راهکارهای سریع تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل

مجله سارابارا – متاسفانه شما کنترلی روی میزان رشد ریش و سبیل خود ندارید و ریش بعضی افراد آن‌طور که باید و شاید رشد نمی‌کند. برای برخی گذاشتن ریش و سبیل به راحتی آب خوردن است و برای بعضی هم دردسر های زیادی را به همراه دارد. اگر شما جزو افرادی هستید که با رشد طبیعی ریش و سبیل خود مشکل دارند، می‌توانید از این راهکارهای اصولی و خانگی برای تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل هایتان کمک بگیرید.

آغاز رشد ریش و سبیل از اوایل دوران بلوغ شروع و تا اواخر ۲۰ سالگی ادامه پیدا می‌کند. (برای بعضی این دوره طولانی‌تر است) این دوره، پرپشتی و رنگ ریش جزو موضوعاتی هستند که DNA هر شخص نوع آن را مشخص می‌کند.

برای گذاشتن ریش و سبیل دلایل کافی دارید؟

تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل و تاثیر آن روی استایل شما
ریش و سبیل پرپشت

در مرحله اول باید بدانید که گذاشتن ریش علاوه بر جذابیت، ظاهری چندین فایده دیگر هم دارد و شما با دانستن آن‌ها برای تقویت و پرپشت کردن ریش و سبیل مصمم‌تر می‌شوید.

گذاشتن ریش و سبیل به سلامت پوست کمک می‌کند

جای تعجب ندارد که با گذاشتن ریش، دوره های اصلاح موی صورت طولانی‌تر می‌شود و در نتیجه شما کم‌تر از ریش‌تراش استفاده می‌کنید و این امر به سلامت پوست کمک می‌کند. از طرفی موی ریش و سبیل به عنوان یک محافظ، مانع تابش مستقیم نور خورشید به پوست می‌گردد .

نواقص پوست را مخفی می‌کند

پرپشت شدن ریش و سبیل جلوی دیده شدن نواقص پوست را می‌گیرد و مسائلی مانند جوش و آکنه یا پیری پوست را مخفی می‌کند.

دیگر بیبی فیس به نظر نمی‌رسید

تقویت رشد ریش و سبیل و پرپشت شدن آن ها ظاهر شما را به طرز قابل توجهی تغییر می‌دهد و اگر احساس می‌کنید به صورتی بالغ احتیاج دارید، گذاشتن ریش مناسب‌ترین گزینه است.

چگونه ریش و سبیل پرپشتی داشته باشیم؟

تقویت و پرپشت شدن ریش وسبیل به صورت طبیعی

رشد و تقویت ریش با میزان تستسترون و DHT ارتباط مستقیم دارد. اگر بدن شما میزان بیشتری از این هورمون ها را تولید کند، میزان رشد و پرپشتی ریش و سبیل هم بیشتر خواهد بود. البته ریش کم پشت لزوما به معنی کمبود تستسترون یا DHT نیست و ممکن است هر فردی واکنش منحصر به فردی نسبت به این قضیه داشته باشد.

تقویت ریش و سبیل به صورت طبیعی

از آنجایی که تستسترون به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود، راه های طبیعی برای تولید بیشتر آن وجود دارد. خواب مناسب (بین ۷ تا ۱۰ ساعت)، ورزش و رژیم غذایی متناسب می تواند به تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل کمک چشمگیری کند.

رژیم غذایی

  • صدف: یکی از بهترین منابع زینک است. زینک به تولید موی ریش و سبیل کمک می‎کند. صدف سرشار از پروتئین نیز می‌باشد.
  • تخم‌مرغ: سرشار از کلسیم و منبع طبیعی بیوتین است.
  • اسفناج: حاوی کلسیم، آهن، پروتئین و پتاسیم است. تمام این موارد برای تقویت و پرپشت شدن ریش و سبیل ضروری هستند.
  • دارچین: نیازی به مصرف بیش از اندازه معمول نیست و صرفا اضافه کردن دارچین به غذا کافی است.
  • جگر: سرشار از بیوتین و آهن است.

