چطور یک لباس نیم‌تنه مناسب انتخاب کنیم؟

مجله سارابارا – جالب است بدانید تاریخ ورود نیم‌تنه‌ها و یا در واقع تیشرت‌هایی با قد کوتاه به دنیای مد، به دوران جنگ جهانی دوم ( ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۵) زمانی که دنیا با بحران پارچه مواجه بوده است برمیگردد! و به این ترتیب اولین نیم‌تنه‌‍‌ها منحصرا به عنوان لباس ساحل و شنا در طی جنگ جهانی مورد استفاده قرار گرفت. در این مطلب قصد داریم به نحوه انتخاب لباس نیم تنه مناسب بپردازیم و در ادامه چند استایل پیشنهادی را بررسی کنیم.

نیم‌تنه و دامن

برای داشتن استایل نیمه رسمی میتوانید یک تاپ نیم‌تنه یقه گرد با پترن‌های گیاهی، حیوانی و ..را با یک دامن مشکی همراه کنید. یقه‌ی گرد و نسبتا باز تاپ به شما این امکان را میدهد تا از یک گردنبند خاص برای جلوه بخشی بیشتر استایل استفاده کنید. سعی کنید دامن‌ را ساده و تک رنگ نگه دارید تا طرح نیم‌تنه در مرکز توجه باشد! فراموش نکنید از دامن‌هایی با قد بلند برای مراسم رسمی و از دامن‌های میدی برای قرارهای دوستانه استفاده کنید.

لباس نیم تنه طرحدار و دامن مشکی همراه گردنبند
نیم‌تنه و دامن

نیم‌تنه و شلوارک

اگر قصد رفتن به یک میهمانی عصرانه را دارید بهتر است از نیم‌تنه‌ای مدل‌دار در کنار یک شلوارک رنگی درخشان، برای مثال قرمز استفاده کنید. در راستای نقش پررنگی که کفش‌ها در استایل ایفا میکند؛ سندل‌های بندی و یا حصیری میتوانند بهترین انتخاب باشند. برای تکمیل این ست میتوانید از یک جفت گوشواره میخی با نگین‌های کوچک کمک بگیرید.

لباس نیم تنه و شلوارک قرمز همراه گوشواره
نیم‌تنه و شلوارک

نیم‌تنه و کت

اگر به دنبال یک استایل کژوال و در عین حال زیبا هستید ترکیب کراپ‌تاپ همراه با کت یا ژاکت‌ها را امتحان کنید. از نیم‌تنه‌ای استفاده کنید که قد نسبتا بلندی داشته باشد؛ متناسب با آن بهتر است شلوارهای فاق بلند را کنار بگذارید و شلوارهایی با فاق کوتاه‌تر را در اولویت قرار دهید. با اضافه کردن یک کت ذغالی رنگ از جنس دنیم و یک آیتم طرحدار در قالب کیف یا کفش میتوانید استایل را جلوه زیباتری ببخشید. در ادامه میتوانید از اکسسوری‌هایی مثل چوگر و یا گردنبندهای ساده کمک بگیرید.

لباس نیم تنه و کت همراه کفش‌های طرحدار
نیم‌تنه و کت

انواع نیم‌تنه

نیم‌تنه‌ها از نظر سایز، قد و رنگ‌ انواع مختلفی را در برمیگیرند؛ و انتخاب صحیح لباس نیم‌ تنه بر اساس فرم اندام شخص یکی از اصلی‌ترین مراحل است.

قد لباس نیم‌تنه

برخی نیم تنه‌ها بالای خط کمر قرار میگیرند و بعضی دیگر تا اواسط شکم و گاهی پایین‌تر از ناف را پوشش میدهند! اگر کمر باریک نقطه قوت اندام شما ست نیم تنه‌های کوتاه میتواند برایتان بهترین گزینه باشد؛ و اگر قصد دارید توجه را از شکم و کمر بردارید میتوانید از نیم تنه‌هایی با قد بلند‌تر استفاده کنید.

قد لباسه نیم تنه در دو شخص متفاوت
قد نیم‌تنه

سایز لباس نیم‌تنه

بهتر است نیم تنه های فیت و یا تنگ را با شلوار و یا دامن‌های آزاد همراه کنیم و متقابلا برای همراه کردن یک آیتم مناسب با نیم تنه های گشاد سراغ شلوارک، شلوار و دامن‌های فیت برویم.

سایز لباس نیم‌تنه برای افراد مختلف
سایز لباس نیم‌تنه

نیم‌تنه و اضافه وزن

اگر تا به امروز با وجود علاقه‌تان به لباس نیم تنه ، تنها به دلیل وزن بالایی که دارید از پوشیدن آن صرف نظر کرده‌اید همین حالا تغییر رویه بدهید! اگر وزن بالایی دارید میتوانید از نیم تنه های بلند، تیره با سایز متناسب استفاده کنید و لذت ببرید.

نیم‌تنه برای افراد با وزن بالا
نیم‌تنه و اضافه وزن

منبع: selectspecs.com – wikihow.com