تغییر چیدمان منزل کوچک تر از ۸۰ متر با چند تغییر ارزان

مجله سارابارا – شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمانی را صرف تغییر چیدمان منزل تان کرده باشید اما در نهایت آن اتاق به دلتان ننشسته باشد. چنین شرایطی برای بسیاری از ما پیش آمده اما خوشبختانه روش‌هایی وجود دارند که به ما کمک می‌کنند با چند تغییر آسان و صد البته مقرون به صرفه، خانمان را به مراتب جذاب‌تر کنیم. شاید احساس کنید که تغییر چیدمان منزل کوچک سخت باشد اما این یک اشتباه بسیار بزرگ است! با وجود خانه‌های کوچک، لوازمی در اختیار شما قرار می‌گیرد که تا حد ممکن فشرده شده‌اند و کاملا مناسب خانه‌های کوچک‌تر از ۸۰ متر هستند. اول با آشپزخانه شروع می‌کنیم و در ادامه به بررسی چیدمان اتاق نشیمن و حال می‌پردازیم.

تغییر چیدمان آشپزخانه

تغییر چیدمان منزل کوچک باید از آشپزخانه آغاز شود. آشپزخانه‌ای مناسب می‌تواند روی طراحی کل منزل تاثیر بگذارد. اکثر افراد احساس می‌کنند که دکوراسیون آشپزخانه با اندازه آن ارتباط دارد اما این به هیچ وجه درست نیست. در واقع مسائل اصلی در دکوراسیون آشپزخانه شامل سه موضوع به هم ریختگی، کمبود کانتر و در نهایت تاریکی آشپزخانه است.

چندین ایده و راهکار برای آشپزخانه‌ها وجود دارد که با انتخاب درست و هوشمندانه شما می‌توانند با هم ترکیب شوند و چیدمان آشپزخانه تان را به کلی تغییر دهند! در ادامه این ایده‌ها را با شما در میان می‌گذاریم تا بتوانید تصویر حدودی از چیزی که می‌خواهید را داشته باشید.

به هم ریختگی آشپزخانه تمام چیدمان منزل را تغییر می‌دهد

آشپزخانه مرتب با رنگ کلی سفید و بدون به هم ریختگی

به هم ریختگی آشپزخانه معمولا در اثر نداشتن فضای کافی به وجود می آید. مرتب کردن وسایلتان اولین مرحله است اما این کافی نیست. سراغ کابینت‌ها بروید و هر چیزی که استفاده‌ای ندارد را دور بریزید. اگر احساس می‌کنید که لوازم شما همچنان کاربرد دارد، آن را به خیریه‌ای تحویل بدهید. نگه داشتن وسایل که برای مدتی استفاده نشده‌اند، فقط آشپزخانه شما را شلوغ تر می‌کنند! مردد نباشید و هر چیزی که استفاده‌ای ندارد را دور بریزید. با خالی شدن کابینت‌ها می‌توانید وسایل قرار گرفته روی کانتر را به داخل آن‌ها انتقال دهید. حالا می‌توانید فضای خالی به وجود آمده را با استفاده از وسایل ترند و جذاب پر کنید و سادگی و یکدست بودن آشپزخانه را حفظ کنید.

کمبود فضای کانتر

تبدیل سینک ظرفشویی به تخته آشپزخانه چوبی با منظره جنگل
تبدیل سینک ظرفشویی به تخته آشپزخانه

با خالی کردن کابینت‌ها فضای کانتر را افزایش داده‌اید چراکه می‌توانید وسایل روی آن را داخل کابینت‌ها قرار دهید. اما اگر احساس می‌کنید که این کافی نیست، روش‌هایی برای افزایش فضا وجود دارد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش کانتر، تبدیل سینک ظرفشویی به تخته آشپزخانه است. عکس بالا نمونه خوبی از انجام این کار است.

تاریکی آشپزخانه

آشپزخانه با کابینت مشکی و نسبتا تاریک

آشپزخانه‌های تاریک حس کوچک بودن را منتقل می‌کنند. تا جایی که می توانید نور طبیعی را به آشپزخانه خود برسانید. تاثیر نور طبیعی فوق العاده است و یک پنجره بزرگ می‌تواند تمام تغییری که می‌خواهید را ایجاد کند. به هر صورت طراحی منزل‌تان، شما را محدود می‌کند و در بعضی شرایط دسترسی به نور طبیعی غیر ممکن است. در این شرایط می‌توانید با چند تغییر ساده، اوضاع را بهتر کنید.

