با ۸ مورد از بهترین اسکراب‌های خانگی آشنا شوید

مجله سارابارا – یکی از مهم‌ترین راهکارها در راستای جذب بهتر و بیشتر سرم ها و کرمهای تقویت کننده پوست، استفاده از اسکراب خانگی و لایه برداری آن با توجه به ویژگی‌ها و نوع هر پوستی است. لایه برداری تقریباً هفته‌ای دوبار توصیه می‌شود که باعث برداشتن سلولهای مرده شده و تغذیه بهتر پوست را ممکن می‌کند.

در ادامه به معرفی چند اسکراب و یا لایه بردار خانگی می‌پردازیم که بهتر است با توجه به نوع پوستی که دارید از بین آنها بهترین گزینه را برای مصرف انتخاب کنید.

۱. اسکراب شکر و یا نمک

اسکراب شکر و یا نمک
اسکراب شکر و یا نمک

پایه اکثر لایه بردارهای بدن شکر و یا نمک است! شما می‌توانید به راحتی چند قاشق از روغن محبوب خود را (برای مثال روغن جوجوبا، نارگیل، بادام تلخ و…)  با توجه به نوع پوستتان با کمی نمک و یا شکر مخلوط کنید برای آبرسانی
می‌توانید کمی عسل هم به این ترکیب اضافه کنید.

۲. اسکراب شکر و عسل

اسکراب شکر و عسل
اسکراب شکر و عسل

مقداری عسل را حرارت دهید تا روان شود سپس مقداری از روغن مورد علاقه تان را )ترجیحا نارگیل( با مقداری شکر قهوهای در یک بطری ترکیب کنید پس از خیس کردن کل بدن اسکراب را روی سطح پوست بریزید و ماساژ بدهید.

۳. اسکراب خانگی نمک دریا و نعنا

اسکراب خانگی نمک دریا و نعنا
اسکراب خانگی نمک دریا و نعنا

نصف پیمانه نمک دریا بردارید و با یک چهارم روغن نارگیل آب شده ترکیب کنید. پنج تا ده برگ نعنا را در مخلوط کن به همراه آب یک لیموی تازه ترکیب کنید و این دو را به هم اضافه کنید بر روی پوست مرطوب قرار دهید و پس از چند دقیقه با آب گرم بشویید.

۴. اسکراب خانگی شکلات (صورت)

اسکراب شکلات (صورت)
اسکراب شکلات (صورت)


یک چهارم پیمانه شکر قهوه‌ای، یک هشتم روغن زیتون، یک قاشق پودر شکلات و یک چهارم قاشق وانیل را با یکدیگر ترکیب کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید
پس از ماساژ دادن با آب گرم بشویید.

۵. اسکراب خانگی لیمو و شکر (صورت)

اسکراب شکلات (صورت)
اسکراب لیمو و شکر

یک قاشق روغن زیتون، یک قاشق عسل طبیعی، آب نصف یک لیمو و نصف فنجان شکر را ترکیب کنید و به مدت یک دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.

۶. اسکراب خانگی شکر و موز

اسکراب خانگی شکر و موز
اسکراب خانگی شکر و موز

یک عدد موز متوسط را با یک قاشق شکر و یک چهارم قاشق چای خوری وانیل خالص و به مقدار لازم روغن بدن ترکیب کنید و پس از مرطوب کردن پوست بدن استتاده کنید. اگر میخواهید برای صورت نیز استتاده شود بهتر است میزان شکر را کم کنید و پس از ۵ تا ده دقیقه با آب گرم بشویید.

۷. اسکراب خانگی وانیل، نارگیل و شکر

اسکراب خانگی وانیل، نارگیل و شکر
اسکراب خانگی وانیل، نارگیل و شکر

یک دوم فنجان روغن نارگیل،یک دوم فنجان شکر قهوهای و یک دوم قاشق چایخوری وانیل را ترکیب کنید .در حین حمام بر روی پوست خیس قرار دهید و بعد از ماساژ دادن با آب گرم بشویید

۸. اسکراب خانگی میوه و نمک یا شکر

میوه و نمک یا شکر
میوه و نمک یا شکر

یک دوم فنجان نمک دریا و یا شکر قهوهای، یک دوم فنجان روغن (جوجوبا،بادام، زیتون و…) را به همراه یک قاشق چای خوری آب ( لیمو،پرتغال،گریپتروت و…) ترکیب کنید و پس از استتاده در حمام با آب گرم بشویید.

منبع: byrdie