لباس هوشمند گوگل و لیوایز اکنون قابل خریداری است

مجله سارابارا – گجت های هوشمند هر لحظه در حال توسعه و کوچک تر شدن هستند. در این میان گوگل با همکاری لیوایز ژاکتی تولید کرده‌اند که می‌تواند شما را از پوشیدن دستبند و حتی برخی ساعت های هوشمند بی نیاز کند. لیوایز در حال حاضر کار تولید ژاکت های هوشمندش را با استفاده از تکنولوژی Jacquard آغاز کرده است و این لباس قابل خریداری است.

این لباس هوشمند گوگل و لیوایز با استفاده از سنسورهایی که در لباس قرار گرفته است، با گوشی شما ارتباط می‌گیرد و بخشی از لباس جین شما به صفحه لمسی تبدیل می‌شود. البته تکنولوژی Jacquard فقط به لباس های جین محدود نمی‌شود و در آینده می‌توان هر لباسی که با استفاده از دستگاه های بافندگی استاندارد تولید شده باشد را هوشمندسازی کرد.

لباس-هوشمند-گوگل-و-لیوایز-اکنون-قابل-خریداری-است-ژاکت-لیوایز-مجله-سارابارا

در حال حاضر با استفاده از این تکنولوژی، می‌توانید بدون استفاده از گوشی و فقط با لمس کردن آستین ژاکتتان سلفی بگیرید، از نتوفیکیشن‌های جدیدتان باخبر شوید، پخش آهنگ را متوقف کنید یا با دستیار گوگل ارتباط بگیرید تا دروازه جهانی از دستورات قابل اجرا به روی شما باز شود. یکی دیگر از قابلیت های جذاب Jacquard تشخیص فاصله شما از گوشی است و اگر آن را فراموش کنید، به شما اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

برای استفاده از لباس هوشمند گوگل و لیوایز حتما باید برنامه آن را روی گوشی Android یا iOS خودتان نصب کنید. تگ Jacquard تا ۱۴ روز نیازی به شارژ شدن نخواهد داشت

تگ Jacquard گوگل

باوجود قرار گرفتن سنسورهای این تکنولوژی در ژاکت، لباس هوشمند گوگل و لیوایز مانند بقیه لباس ها قابل شستشو است و پس از خارج کردن تگ Jacquard از آستین لباس، می‌توانید آن را مانند بقیه لباس های لیوایز بشورید اما آستین آن نباید اتو شود.

تولید لباس های هوشمند گوگل و لیوایز بسیار محدود است، به طوری که در حال حاضر تنها یک ژاکت زنانه LEVIS از این تکنولوژی بهره می‌برد و با قیمت ۹۰ دلاری به فروش می‌رسد.

منبع: atap.google