آشنایی با انواع کت مردانه به همراه راه و روش ست کردن آنها

مجله سارابارا – بعد از پایان فصل پاییز و زمستان، ژاکت‌ها و هودی‌های داخل کمدهای ما، جای خود را به انواع مختلف کت‌ها می‌دهند. آقایان هم از این قاعده مستثنا نیستند و با تغییر هر فصل، از انواع کت مردانه مناسب همان فصل استفاده می‎کنند. کت‌های مردانه، سبک‎های مختلفی هم دارند، برای مثال‌؛ کت‌های رسمی، کت‌های راحت، کت‎های شیک و… برخی از آقایان دوست دارند برای هر موقعیتی، یک کت بپوشند، برخی دیگر هم تمایل دارند در شرایط مختلف، کت‎های متفاوتی بپوشند. زمانی که می‌خواهید یک کت مردانه بخرید، ممکن است به خاطر انواع کت مردانه موجود در بازار کمی گیج شوید. در این مطلب قصد داریم با بررسی انواع مدل‌های کت مردانه، انتخاب را برای شما راحت کنیم.

انواع کت مردانه

برای انتخاب یک کت مناسب از میان انواع مختلف کت‌های مردانه، کافی است برخی از ویژگی‌های موردنظر خود، مانند ظاهر، پارچه، رنگ و مدل کت را به خاطر بسپرید. هنگام خرید انواع کت مردانه، اولین چیزی که باید در خاطر داشته باشید، کیفیت کت است. کتی که خریداری می‌کنید، از هر سبک و رنگی که باشد، باید از مواد اولیه بادوام، متنوع و متناسب با محیط زندگی شما ساخته‌شده باشد. در ادامه می‌توانید با برخی از مدل‌های محبوب کت مردانه آشنا شوید.

کت

یکی از انواع کت مردانه، همین کت‌های ساده و کلاسیک هستند. کت‌ها، قدیمی‌ترین شکل لباس‌‌های رسمی هستند. می‌توانیم کت‌ها را با دکمه، زیپ، قلاب یا چسب ببندیم. برخی از ویژگی‌های ظاهری، که در اکثر کت‌ها دیده می‌شود، یقه‌های مختلف آن‌ها است. همچنین، اغلب از این نوع کت‌ها، در فصل‌های پاییز و زمستان استفاده می‌شود.

بلیزر

بلیزر شبیه به یک لباس رسمی به‌ نظر می‎رسد، ولی معمولاً از بلیزر در موقعیت‌های راحت و غیررسمی استفاده می‎شود. بلیزر با کت‌های اسپرتی که در موقعیت‌های رسمی مورداستفاده قرار می‌گیرند، متفاوت است و به‌جای پارچه‌های رنگارنگ، معمولاً از پارچه‌هایی که بافت متراکمی دارند، تهیه می‌شود. طراحی و سبک خاص بلیزر، ویژگی‌های فردی شخصی که آن را پوشیده است، منعکس می‌کند. این مدل از انواع کت مردانه را می‌توانید با هر لباسی بپوشید. برای مثال، می‌توان آن را با پیراهن و کراوات، یا بدون کراوات پوشید. همچنین، می‌توانید همراه با بلیزر شلوار جین و یا شلوار رسمی بپوشید. بلیزرهای سبک انگلیسی، معمولاً یقه دار هستند و سه دکمه دارند، ولی بلیزرهای آمریکایی، اغلب دو دکمه دارند.

تاکسیدو

تاکسیدو، یکی از انواع کت مردانه است، که اغلب در مراسم‌های رسمی، مانند قرارهای شام رسمی، مراسم رقص، رویدادهای خاص اجتماعی، مراسم عروسی یا نامزدی و… از آن استفاده می‌شود. تاکسیدوها با چندین مدل الگو و طرح مختلف در بازار ارائه می‌شوند. زمانی که قصد دارید در یک مراسم رسمی شرکت کنید، مطمئن باشید هیچ لباس دیگری نمی‌تواند بهتر از تاکسیدو باشد. معمولاً کت‌وشلوارهای تاکسیدو محبوب‌تر هستند، زیرا باعث می‌شوند فردی که تاکسیدو پوشیده است، به طرز شگفت‌انگیزی باشکوه و مردانه به نظر برسد.

پالتو یک ردیف دکمه

پالتو یک ردیف دکمه، یکی از ساده‌ترین انواع کت مردانه است که در تن همه‌ی آقایان، با هر هیکل و قدی که داشته باشند، خوب به نظر می‎رسد. بلندی این پالتوها، اغلب تا بالای زانو می‎رسد. اکثر این پالتوها از پارچه‌های پشمی ضخیم، مانند ملتون تهیه می‌شوند، ولی اگر بخواهید می‌توانید از پارچه‌های سبک‎تری مانند ترمه یا پشم گوسفند استفاده کنید. این پارچه‌های سبک‎تر، نه‌تنها راحت‌تر هستند، بلکه می‌توانند خیلی هم شیک باشند. اگر شانه‌های باریکی دارید، بهتر است پالتوهایی با یقه‌ی باریک‌تر بپوشید.

