ماسک صورت طرح دار به اکسسوری جدید دنیای مد و فشن تبدیل شده است

مجله ساراباراماسک صورت طرح دار امروزه همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخلاف اکثر موارد مد و فشن، به یک ترند اتفاقی و غیرقابل پیش‌بینی تبدیل شد. ماسک‌ها در مدت کوتاهی به یک اکسسوری الزامی برای سلامتی خود و اطرافیانمان تبدیل شدند. هر زمان که از خانه خارج شویم از ماسک صورت استفاده می‌کنیم و این موضوع از چشم دنیای مد و فشن دور نمانده است.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با تاثیر ماسک بر انتشار کرونا از منابعی همچون WHO استفاده از ماسک های تنفسی تاثیر چشمگیری در شیوع ویروس کرونا دارد. ما هر روز اطلاعات بیشتر و جدید تری در رابطه با ویروس کرونا کسب می‌کنیم و تا چند ماه قبل تاکیدی روی استفاده افراد عادی از ماسک وجود نداشت. اما در حال حاضر استفاده از ماسک در بسیار از مکان‌های عمومی اجباری شده است و به همین نسبت میزان خرید ماسک های صورت هم بیشتر شده است.

در اوایل شیوع کرونا ویروس شرکت‌های مختلفی که در زمینه طراحی و تولید لباس فعالیت می‌کردند، تصمیم به تولید ماسک‌های پارچه ای هرچه بیشتر برای تامین نیاز آن دوره گرفتند. اما حالا شرایط کمی متفاوت است و دنیای مد و فشن سعی می‌کند ماسک های صورت طرح دار خود را با توجه به امضای خود تولید کند.

در ادامه ما به انواع ماسک صورت طرح دار و ماسک تنفسی پارچه ای می‌پردازیم اما قبل از آن به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا این ماسک های پارچه ای می‌توانند از ما در مقابل ویروس کرونا محافظت کنند؟

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Social distancing but make it fashion. Thank you @lesuperbecalifornia for the prettiest mask / blouse set! ??✨

A post shared by Cindy Crawford (@cindycrawford) on

تاثیر ماسک صورت پارچه ای بر کاهش شیوع ویروس کرونا

به گفته healthessentials موضوع اصلی در مورد استفاده از ماسک صورت محافظت از دیگران است. زمانی که همه ما از ماسک دهان استفاده می‌کنیم، به کاهش سرعت شیوع ویروس کمک می‌کنیم و همه ما احساس امنیت بیشتری خواهیم داشت.

یک ماسک تنفسی پارچه ای باید شرایط زیر را داشته باشد تا تاثیر لازم را بگذارد:

  • باید از لایه‌های متعدد پارچه ای تشکیل شده باشد تا ضخامت لازم را داشته باشد
  • اندازه ماسک باید از بالای منافذ بینی تا زیر چانه باشد.
  • باید با استفاده از نخ یا کشی که پشت گوش قرار می‌گیرد روی صورت قرار بگیرد.
  • تنفس در زمان استفاده از این ماسک ها باید راحت باشد.
  • باید از پارچه هایی تولید شده باشد که قابل شستشو باشند.

تا زمانی که ماسک پارچه ای روی صورت شما شرایط بالا را داشته باشد، می‌تواند از اطرافیان شما محافظت کند و عملکرد لازم را داشته باشد. مورد مهم دیگر هم شستشوی ماسک های پارچه ای بعد از هربار استفاده است. ماسک های پارچه ای نباید بعد از شستشو حالت خود را از دست بدهند.

ماسک دهان طرح دار حالا باید بخشی از پوشش ما باشد

با در نظر گرفتن اهمیت ماسک های صورت و همچنین تاثیر ماسک های پارچه ای روی کاهش شیوع ویروس کرونا، ترند شدن ماسک های صورت طرح دار حتمی است. ماسک دهان طرح دار یک موضوع عمومی را به یک فرصت برای نشان دادن سلایق شخصی تبدیل می‌کند. در اوایل استفاده از ماسک ها، بسیاری با آن راحت نبودند اما حالا شرایط کاملا عوض شده است. ما به استفاده از ماسک عادت کرده‌ایم و حالا اسفتاده از ماسک های دهان پارچه ای هم برای بسیاری به یک موضوع عادی تبدیل شده است.

با این وجود بعید است که ترند های تابستان ۲۰۲۰ مد و فشن شباهتی با سال های قبل داشته باشند و ماسک به عنوان یک اکسسوری پارچه ای جدید به عنوان بخش جدیدی از پوشش ما در ترند تابستان حضور خواهد داشت.

استفاده از ماسک صورت طرح دار پیام خاص خودش را منتقل می‌کند

از زمان شیوع ویروس کرونا طراحان بسیاری ماسک های خاص خود را طراحی کرده اند و حالا ماسک های صورت طرح دار بسیاری در بازار وجود دارند. از ماسک هایی با طراحی خاصی که قیمت های بسیار بالایی دارند تا ماسک های ساده ای که قیمت مقرون به صرفه ای دارند. انتخاب ها نسبت به چند ماه قبل بسیار بیشتر شده اند و هر ماسکی می‌تواند پیام خاص خودش را منتقل کند.

به طور مثال زمانی که شما از ماسک های عادی خسته شده باشید، می‌توانید ماسک های تنفسی پارچه ای خریداری کنید که رنگ های متفاوتی دارند تا با بقیه لباس های شما ست باشند. یا زمانی که یک قرار کاری دارید از یک ماسک صورت پارچه ای تیره استفاده کنید تا با شرایط هماهنگی بیشتری داشته باشد.

ماسک های بچگانه و سایزبندی های مختلف برای ماسک های صورت پارچه ای

ممکن است سایزبندی ماسک های صورت بسیاری را اذیت کند یا پوشش کافی را ایجاد نکند اما در مورد ماسک های پارچه ای طرح دار معمولا تولید کنندگان دو سایز مختلف را در اختیار شما می‌گذارند و اندازه دقیق آن را هم اعلام می‌کنند. همچنین شما می‌توانید به ماسک های صورت بچگانه هم دسترسی داشته باشید که در سایز کوچک تری تولید شده اند. به این ترتیب ماسک های صورت طرح دار مسیر راحت تری را برای رسیدن به کمد شما طی می‌کنند.

منابع: cnalifestylevogue