بررسی راهکارهای محافظت از پوست صورت

مجله سارابارا – امروزه سلامت پوست و محافظت از آن ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است و در بعضی موارد آنها را وادار به پرداخت هزینه های گزاف می‌کند. در ادامه به بررسی راهکارهای محافظت از پوست می‌پردازیم.

شستشوی صورت

پاک کردن صورت جزو اصلی‌ترین کارهایی ست که برای داشتن یک پوست سالم می‌توانیم انجام دهیم. روتینی که اکثر سلبریتی‌ها و متخصصان پیشنهاد می‌دهند شستشوی صورت در دو نوبت صبح و شب است. شب‌ها شستشو به دلیل وجود آرایش باید عمیق‌تر و با استفاده از شوینده‌های مناسب برای نوع پوست انجام شود و در مقابل شستشو در صبح بدون نیاز به شوینده و با استفاده از میسلار واترها که به خوبی قادر به حل کردن چربی و آلودگی‌ها هستند، ممکن است.

شستشوی صورت راهکارهای محافظت از پوست و شستشوی صورت
شستشوی صورت

استفاده از کرم‌ها

بعد از سن ۳۰ سالگی پوست به مرور زمان خاصیت الاستیکی خود را از دست می‌دهد وفعالیت کلاژن سازی آن متوقف می‌شود. کرم‌های تغذیه کننده پوست اگر خاصیت جوانسازی داشته باشند اکثرا دارای ماده رتینول ( از مشتقات ویتامین آ و عنصر ضدپیری) هستند و یکی از موثرترین راهکارهای محافظت از پوست به حساب می‌آیند . بهترین زمان برای استفاده از رتینول و کرم‌های مغذی شب است! چرا که شب‌ها بهترین زمان برای ریکاوری و احیاء پوست است. مداومت در انجام دادن روتین‌ها پس از مدت دو یا سه هفته کلاژن سازی را تقویت کرده و مشکلاتی نظیر خط خنده و یا چروک ها را کمرنگ می‌کند. همچنین سرم های ویتامین سی نیز می‌تواند تا حدود زیادی در از بین بردن لک ها و منافذ باز پوست موثر باشند. (بهترین زمان مصرف شب‌ها پس از شستشوی صورت است.)

استفاده از کرم شستشوی صورت راهکارهای محافظت از پوست
استفاده از کرم صورت

رژیم غذایی گیاهی

جامعه امروزی میل بیشتری به استفاده از گوشت قرمز و پروتئین حیوانی دارد و افراط در این نوع تغذیه عوارض زیادی را به دنبال داشته است. جای دادن سبزیجات و یا دتوکس ها( نوشیدنی‌های سم زدا) در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود سیستم بدن داشته باشد. با اضافه کردن سبزیجات و پیش گرفتن رژیم غذایی گیاهی در کنار نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز (هشت لیوان) التهاب به تدریج کم شده، رطوبت رسانی و همینطور حفظ رطوبت انجام می‌شود، لکه ها و تورم ها کاهش پیدا می‌کند و در نهایت پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد و همینطور آلودگی‌ها محافظت می‌شود.

میز تیره میوه های قرمز رنگ سرم پوست استفاده از کرم شستشوی صورت راهکارهای محافظت از پوست
رژیم غذایی گیاهی

ماساژ صورت

لنف و یا لینف حاوی سلول های خونی سفید ویژه ای به نام لنفسیت هستند آنها ماده ای را که پادتن نام دارد تولید میکنند و پادتن نیز با میکروب ها و سموم در بدن مقابله می‌کند به زبان ساده تر این لوله ها نقش پاکسازی را برای بدن ایفا می‌کنند. در نتیجه وقتی این سیستم کار خود را کند و یا ضعیف انجام می‌دهد می‌توان تاثیر آن را به طور مستقیم با نشانه‌هایی مثل لکه سیاه زیر چشم آکنه ها و.. بر روی پوست دید. ماساژ صورت در حین اجرای روتین روزانه می‌تواند روند خون رسانی را تسریع ببخشد و باتوجه به هزینه کم و زمان کوتاهی که صرف آن می‌کنیم بازده بسیار خوبی خواهد داشت.

ماساژ صورت زن میز تیره میوه های قرمز رنگ سرم پوست استفاده از کرم شستشوی صورت راهکارهای محافظت از پوست
ماساژ صورت

برای اجرای این ماساژ کرم و یا روغن خود را استفاده کرده سپس انگشتان اشاره خود را مرکز پیشانی خود بگذارید و به آرامی به سمت طرفین و با حالت دورانی حرکت دهید. کرم چشم خود را بر روی استخوان زیر چشم بزنید و به آهستگی و با سر انگشتان از قسمت خارجی چشم به صورت دورانی تا انتهای ابرو حرکت دهید و باقی مانده کرم را تا محل اتصال بینی و سر چشم ها بیاورید . به ترتیب انگشتان خود را بر روی شقیقه ها،گونه ها، فک و اطراف بینی بگذارید و به صورت چرخشی و ملایم حرکت دهید.در آخرین مرحله به صورت کششی گردن را از پایین به سمت بالا ماساژ دهید.