب روش تا زدن آستین پیراهن مردانه حتما مکانی که در آن حاضر می‌شوید را مد نظر قرار دهید و سعی کنید از تا کردن آستین در مکان‌های رسمی خودداری بکنید.

با رعایت کردن این نکات ساده که در بالا گفته شد، می‌توانید آستین‌های خود را با مدل‌های مختلفی تا بزنید و جذابیت ست و استایل خود را با پیراهن‌های تا زده چند برابر کنید. 

منبع: fashionbeans