  • از چراغ‌های LED استفاده کنید. آن‌ها را زیر کابین و کانتر‌ها قرار دهید تا نور مورد نیازتان را تامین کند. دسترسی به این گونه LED ها بسیار آسان است و انواع بسیار زیادی هم دارند.
  • از قرار دادن چراغ‌ها روی کانتر خودداری کنید. این از همان وسایلی است که کانتر شما را شلوغ می‌کند. می‌توانید با هزینه‌ای مقرون به صرفه، چراغ‎های سقفی نصب کنید که تصویر کاملا جدیدی به آشپزخانه می‌دهند و بسیار شیک و جذاب‌اند.
  • چراغ‌های قدیمی و قهوه‌ای را دور بریزید و آن‌ها را با چراغ های پر نور و جدید جایگزین کنید. تاثیر این کار روی چیدمان منزل تان چشم‌گیر است.
  • در بعضی شرایط، اضافه کردن آینه‎های دیواری، آشپزخانه را پر نور‌تر می‌کند.

آشپزخانه شما تاثیر زیادی روی تغییر تمام چیدمان منزل دارد. اما به هیچ وجه تمام ماجرا نیست. قسمت‌های دیگر منزل شما نیازمند چیدمانی شیک و مناسب هستند.

چیدمان اتاق نشیمن و حال

این بخش از تغییر چیدمان منزل کوچک تاثیر قابل توجهی روی ظاهر کلی خانه دارد اما به خاطر حق انتخاب‌های بسیار زیادی که برای این بخش دارید، کار‌ها کمی آسان‌تر و البته ارزان و به صرفه‌تر است. در این متن به سه مبحث نورپردازی، چیدمان وسایل و ترند‌های دکوراسیون منزل پرداخته شده که در تغییر چیدمان اتاق نشیمن و حال شما تاثیرگذار است.

استفاده از نور طبیعی و مصنوعی

نور طبیعی در چیدمان منزل

نور اتاق نشیمن می‌تواند با چند تغییر کوچک هم تغییر کند. از کریستال‌ها و وسایل براق اسفاده کنید. این وسایل علاوه بر اینکه تاثیر بدی ندارند، می‌توانند به نور وارد شده به اتاق نشیمن هم کمک کنند. برای قسمت‌هایی که نور کمی دارند، از آینه استفاده کنید و اگر می‌توانید کمی به آینه زاویه بدهید تا انعکاس آن کمی سقف را مرتفع‌تر نشان دهد. اگر در آشپزخانه مکانی برای آینه تعریف شده، پیشنهاد می‌شود از قرار دادن آینه‌ای دیگر در اتاق نشیمن و حال خودداری کنید.

تغییر چیدمان وسایل اتاق نشیمن

اگر به تازگی وارد منزل کوچک تر از ۸۰ متر خود شده اید یا اگر تازه عروسی هستید که به چیدمان منزل خود اهمیت ویژه ای می دهید، این چند ایده ساده و مقرون به صرفه‌ای که خانه شما را جذاب‌تر می‌کنند را از دست ندهید!

میان دیوار و مبل فاصله ایجاد کنید

تغییر چیدمان منزل کوچک را با فاصله دادن مبل ها از دیوار آغاز کنید. اگر مبلمان شما حدودا یک متر با دیوار فاصله داشته باشند و کنار یکدیگر قرار گرفته باشند، اتاق نشیمن شما بزرگ تر دیده می‌شود. اما حتما حواستان باشد که فضایی برای رفت و آمد وجود داشته باشد و این فضای خالی حتما در نظر گرفته شود.

به هم ریختگی و شلوغ بودن اتاق نشیمن همانند آشپزخانه می‌تواند فضای شما را کوچک‌تر نشان دهد. هر چیزی که به نظر اضافه است را حذف کنید. با وجود برنامه‌هایی مانند دیوار و شیپور، به راحتی می‌توانید وسایلی که نیاز ندارید را بفروشید و اگر خواستید، آن‌ها را با وسایل جدید جایگزین کنید.

