با هانس نیلسون لانگست آشنا شوید

مجله سارابارا – بلندترین ریش ثبت شده دنیا متعلق به هانس نیلسون لانگست ملقب به پادشاه ریش است. طول ریش‌های این مرد نوروژی ۵۳۶ سانتی متر بوده است، هر چند نوادگانش اصرار دارند که ریش‌های وی ۳۰ ساتی متر بیشتر از عدد ثبت شده است.

هانس نیلسون لانگست دارنده رکورد بلند ترین ریش دنیا
هانس نیلسون لانگست – برگرفته از مجله هینت مگ

زندگی هانس چگونه بود؟

هانس در ۱۹ سالگی و در یک مسابقه محلی برای بلندترین ریش بود که شروع به بلند کردن محاسنش کرد و در همان دوره بود که فکر رکورد زدن برای بلندترین ریش دنیا به سرش زد. وی از نوروژ به آمریکا مهاجرت کرد و کشاورزی را به عنوان کارش برگزید اما دیری نپایید که کشاورزی را کنار گذاشت و به سیرک پیوست ولی سرگرم کردن افراد ساده لوحی که به سیرک می‌آمدند، خیلی زود او را خسته کرد.

این مرد آمریکایی – نوروژی، در بازه‌ای از زندگی‌اش تصمیم به کوتاه کردن ریشش گرفت اما در اواسط کار منصرف شد، به همین دلیل است که قسمتی از ریشش کوتاه‌تر از بقیه است.

استفاده از بلند ترین ریش دنیا به عنوان طناب
طناب بازی با ریش هانس – برگرفته از مجله هینت مگ

بلند ترین ریش دنیا حاوی اطلاعات جالبی است

ریش می‌تواند مجموعه‌ای از اطلاعات را در اختیار ما بگذارد، مثلاً در این مورد می‌توان به ریش‌های قهوه‌ای که بیان گر سال‌های جوانی اوست اشاره کرد که کم کم رنگ می‌بازند و به سمت پیری می‌روند. جالب است بدانید که ریش انسان نهایتاً بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتی متر رشد خواهد کرد و پس از آن می‌میرد و از بدن جدا می‌شود؛ لانگست برای حل این مشکل، موهای مرده را به هم می‌تنید تا طول ریشش افزایش یابد.

بلند ترین ریش دنیا
بلند ترین ریش دنیا – برگرفته از مجله هینت مگ

در نهایت ریش هایش، لانگست را به کشتن دادند!

در نهایت همین ریش بود که هانس لانگست را به کشتن داد؛ او در سال ۱۹۲۷ به طور اتفاقی قدم روی ریشش گذاشت و زمین خورد که در نتیجه آن گردنش شکست. او در وصیتش از از نوادگانش خواست تا قبل از قرار گرفتن در خوابگاه ابدیش، ریشش را برای تحقیق و بررسی جدا کنند. فرزندش به وصیت او عمل کرد و از ریش پدر محافظت کرد هر چند این ریش ده‌ها سال در یک جعبه قرار گرفته بود و تقریباً فراموش شده بود تا اینکه یکی از اقوام لانگست ها، آن را به یک مرکز تحقیق و پژوهش اهدا کرد.   

منبع: guinnessworldrecordshintmag