پالتو دو ردیف دکمه

این مدل از انواع کت مردانه، یکی از رسمی‌ترین طرح‌های موجود برای آقایان است. پالتوهای دو ردیف دکمه، برای افراد قدبلند مناسب هستند و معمولاً به آقایانی که قد کوتاه‌تری دارند، توصیه می‌شود از این مدل پالتوها استفاده نکنند، زیرا پوشیدن پالتو دو ردیف دکمه، باعث می‌‌شود کوتاه‌تر به نظر برسند. برای حل این موضوع، می‌توانید پالتوهایی بپوشید که نیمه‌ی بالایی بدن شما را به شکل متعادل‌تری نشان دهند و بدن شما در آن پالتوها حالتی V شکل پیدا کند. این پالتوها همراه با یک کراوات ابریشمی، فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

کت بارانی

کت‌های بارانی، بسیار سبک هستند و به همین دلیل هم برای استفاده در فصل پاییز مناسب هستند. کت بارانی، یک مدل سنتی است که در سال ۱۹۰۱ و برای وزیر جنگ انگلستان طراحی شد. این کت قرار بود چیزی میان بارانی و کت نظامی باشد. مدل این کت‌ها، به‌مرورزمان تکامل یافت و بعد از سال ها، این مدل از انواع کت مردانه، هنوز هم در بین آقایان محبوب است. معمولاً این کت‌های بارانی، به رنگ بژ هستند.

کاپشن پفی

کاپشن‌های پفی، یکی از محبوب‌ترین انواع کت مردانه برای فصل زمستان هستند. محبوبیت کاپشن‌های پفی، صرفاً به این دلیل است که این کاپشن‌ها، می‌توانند در هر شرایط آب و هوایی و در هر دمایی در زمستان، راحتی شما را فراهم کنند. نام این کاپشن‌ها، به خاطر وجود مواد عایقی است که در پارچه‌ی کتان آن‌ها وجود دارد. این مواد، شما را کاملاً گرم نگه می‌دارند.

پالتو پارکا

پالتوی پارکا، یک کت کلاه‌دار است که با خز مصنوعی ترکیب‌شده است. به‌صورت سنتی، این مدل از انواع کت مردانه، از چرم کاریبو تهیه می‌شدند، ولی در حال حاضر، این پالتوها با مواد مصنوعی هم تهیه می‌شوند. حتی در قطب شمال هم از این پالتوها برای گرم شدن استفاده می‌کنند. برای اینکه پالتوی پارکا ساختار خود را حفظ کند، می‌توانید به آن روغن ماهی تازه بزنید.

کت بلند

کت‌های بلند، به خاطر زیبایی و گرم بودنشان، طرفداران زیادی پیداکرده‌اند. حتی اگر قد کوتاهی دارید هم می‌توانید از این مدل از انواع کت مردانه استفاده کنید؛ فقط کت‌ها نباید خیلی بلند باشند، در غیر این صورت، کوتاهی قد شما بیشتر نمایان خواهد شد. این کت‌های بلند، استایل شما را خیلی بهتر نشان می‌دهند و ازآنجایی‌که گشاد هستند، شبیه به لباس‌های مجالس رسمی به نظر می‌رسند. بهتر است کت‌های بلند را با شلوارهای پهن نپوشید.

پالتو خزدار

آخرین ‌مدل از انواع کت مردانه که در این مطلب معرفی می‌کنیم، پالتوهای خزدار هستند. علاوه بر اینکه لباس‌های خزدار، یکی از لباس‌های زمستانی محبوب برای خانم‌ها محسوب می‌شوند، آقایان هم می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان لباس رسمی استفاده کنند. کت‌های خزی که از چرم مصنوعی ساخته می‌شوند، در زمستان‌های خیلی سرد، شما را گرم نگه می‌دارند. افرادی که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند هم از این کت‌های خزدار زیاد استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

انواع کت مردانه، تنها به همین ده مدل محدود نمی‌شود. هر یک از مدل‌های کت‌های مردانه، برای موقعیت‌های خاصی طراحی می‌شوند و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. اگر طرفدار تنوع در پوشش هستید، می‌توانید برای هر یک از موقعیت‌‌های رسمی و غیررسمی که در آن‌ها شرکت می‌کنید، یک کت مردانه متفاوت بپوشید. امیدواریم این مطلب به شما در انتخاب کت مردانه موردنظرتان کمک کند.

منبع: Fitcoat