تقویت و پرپشت کردن ریش و سبیل به صورت غیر طبیعی

سه شخص با ریش و سبیل پرپشت

اگر به دوران ۳۰ سالگی خود نزدیک می‌شوید و تمام موارد طبیعی رشد موی ریش و سبیل را رعایت می‌کنید و هنوز هم از پرپشتی ریش و سبیل خود راضی نیستید، وقت آن رسیده که از راه های غیر طبیعی استفاده کنید. به طور کلی شما برای تقویت و پرپشت کردن ریش و سبیل به صورت غیر طبیعی، دو راه دارید: مینوکسیدیل و کاشت ریش.

مینوکسیدیل

با استفاده از مینوکسیدیل ریش شما به سرعت تقویت می‌شود و پرپشت‌تر از قبل خواهد شد اما این موارد فقط تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که شما به استفاده کردن از آن ادامه دهید و در صورت قطع این پروسه، ریش و سبیل شما به حالت عادی باز می گردد. در برخی موارد تاثیر مینوکسیدیل همیشگی بوده اما هیچ تحقیق علمی این مسئله را تایید نمی‌کند.

کاشت ریش

اولین و اصلی ترین مسئله هزینه انجام این کار است. کاشت ریش هزینه قابل توجهی دارد. اما اگر برای داشتن ریش پرپشت مصمم هستید، این روش نتیجه خوبی به همراه دارد.

در این پروسه، مو از قسمت های دیگر بدن شما گرفته و روی صورت کاشت می‌شود و به این صورت شما ریش پرپشت تری خواهید داشت. در یک کاشت معمول ریش، حدود ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تار مو روی صورت شما کاشت می‌شود.

ریش و سبیل پرپشت چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

شما باید بدانید که داشتن ریش و سبیل پرپشت مشکلاتی را هم به همراه دارد. این موارد از هزینه های داشتن ریش و سبیل پرپشت است.

  • خارش صورت در یک ماه اول کمی ناخوشایند است و تحمل آن برای برخی افراد بسیار سخت است. با مرطوب کردن مداوم ریش می‌توان این مشکل را تا حد زیادی حل کرد.
  • رسیدگی به ریش گاهی اوقات زمان‌بر است و حساسیت زیادی می‌طلبد. مثلا استفاده از ماشین های اصلاح توصیه نمی شود و عکس پایین به خوبی دلیل آن را نشان می‌دهد. ماشین های اصلاح، مو های ریش را تیز تر می کنند و این موضوع هم به مو های دیگر آسیب می‌زند و هم خارش ایجاد می کند.
تفاوت اصلاح ریش با ماشین و خود تراش دستی
تفاوت اصلاح ریش با ماشین و خود تراش دستی
  • شوره ریش مشکل دیگری است که با آن مواجه می‌شوید. این مسئله با استفاده از شوینده ها و روغن های مناسب برطرف می‌شود.
  • کم پشتی ریش و سبیل مشکلی است که اکثر افراد را از داشتن ریش دلخواهشان منصرف می‌کند اما مطمئن باشید که با رعایت مسائل بالا و کمی صبر و حوصله، این مشکل حل خواهد شد. با گذشت زمان موی ریش شما قسمت های بیشتری را پوشش می‌دهد و این قسمت‌های خالی، پر می‌گردند.
  • ریش شما ممکن است در دوران بلوغ کم‌پشت باشد یا در بعضی جاها ها کم‌تر از دیگر قسمت ها رشد کند. این مسائل با گذر زمان تا حد زیادی حل می‌شوند. به ریش‌تان اجازه رشد طبیعی بدهید و در آن تداخل نامعقولی ایجاد نکنید.

منابع: Beardbrandfashionbeansmenshealthbeardoholic