چگونه ست پاییزی جذابمان را بسازیم؟

مجله سارابارا – با فرا رسیدن پاییز، این شرایط مهیا می‌شود که بتوانید ست پاییزی مورد علاقه‌تان را بسازید؛ جدا از این که هوا سرد یا گرم باشد. شرایط پاییز به صورتی است که به شما اجازه می‌دهد با شرایط آب و هوایی هماهنگ شوید و لباس‌های نازک و ضخیم خود را با هم ترکیب کنید و ست‌هایی را که دوست دارید بپوشید.

کت، سویشرت و هودی مهم ترین قسمت ست پاییزی هستند

رایان رینولدز و ساموئل جکسون در فیلم محافظ مزدور. ست پاییزی سویشرت و کت

کت یا سویشرت بخش عمده‌ای از ست پاییزی شماست و خیلی بیشتر از لباس‌های دیگر به چشم می‌آید. از طرفی هم این دسته از لباس‌ها معمولاً هزینه زیادی دارند، پس باید به گونه‌ای انتخاب شوند که با اکثر لباس‌هایتان ست شوند و البته شیک و زیبا هم به نظر برسند. در نظر داشته باشید که گرم بودن لباس در این فصل اهمیت زیادی ندارد و هنگام خرید، شیک بودن و ست شدنش با لباس‌های دیگرتان را در اولویت قرار دهید چون در صورت سرد شدن هوا می‌توانید از چند لایه لباس استفاده کنید و لایه‌های زیرین لباس اصلاً به چشم نمی‌آیند.

کت

اگر می‌خواهید استایلی رسمی داشته باشید، کت تنها گزینه است. کت‌ها اکثراً رنگی تیره دارند و باید به گونه‌ای انتخاب شوند که توانایی ست شدن با بقیه لباس‌ها را داشته باشند. برای پوشیدن کت باید موارد زیادی را در نظر بگیرید از این جمله می‌توان به اندازه کت اشاره کرد. اگر از کتی بلند استفاده می‌کنید، دکمه‌های آن را نبندید و زیر آن هم از لباس‌های نازک استفاده کنید.

اگر کت شما فقط بالاتنه شما را پوشش بدهد، حق انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت چرا که در این حالت می‌توانید از لباس‌های متفاوت‌تری استفاده کنید، چه ضخیم یا نازک و چه طرح‌دار یا ساده.

اگر از کتی ساده استفاده می‌کنید، بهتر است برای زیر کت از رنگی نزدیک به خود کت استفاده کنید و یا از طرح‌های راه راه یا چهارخانه استفاده کنید. اما این سبک توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمی‌تواند حس خاص بودن را ایجاد کند. اگر می‌خواهید متفاوت باشید، می‌توانید کتی طرح‌دار بپوشید و از لباسی ساده برای زیر آن استفاده کنید تا با این تغییر، خاص بودن را به ست پاییزی‌تان اضافه کنید.

سویشرت

سویشرت معمولاً در پاییز مورد استفاده قرار می‌گیرد و حالتی جوان پسند دارد. این دسته از لباس‌ها بیشتر مناسب ورزش و رفت و آمدهای روزانه است و می‌تواند با اکثر لباس‌های کمدتان ست شود اما این به معنی شیک بودن نیست، سویشرت‌ها نمی‌توانند در استایل شما تفاوتی ایجاد کنند و بیشتر مناسب اوقاتی هستند که نمی‌خواهید روی ست کردن لباس‌هایتان وقت بگذارید. سویشرت‌ها را می‌توانید با شلوارهای ورزشی یا جین بپوشید.

هودی

هودی طرح سنتی مردانه روی شلوار جین
هودی طرح سنتی مردانه روی شلوار جین
هودی طرح سنتی زنانه روی شلوار جین
هودی طرح سنتی زنانه

هودی برای خانم‌ها حالتی تامبویی و برای مرد‌ها هم استایلی خاص و منحصر به فرد به همراه دارد. هودی‌ها تمام بالاتنه شما را می‌پوشانند به همین دلیل می توانید تقریبا هر لباسی را زیر آن بپوشید تا از سرما دور بمانید. ولی برای شلوار انتخاب‌های زیادی ندارید و هودی را در اکثر مواقع باید با جین پوشید. ست کردن هودی با کفش‌ها هم می تواند ظاهری شیک به استایل شما بدهد.  