از گیاهان و میوه‌های تازه استفاده کنید

دو گلدان سفید با گیاهان سر سبز و چند کتاب

استفاده از گیاهان سر سبز و گل ها به راحتی تصویر منزل شما را تغییر می‌دهند. اگر با نگهداری از آن‌ها مشکلی ندارید، حتما به فکر اضافه کردن چند گل و گیاه باشید؛ می‌توانید آن‌ها را روی دیوار نصب کنید یا با خریداری یک پایه نگهدارنده، تعدادی از آن‌ها را در مکانی واحد قرار دهید تا فضایی تازه ایجاد کنید. یکی از وسایلی که می‌توانند روی کانتر آشپزخانه شما قرار گیرند و کل خانه را تحت تاثیر قرار دهند، ظرف‌های میوه هستند. تعدادی میوه تازه را در ظرفی (ترجیحاََ در بسته) قرار دهید و در قسمتی قرار دهید که کاملا قابل رویت باشد.

از کوسن‌های بیشتری استفاده کنید

مبلمانتان را بدون کوسن تصور کنید، حتما خسته کننده به نظر می‌رسند. یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های تغییر چیدمان منزل کوچک ، اضافه کردن کوسن‌های رنگی است که می‌توانند مبل تان را با دیگر قسمت‌های خانه هماهنگ کنند. اگر به دوختن علاقه‌ مند باشید، کوسن‌ها تبدیل به فرصتی می‌شوند که شما قسمتی از نبوغ و ایده خود را در چیدمان منزل بگنجانید و کمی از هزینه‌های خود بکاهید.

کوسن های دو رنگ روی مبل رنگ روشن در چیدمان منزل

ترند‌های دردسر‌ساز چیدمان منزل را به چالش می‌کشند

در مرحله اول باید توجه کرد که همواره ترند‌های مربوط به چیدمان منزل ، شاید برای مدت کوتاهی جذاب باشند اما به هیچ وجه ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را ندارند. در واقع شما محصولاتی را خریداری می‌کنید که احتمالا تا ۶ ماه دیگر اصلا جذابیتی ندارند و خلاص شدن از دستشان هم کار راحتی نخواهد بود. از طرفی بعضی از ایده‌ها و طرح‌های چیدمان منزل حالا قدیمی یا خسته کننده شده‌اند و باید هر چه سریع‌تر آن‌ها را جایگزین کنید.

اگر فکر می‌کنید که استفاده از چنین طرحی در تغییر چیدمان منزل کوچک تاثیرگذار است، سخت در اشتباهید. با این کار فقط خرج منزلتان را بیشتر می‌کنید و بعد از مدتی با خانه‌ای خسته‌کننده مواجه می‌شوید. به طور مثال احتمالا یکی از بدترین ترند‌های قرن مربوط به طرح‌های چهارخانه است. پر کردن یک اتاق با محصولات شبکه شبکه، به شدت خسته کننده و حتی گیج کننده است.

علاوه بر آن اگر به عنوان نو عروس وارد خانه جدید خود شده‌اید و با دیوار‌هایی همانند دیوار‌های عکس زیر رو به رو شدید، در اولین فرصت به فکر تغییرش باشید. این کار برای تغییر چیدمان منزل کوچک لازم است. علاوه بر آن رنگ کردن منزل می‌تواند تجربه جالبی باشد.

تغییر چیدمان منزل تان به خودتان ربط دارد!

پیشنهادهای مطرح شده در این متن تا حد زیادی به سلیقه شما بر می‌گردند و نبوغ شما در تغییر چیدمان منزل کوچک بی‌تاثیر نیست.

ممکن است در بعضی شرایط استثنا‌هایی وجود داشته باشند که کمی شما را محدود می‌کنند، همانند مبلی که از طرف خانواده پدریتان به شما هدیه داده شده. این وسایل زیبایی منحصر به فردی داشته و برای شما ارزش زیادی دارند. نگهداری از این وسایل هرگز خالی از لطف نیست و فراموش نکنید که بعضی از این لوازم در طول زمان ارزش‌مند‌تر هم می‌شوند.

منابع: quorathelilypadcottagedecoretoowikihowfreshome