نکاتی که در رابطه با سرم ویتامین سی باید بدانید!

مجله سارابارا – جالب است بدانید ویتامین سی برای اولین بار در طی قرن نوزدهم و در پی مبتلا شدن عده زیادی از دریانوردان به بیماری اسکروی مورد بحث قرار گرفت و به این ترتیب سرم ویتامین سی یا اسید اسکوربیک در سال ۱۹۲۸ در میوه پرتغال کشف شد..

روزانه محصولات و لاین‌های مختلفی برای محافظت از پوست تولید میشوند و هر کدام باتوجه به فرمول ساختاری‌شان سعی در درمان و یا پیشگیری از مشکلات پوستی را دارند.
اگر جزو افرادی هستید که سلامت پوست برایتان به شکل یک دغدغه درآمده به طور حتم درباره فواید سرم ویتامین سی شنیده‌اید! نکته‌ای که این محصول را منحصر به فرد و پرطرفدار کرده است چند جانبه بودن آن است.

سرم و کرم‌های ویتامین سی

ویتامین سی چیست ؟

ویتامین سی و یا اسکوربیک اسید یک آنتی اکسیدان قوی‌ست که رادیکال های آزاد را خنثی میکند و در صورت استفاده، از پوست ما در مقابل آلودگی، اشعه‌های مضر uv محافظت میکند.
تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها بسیار مهم است! در صورتی که رادیکال های آزاد به بدن نفوذ کنند و توانایی بدن را در تنظیم خودش دچار اختلال کنند امکان بروز عدم تعادل بین تظاهرات سیستمیک بدن وجود دارد.
از دیگر اثرات منفی رادیکال‌های آزاد بر بدن انسان میتوان به تحت تاثیر قرار دادن دی‌ان‌ای، پروتئین، چربی، آسیب رساندن به سلول ها و مختل
کردن خاصیت ترمیم پذیری آنها، پایین آوردن سرعت کلاژن سازی و انواع بیماری ها اشاره کرد.

پرتغال و یرم ویتامین سی

مزایای استفاده از سرم ویتامین سی!؟

کلاژن یک پروتئین ساختاریست، تولید این ماده به مرور زمان و با بالا رفتن سن در بدن افراد کاهش پیدا میکند! کلاژن به هماهنگی ساختاری سلولها در کنار یکدیگر کمک میکند، پوست را تقویت کرده و خاصیت الاستیکی ایجاد میکند! و در نهایت وجود همه این فاکتورها در کنار هم برای داشتن یک پوست سالم ضروری‌ست.

سرم ویتامین سی و پرتغال

علت تیره رنگ بودن بطری ویتامین سی چیست؟

اکثرا سرم‌های ویتامین سی را در بطری‌های مات(تیره رنگ) و با سرپوش محکم میبینیم! ناپایدار بودن ویتامین سی و خاصیت اکسید شدن آن در تعامل با گرما نور،هوا و سرعت از دلایل این نوع بسته بندیست. ویتامین سی در مجاورت با هوا اکسید شده و به قهوه‌ای و یا زرد تیره تغییر رنگ میدهد.

سرم ویتامین سی در شیشه تیره

حساسیت به سرم ویتامین سی!

در هر سرم به طور کلی بین ۱۵ تا ۳۰ درصد ویتامین سی موجود است. جالب است بدانید ویتامین سی مشتقات مختلفی را به نام های اسید اسکوربیک، منیزیم اسکوربیل فسفات و اسکوربیل فسفات سدیم شامل میشود! بنابراین در صورت بروز حساسیت های پوستی (قرمزی و خارش) به هر کدام از این مشتقات میتوانید سرمی جایگزین کنید که با پوست شما همخوانی داشته باشد. L-Ascorbic از یکی از محبوب ترین زیرمجموعه هاست که در سرم‌های مطرح دنیا کاربرد دارد و دلیل این محبوبیت احتمال ضعیف حساسیت زایی این ماده در مقابل دیگر مشتقات است.

حساسیت به سرم ویتامین سی

استفاده از سرم ویتامین سی باید به چه شکل و ترتیبی باشد؟

متخصصین پوست توصیه میکنند برای مصرف محصولات مراقبت پوستی از پایین ترین ph  به بالا ترین ph  بروید! این دستورالعمل به جذب و اثر بخشی هرچه بهتر سرم‌ها و مرطوب کننده ها کمک میکند. برای مصرف ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب پوستتان بشویید، با تونر مناسب پاک کنید تا پوست به حالت نرمال برسد و پس از آن کمی سرم ویتامین سی را به وسیله انگشتان و به شکل دورانی روی پوست صورت و گردن خوب ماساژ دهید تا جذب شود بعد از جذب شدن سرم میتوانید از کرم دور چشم و یا مرطوب کننده ها استفاده کنید. در ادامه لازم است بدانید استفاده از pepetides، اسید هیالورونیک و B5  بعد از ویتامین سی محدودیت و مانعی ندارد.این سرم را میتوانید دو بار در طول روز بر روی پوست تمیز استفاده کنید.

سرم‌ ویتامین سی

منبع: cosmopolitan.comgreatist.com