شلوار تیره یا جین را در ست پاییزی‌تان بگنجانید

در نظر داشته باشید که شما در بالاتنه قدرت مانور بیشتری دارید و البته برای این که بالا تنه شما به بهترین حالت ممکن دیده شود، از شلوار های تیره استفاده کنید تا کمتر جلب توجه کنند. اجازه دهید کفش ها و بالاتنه شما حرف‌ها را بزند. نگران جین پوشیدن هم نباشید! چرا که جین به طرز بسیار شیکی با پوتین ست می شود و حالتی سر زنده و جذاب ایجاد می کند. اگر تصمیم به استفاده از جین دارید، به یاد داشته باشید که یک جین روشن با رنگ‌های روشن سازگاری بیشتری دارد و به خوبی با پوتین یا کتی صورتی، بنفش یا نارنجی ست می‌شود.

کفش

برگ های پاییزی زیر پوتین قهوه ای

یکی از دلایل زیبایی پاییز، خش خش برگ‌ها زیر کفش‌هایمان است که همواره کودک درونمان را بیدار می‌کند! اما چه کفش‌هایی مناسب این فصل هستند؟

برای انتخاب کفش‌های پاییزی باید در نظر داشته باشید که بارش باران، بخشی از این فصل است و پوشیدن کفش‌های پارچه‌ای برای این فصل منطقی به نظر نمی‌رسد. به غیر از این نوع کفش‌ها شما می توانید هر نوع دیگری را به پا کنید. در انتخاب پوتین، اصلا به آب و هوا فکر نکنید، چرا که پوتین‌ها بیشتر از هر پوشش دیگری به چشم می‌آیند و استایلی شیک به شما می‌دهند. می توانید بند پوتین‌هایتان را شل تر از حالت معمول ببندید تا پوتین، پاهایتان را اذیت نکند. پوشیدن کفش های رنگی هم می تواند پوششی منحصر به فرد به شما بدهد، اما فراموش نکنید که به هیچ وجه نباید زیاده روی کنید؛ اگر کفشی رنگی می‌پوشید، بقیه لباس‌ها باید ساده باشد تا کفش ها به خوبی بتوانند خود را نشان دهند.

ست پاییزی باید شامل پولیور، پیراهن و تی شرت باشد

به طور کلی هر لباسی که زیر کت بپوشید در این دسته قرار می گیرند. این قسمت بیشتر از هر جای دیگری بیان گر شخصیت شماست و هر استایلی که انتخاب کنید، می‌تواند معرف شما باشد. مثلا تی شرت‌ها در شرایطی خاص می‌توانند برای مکانی رسمی به کار گرفته شوند.

پولیور

ست پاییزی پلیور مشکی روی پیراهن سفید
پلیور مشکی روی پیراهن سفید

استفاده از پولیور در ست شما، می تواند سبکی “پرپی” به شما بدهد. این سبک جدا از حالت کالجی و اشرافی که به آن معروف است، می‌تواند مورد استقبال دانشجویان یا کارمندانی قرار گیرد که بیشتر روی سبکی موقّر و محتاطانه تاکید دارند. این سبک اکثرا نیازی به کت ندارد اما اگر هم تصمیم به استفاده از کت دارید، سعی کنید از ساده‌ترین و تیره ترین کت ممکن استفاده کنید و به هیچ وجه از سویشرت استفاده نکنید.

اما می توانید سبک دیگری هم انتخاب کنید که مورد پسند افرادی است که می خواهند از سوز پاییز در امان باشند و نمی‌خواهند حالتی کلاسیک داشته باشند یا تکراری جلوه کنند. در این حالت پیشنهاد می‌شود زیر پولیور از پیراهنی تقریبا همرنگ – ترجیحا رنگ‌هایی خاص مانند صورتی یا بنفش – استفاده کنید و تا حد ممکن به پیراهن اجازه خودنمایی بدهید. پیراهن می تواند از پایین پولیور، زیر آستین و البته یقه خود را نشان دهد و شما را از حالت تکراری و تا حدودی زشت نجات دهد. 

پیراهن

پوشیدن پیراهن در فصل پاییز می تواند روش‌های مختلفی داشته باشد. می توانید آن را زیر پولیور بپوشید تا حالتی رسمی‌تر به استایل خود بدهید یا برعکس، می توانید دکمه‌های پیراهن را باز نگه دارید و زیر آن از یک تی شرت استفاده کنید. در این صورت شما به پیراهن اجازه حرکت می دهید و این به شما استایلی شیک و پویا می‌دهد. اگر از یک پیراهن ساده استفاده می کنید، بهتر است تی شرتی طرح‌دار انتخاب کنید و برعکس. این حالت در رنگ‌هایشان هم باید برقرار باشد، یعنی اگر از پیراهنی کرم استفاده می کنید، تی شرتی آبی رنگ انتخاب کنید.

پیراهن آبی چهارخانه روی شلوار سفید
پیراهن چهارخانه آبی

شما همیشه می‌توانید پیراهن را تنهایی به تن کنید اما در فصل پاییز این کار منطقی نیست و بهتر است همراه با کت یا سویشرت پوشیده شود.

منبع: BAZAARCosmopolitan