با ترند های پاییز ۲۰۱۹ بیشتر آشنا شوید

مجله سارابارا – بازگشت ترندها در دنیای مد اتفاق تازه‌ای نیست و بارها شاهد این تکرار در دوره‌های مختلف بوده‌ایم. در پاییز ۲۰۱۹ طراحان از مدهای دهه‌ی ۷۰، ۸۰ و همینطور دهه‌ی ۹۰ در طراحی مجموعه‌ی جدیدشان بهره گرفتند؛ آنها به نوعی در هفته‌های مد اخیر که آخرین ران‌وی‌های دهه‌ی ۲۰۱۰ به حساب می‌آمدند سعی در به تصویر کشیدن زن قدرتمند دهه‌ی آینده را داشتند و به همین جهت شاهد لوک‌های مصمم و به دور از جنسیت زدگی هستیم.

کت، شلوار و پدهای سرشانه

این ترند که از بهار و تابستان گذشته همراه ماست اینبار با اندکی تغییر ما را در فصل پاییز همراهی میکند. کت‌هایی با شانه‌های پهن و زاویه دار، قد کت و آستین بلند، کمرهای باریک و برش‌دار در همراهی با شلوارهای فاق‌بلند و اورسایز همرنگ با کت در جنس‌های فاستونی و یا براق از برندهایی مثل ولنتینو بلنسیاگا، مک‌کویین و دیگر برندها جزو ترندهای شاخص این فصل هستند.

کت و شلوار قزمز رنگ ترند پاییز 2019
کت، شلوار و پدهای سرشانه

شنل

شنل یکی از ایتم‌های پرتکرار ران‌وی های اخیر محسوب میشود و تنوع بالایی در طرح و رنگ آنها به چشم میخورد. برند شنل از پارچه‌های پشمی و فاستونی در طرح‌های چهارخانه، پیچازی و تک رنگ در کالکشن پاییزه‌ی خود استفاده کرد. در ادامه مارک جیکوبز پترن‌های پلنگی و سلین برش‌های ساده را در طراحی شنل‌ها ارائه دادند

شنل خردلی چکمه زرشکی شلوار جین کت واک کت و شلوار قزمز رنگ ترند پاییز 2019
شنل

چرم

چرم جزو آن دسته از آیتم‌هاست که از فصول سرد سال جدایی ناپذیر است! لباسهای چرم چه مصنوعی و چه طبیعی در رنگهای قهوه‌ای، شتری و سفید در انواع مات و براق به چشم میخورند. نکته‌ی قابل توجه در رابطه با استایل‌های چرم پاییز ۲۰۱۹ استفاده از دو آیتم چرم در رنگهای متفاوت و حتی همرنگ در کنار یکدیگر است، برای مثال پس از سالها مجددا شاهد کت و شلوارهای تمام چرم در رنگهای شارپ و براق هستیم.

استایل چرم قرمز کت واک شنل خردلی چکمه زرشکی شلوار جین کت واک کت و شلوار قزمز رنگ ترند پاییز 2019
چرم

ساتین

پارچه‌های ساتین که برای ما یادآور مد و استایل دهه‌ی ۹۰ میلادی‌ست اینبار به دست طراح برند ورساچه با اعمال اندکی تغییرات، در شیدهای نئون به اضافه‌ی کمی کنتراست در حاشیه‌ی لباس‌ها آپدیت و ارائه شده‌ است. همچنین برندهایی مثل آف‌وایت و کریستوفر کن در کالکشن جدید خود سعی داشتند ساتین را از حالت فرمال خود خارج کرده و به استایل روزانه و قابل استفاده نزدیک کنند.

شلوار خاکستری پالتو خز یاسی رنگ استایل چرم قرمز کت واک شنل خردلی چکمه زرشکی شلوار جین کت واک کت و شلوار قزمز رنگ ترند پاییز 2019
ساتین

پر و خز

خلاف روال هرسال طراحان تاچ ملایمی از پر را جایگزین پالتوها و کت‌های سنگین کردند و تکسچر سبکتری را ارائه دادند. ولنتینو با ظرافت هرچه تمام‌تر از پر برای تزئین حاشیه‌ی کارها بهره گرفته است. برند proenza پرهای بلند را پشت کارهایش ضمیمه کرد و پرادا از این متریال برای جلوه بخشی آستین کت‌ها و پاچه‌ی شلوارهای جین کمک گرفته است.

کت های زرد و آبی خز و پر شلوار خاکستری پالتو خز یاسی رنگ استایل چرم قرمز کت واک شنل خردلی چکمه زرشکی شلوار جین کت واک کت و شلوار قزمز رنگ ترند پاییز 2019
پر و خز

پنبه دوزی (کیف و کفش)

اگر طرفدار برند Bottega veneta باشید حتما کیف‌های بالشتکی و کفش‌های مربعی شکل و پنبه دوزی شده‌اش در ران‌وی های پاییز ۲۰۱۹ و در صفحه‌ی بلاگرهای مشهور توجه‌تان را به خود جلب کرده است. در بخش کفش و کیف امسال کیف‌های بسیار بزرگ، کیسه‌ای شکل، زاویه‌دار، همچنین کیف‌های خیلی کوچک را میبینیم که اکثرا روکشی از چرم مصنوعی (گاهی کروکدیل و پوست مار) دارند.

کیف های بالشتکی و پنبه دوزی شده کت های زرد و آبی خز و پر شلوار خاکستری پالتو خز یاسی رنگ استایل چرم قرمز کت واک شنل خردلی چکمه زرشکی شلوار جین کت واک کت و شلوار قزمز رنگ ترند پاییز 2019
پنبه دوزی کیف و کفش

بوت‌های کبوی و مربعی

در پاییز ۲۰۱۹ بوت‌های کبوی با پاشنه‌های خمیده و نوک‌تیز پاشنه‌های چوبی، کائوچویی و نوک مربعی شکل در کنار چکمه‌های دهه‌ی ۷۰ (بالای زانو) که عموما در رنگهای بلوطی، خرمایی سوخته، نود و چرم‌های مصنوعی پوست‌مار و سوسمار طراحی شده‌اند به چشم میخورد. در ادامه بوت‌های combat (مبارزه) با لوک‌ زمخت از مک‌کویین و پرادا را میبینیم که با کیف‌های کوچک تزئین شده‌اند. همچنین پرینت نقوش حیوانی خصوصا گورخر در کالکشن مایکل کورس و دیگر برندها حضور دارد.

بوت‌های قرمز رنگ کبوی و مربعی شکل پاییز 2019
بوت‌های کبوی و مربعی