به چه دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است؟

مجله سارابارا – همه‌ی ما اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل تابستان به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی را به خوبی میدانیم؛ اما نکته‌ای که در این رابطه باید به آن توجه کنیم ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب نه تنها در تابستان بلکه در تمامی روزهای سال است. از این جهت که استفاده از ضد آفتاب یک اقدام درمانی است و به منظور پیشگیری از آسیب انجام می‌شود سعی کنید همه روزه و بدون توجه به تن رنگی پوستتان از آن استفاده کنید.

صورت زن و استفاده از کرم ضد آفتاب

محافظت از پوست در مقابل تابش خورشید به مصر باستان برمیگردد؛ جایی که مصریان از عصاره‌ی سبوس برنج و گل یاس در راستای محافظت از پوست خود بهره میبردند. جالب است بدانید اولین ضد آفتاب ها به شکل امروزی، توسط شیمیدان ها در سال ۱۹۳۶ اختراع و تولید شد؛ و از آن زمان تا کنون شاهد رشد و پیشرفت این محصول بوده‌ایم. اکثر ضد آفتاب هایی که امروزه تولید و استفاده میشوند ضد آب بوده و به صورت خالص و یا به شکل ضعیف‌تر در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی مثل پرایمرها، کرم پودر و سرم‌ها به مصرف میرسند.

چرا حتی در روزهای ابری باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

شاید عجیب به نظر برسد اما باید بدانید که حتی در روزهای ابری ۸۰ درصد از پرتو های خورشید از بین توده های ابر میگذرند! بنابراین اگر فکر میکنید استفاده از ضد آفتاب در این روزها که هوا کمی گرفته به نظر میرسد ضروری نیست، بهتر است در این باره تجدید نظر کنید. استفاده از ضد آفتاب یک عادت سودمند برای مراقبت از پوست شماست که در تمامی روزهای سال حتی فصل زمستان نیز باید رعایت شود. چرا که سفیدی برف میتواند باعث انعکاس چند درصدی پرتوهای فرابنفش (uv) شود و خطر قرار گرفتن در معرض آسیب را افزایش دهد.

نکته‌ی دیگری که بهتر است در نظر داشته باشید رابطه‌ی مستقیم شدت اشعه‌ی ماورا بنفش با ارتفاع از سطح دریاست؛ هرچه در ارتفاع ما از سطح دریا بیشتر شود میزان و شدت تاثیرگذاری اشعه‌ی یو وی بیشتر خواهد شد! پس در تعطیلات و تفریحات زمستانی کرم ضد افتاب را فراموش نکنید.

سبد حصیری و استفاده از کرم ضد آفتاب تیوپی

اشعه‌ی ماوراء بنفش

اولین دلیل برای استفاده از کرم ضد آفتاب حفاظت از پوست در مقابل اشعه‌ی ماورا بنفش است. نقصان لایه‌ی ازن باعث افزایش ریسک و خطر آسیب پذیری در مقابل اشعه‌ی آسیب زننده‌ی UV است. نقش ضد آفتاب مسدود کردن راه نفوذ این پرتو ها به پوست و کاهش چشمگیر احتمال آفتاب سوختگیست. به این ترتیب بهتر است کرم ضد آفتاب مناسب با نوع پوستتان را با کمک پزشک و یا کارشناسان مسئول در داروخانه ها خریداری و به صورت روزانه استفاده کنید. در صورتی که به صورت مستقل از ضد آفتاب استفاده نمیکنید به دنبال محصولات آرایش و یا مراقبتی باشید که دارای SPF (ضدآفتاب) بالای ۱۵ باشند.

استفاده از کرم ضد آفتاب و اسپری نارنجی رنگ کنار عینک دودی

سرطان پوست و استفاده از کرم ضد آفتاب

سرطان پوست امروزه یکی از شایع ترین سرطان ها ست. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا (CDC) در سال ۲۰۱۳ تعداد ۷۱ هزار و ۹۴۳ نفر مبتلا به ملانوی پوستی بودند که ۹ هزار و ۳۹۴ مورد از این موارد کشنده بودند. و شما تنها با استفاده ی روزانه از ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان را به نصف کاهش میدهید.

استفاده از کرم ضد آفتاب روی پوست صورت زن جوان

پیری زودرس و تغییر رنگ پوست

آسیب دیدگی پوست در اثر برخورد اشعه‌ی UV با آن، خود را به شکل پیری زودرس و یا لکه‌های ضخیم با بافت چرمی نشان میدهد و نهایتا در اثر تجزیه‌ی کلاژن‌ها و کاهش روند تولید آن در پوست منجر به ایجاد خطوط، افتادگی و چروک میشود. و در نهایت ضد آفتاب یکی از تاثیرگذارترین عوامل در راستای داشتن پوستی صاف، نرم و یکدست است که از ایجاد لک، تغییر رنگ پوست و چروک جلوگیری میکند.

استفاده از کرم ضد آفتاب تیوپی صورتی رنگ

ehe.health