۷ راهنمای کاربردی خرید اینترنتی لباس

مجله سارابارا – خرید اینترنتی لباس همیشه تازگی و لذت خاص خودش را دارد اما گاهی اوقات این خریدها ناامیدکننده خواهند بود چراکه ممکن است تی‌شرتی که خریده‌اید، اندازه‌‌تان نباشد و همین موضوع به تنهایی همه چیز را خراب می‌کند. برای حل کردن این مشکل شما به یک راهنمای خرید اینترنتی احتیاج دارید.

اما چرا خریدهای اینترنتی چنین مشکلی دارند؟ اگر سایز شما مدیوم باشد پس سفارش تی‌شرت مدیوم منطقی به نظر می‌رسد!

برخی از مطالب راهنمای خرید اینترنتی لباس معتقدند که مشکل سایز از آن‌جا شروع می‌شود که هیچ اندازه خاصی مثلا به عنوان مدیوم در نظر گرفته نشده و هر شرکتی سایز بندی خاص خودش را دارد.

پس چگونه می‌توان از خرید اینترنتی لباس لذت برد اما با مشکلات آن روبه‌رو نشد؟ جواب این سوال در آمادگی شما برای داشتن علم لازم در خرید لباس است. تبدیل شدن به متخصص خرید اینترنتی لباس اصلا کار سختی نیست.

این متن حاوی ۱۰ راهنمای خرید اینترنتی لباس است که رعایت آن‌ها می‌تواند خریدی مطمئن و لذت‌بخش را به همراه داشته باشد.

راهنمای خرید اینترنتی لباس و اندازه گیری قسمت های مختلف بدن

بدنتان را با دقت کافی اندازه‌گیری کنید و این اندازه ها را به‌روز نگه دارید

اولین مرحله در خرید اینترنتی داشتن اندازه بدنتان است. شاید این مهم‌ترین بخش راهنمای خرید اینترنتی لباس باشد چراکه با داشتن این اندازه‌ها، می‌توانید مطمئن باشید که محصول موردنظر کاملا به تنتان می‌نشیند.

اکثر سایت‌های خرید اینترنتی لباس، برای محصولات خود جدول سایزبندی خاصی عرضه می‌کنند و شما با توجه به آن می‌توانید سایز مناسب خود را پیدا کنید.

سعی کنید قسمت هایی از بدنتان را اندازه‌گیری کنید که در جدول سایزبندی ذکر شده است و پس از تکمیل فرآیند خرید هم این اندازه ها را جایی یادداشت کنید تا برای دفعه بعدی نیازی به دوباره کاری نباشد.

حتما قبل از خرید اینترنتی به جدول سایزبندی لباس مراجعه کنید

در اکثر مطالب راهنمای خرید اینترنتی لباس روی این مورد تاکید بسیاری شده است. سایزها بسته به برند و جایی که دوخت انجام شده باشد، متفاوت است. مشکل اینجاست که اگر حضوری خرید کنید، هزینه این تفاوت سایزها این است که سری به اتاق پرو بزنید و لباس را بپوشید. اما اگر آنلاین خرید کنید، این امکان وجود ندارد. در فروشگاه اینترنتی لباس، بهترین کار این است که به جدول سایزبندی مراجعه کنید.

در اکثر فروشگاه های اینترنتی لینکی در کنار عکس محصول قرار گرفته است که شما را به جدول سایزبندی لباس موردنظر می‌برد. فروشگاه های اینترنتی، تمامی لباس هایشان را به دقت اندازه‌گیری می‌کنند و شما می توانید با مراجعه به این قسمت، اندازه دقیق محصول مورد نظر را داشته باشید.

با توجه به این جدول، سایزی را انتخاب کنید که کمی بزرگ‌تر از بدنتان باشد. مثلا جدول سایزبندی این تیشرت مردانه اسپرت کانی راش به این صورت است:

راهنمای خرید اینترنتی جدول سایزبندی تیشرت اسپرت کانی راش

اگر عرض شانه شما ۴۲، دور سینه ۱۰۵ و دور کمرتان ۱۰۱ باشد، سایز مناسب شما لارج است.

به جنس لباس دقت کنید و توضیحات آن را به دقت مطالعه کنید

همه فروشگاه های معتبر لباس، قسمتی را به توضیح محصول اختصاص می‌دهند و اطلاعات دقیقی از تن خور محصول گرفته تا فصل استفاده محصول را در اختیارتان می‌گذارند.

مهم‌ترین بخش توضیحات لباس، جنس آن است چراکه دانستن جنس محصول به شما کمک می‌کند که درک بهتری از حس و حال لباس داشته باشید و تصور تن خور لباس موردنظر راحت‌تر باشد. حتی می‌توانید جنس و الیاف این محصول را با یکی از لباس های کمدتان مقایسه کنید تا درک بهتری از آن داشته باشید.

جنس و توضیحات لباس را به دقت مطالعه کنید

قبل از نهایی کردن خرید، قوانین و شرایط مرجوع کردن لباس را بررسی کنید

تمامی فروشگاه های اینترنتی معتبر، صفحه‌ای ایجاد کرده‌اند که در آن می‌توان قوانین مربوط به وبسایت را مطالعه کرد. در این قسمت باید توضیحات شفافی نسبت به نحوه مرجوع کردن لباس‌ها وجود داشته باشد. در مطالب راهنمای خرید اینترنتی لباس تاکید شده است که صفحه قوانین باید توضیحاتی از قبیل بازه زمانی قبول مرجوعی، هزینه رفت و برگشت کالا یا امکان امتحان کردن لباس را داشته باشد تا اگر لباس موردنظرتان دل‌چسب نبود، خیالتان از بابت مرجوع کردنش راحت باشد.

تعدادی از بایدها و نبایدهای خرید اینترنتی لباس

در این قسمت به برخی موارد مهم و کاربردی در خرید اینترنتی لباس اشاره شده است که توجه به آن‌ها خرید شما را راحت‌تر می‌کند:

  • با مشکلات جزیی کنار بیایید: شما باید بدانید که رنگ محصولات در نمایشگر شما ممکن است با رنگ واقعی محصول تفاوت جزیی داشته باشد. اگر این تفاوت محسوس نیست، حساسیت به خرج ندهید و با مشکلات خرید اینترنتی کنار بیایید.
  • از وبسایت یا برند ثابتی خرید کنید: یک وبسایت یا برند معتبر را انتخاب کنید و محصولات مورد نیازتان را از آن‌جا تهیه کنید تا در انتخاب سایز راحت‌تر باشید. اکثر فروشگاه های اینترنتی لباس برای مشتریان دائمی خود تخفیف های خوبی در نظر می‌گیرند.
  • با مراجعه به خیاطی می‌توانید برخی از مشکلات لباس را رفع کنید: اگر محصول ارسال شده مشکل محسوسی داشته باشد که غیرقابل چشم‌پوشی باشد، حتما آن را مرجوع کنید اما اگر این مشکل نسبتا جزیی است، بهتر است آن را به خیاط محل تحویل دهید. با این کار هم پیچیدگی قضیه کم‌تر می‌شود و هم لباس مورد علاقه‌تان سریع‌تر قابل استفاده خواهد بود.

منابع: huffpostthefriskymantelligencebrit